echo title

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »
Mar kla

mar kla

02/08/2009 23:38:00
Quote Anchor link
Ik kom er niet uit waarom de <title> niet als <title> wordt getoond


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
if    (is_numeric($_GET['id']))
    {
$id = $_GET['id'];}

include_once "inc_connect.php"; //verbinding maken
function showtitle($id)
{
$qnt ="
SELECT
n.NewsItem_Titel as newsitemtitel
FROM newsitems n
WHERE n.NewsItem_ID='"
.$id."'
AND n.NewsItem_Publist='Y'"
;

$sqlnt = mysql_query($qnt) or die ( mysql_error( ) );//query is uitgevoerd
while($record = mysql_fetch_array($sqlnt))
{

$titel2 = $record['newsitemtitel'];
echo ($titel2);
}
}

echo"
<!DOCTYPE HTML PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN'>
<html>
<head>
  <meta http-equiv='content-type' content='text/html; charset=iso-8859-1'>
  <title>"
.showtitle($id)."</title>
</head>
<body>
<br>
<strong>"
;showtitle($id);

echo"</strong></body>
</html>"
;
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:02:05
 
- SanThe -

- SanThe -

02/08/2009 23:43:00
Quote Anchor link
Zet dit bovenin je script.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

// rest
?>
 
Joey Drieling

Joey Drieling

03/08/2009 07:19:00
Quote Anchor link
Hey vriend leuke functie maar je moet je opgehaalde titel niet echo in de functie maar returne ;)

Zo bijvoorbeeld.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
function get_title($title){
  $make_title = 'www.'.$title.'.nl';
  return $make_title;
}


echo get_title('phphulp');
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joey Drieling
 
Matthias R

Matthias R

03/08/2009 07:47:00
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen echo en return bij zoon, functies
 
Stefan

Stefan

03/08/2009 07:57:00
Quote Anchor link
Echo laat iets direct zien, een return geeft een variable terug aan de call, die dan word gegechod.

Dus als je een functie had die iets strip_tagde
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

$naam
= "<h6>Stefan</h6>";

function
stripelementen($naam)
{

$naam = strip_tags($naam);

return $naam;
}



// en dan call je hem zo:

Print(stripelementen($naam));
// Je kan hem ook echo'en
echo(stripelementen($naam));
?>


De return geeft de waarde terug, een echo geeft de waarde weer.
 
Matthias R

Matthias R

03/08/2009 08:19:00
Quote Anchor link
En het verschil tussen print en echo???
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

03/08/2009 08:25:00
Quote Anchor link
Op zich niks. Doet precies het zelfde, en dat is html tonen. Trouwens, niet naar stefan luisteren. Een functie roep je zo aan: functie($waarden);

als je een echo in een functie hebt, en je roept de functie alleen al aan, dan komt het resultaat al op je scherm. Als er geen echo in zit, maar een return $waarden; dan moet je voor de functie een echo zetten. zo dan: echo functie($waarden);

Handiger is: $opgehaaldeWaarden = functie($waarden);
zo kan je de opgehaalde waarde hergebruiken :)

Maar doe niet echo(stripelementen($naam));
dat is stefan style. En fout.
 
Stefan

Stefan

03/08/2009 08:47:00
Quote Anchor link
En hoe is dat fout? Het werkt perfect..
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

03/08/2009 08:54:00
Quote Anchor link
Dat zal wel... Werk eens met E_ALL....

error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

en lees je warnings.

een functie is FUNCTIE(WAARDE)

daar over kan je niet in discussie met me, dat is zo. dus leer het anders aan.
van wat ik weet is dat (iets) betekend, eerst uitvoeren. zoals: 9*9 + (8-1). Bij functies is dit niet goed.
 
Stefan

Stefan

03/08/2009 09:00:00
Quote Anchor link
Dan is dat van mij toch goed?

mijn functie gaat als volgt:

function naam(waarde)

alleen heb ik effe dezelfde variable gebruikt voor de waarde, namelijk $naam, die ik heb gezet naar <h6>Stefan</h6>

dan call ik mijn functie aan en echo ik hem meteen, dat is dus hetzelfde als $blabla = stripelementen($naam);
echo $blabla

scheelt weer een regeltje code.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

03/08/2009 09:08:00
Quote Anchor link
nee dat is niet waar.

Koppig kreng. Probeer een echo zonder die haken erom heen. en nogmaals zet je error reporting op E_ALL en kijk dan naar de notices. Er is gewoon geen discussie mogelijk, wat je doet is fout.

GOED
echo functie($var);


FOUT
echo(functie($var));
 
Stefan

Stefan

03/08/2009 09:11:00
Quote Anchor link
"the echo function can also be written like
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo ('text here')
?>
"

Mijn error reporting staat altijd op E_ALL.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

03/08/2009 09:15:00
Quote Anchor link
om de functie heen, is dit niet goed. Mijn server accepteerd dit niet.
maar als jij graag () gebruikt in een echo, veel plezier ermee.
 
Stefan

Stefan

03/08/2009 09:17:00
Quote Anchor link
http://82.73.133.147/port/

Source:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

$naam = "<h6>Stefan</h6>";

function
stripelementen($naam)
{

$naam = strip_tags($naam);

return $naam;
}



// en dan call je hem zo:

echo("Dit zijn print en echo zoals ik het doe<br />");
Print(stripelementen($naam));

echo("<br />");
// Je kan hem ook echo'en
echo(stripelementen($naam));


echo("<br /><br /><br /><br />");

echo("Dit zijn print en echo zoals wesley het zegt<br />");

print stripelementen($naam);

echo("<br />");

echo stripelementen($naam);
?>


en mijn server is een clean install van apache & php. Met een paar edits hier en daar in de php.ini voor mssql support & short tags.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

03/08/2009 09:18:00
Quote Anchor link
apart, mijn server geeft een error aan. daarbij, waarom zou je () willen gebruiken?
 
Stefan

Stefan

03/08/2009 09:20:00
Quote Anchor link
Dat is zeker apart, en ik ben het zo aan geleerd. Ik begin ook al meer jouw weg te gebruiken, maar af en toe gebruik ik nog steeds ()
 
Rens nvt

Rens nvt

03/08/2009 10:17:00
Quote Anchor link
@Wesley: doel je op dit gedrag? http://nl2.php.net/manual/en/function.echo.php#78898

Dit kan alleen zonder de () omdat echo alleen dan meerdere parameters accepteert. Wat overigens niet wegneemt dat voor language constructs de haakjes beter weggelaten kunnen worden :-)
 
Mar kla

mar kla

03/08/2009 19:21:00
Quote Anchor link
Heren ik heb de methode van Joey gebruikt an dat werk voor mij naar behoren.

Maar nu we toch bezig zijn :-)

Hoe doen jullie dat ( wat is wijs en wat is raadzaam ALLE functions in een inc_functions.php stopen en dat standaard laden OF voor iedere functie een apart bestand inc_function_showtitle.php en dat laden waar het uit komt?
 
- SanThe -

- SanThe -

03/08/2009 19:35:00
Quote Anchor link
Ik heb een aantal veelgebruikte functies in één bestand dat ik bijna overal include. Daarnaast heb ik ook een paar losse functies die weinig gebruikt worden en die staan in aparte files.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.