Echo Variabele

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »
Stef van de Ven

Stef van de Ven

05/10/2010 18:05:16
Quote Anchor link
Hoi allemaal!

Ik zit met een probleem en ik weet echt niet hoe ik moest zoeken voor een antwoord op Google, dus vraag ik hier hulp.

Ik ben een website aan het maken waarbij gebruik wordt gemaakt van video's van een bepaalde persoon die te vinden zijn op Youtube.
Omdat die persoon twee keer per week een nieuwe video upload vind ik het niet handig om steeds in het HTML/PHP de hyperlink van de insluiting van de video aan te passen.

Ik ben bezig met een uiterst eenvoudig CMS systeem op te zetten waardoor ik veel informatie in een database kan plaatsen, om zo niet telkens in mijn HTML/PHP te hoeven. Het invoeren van gegevens in de database gaat me nog wel goed af, alleen het ophalen met daarbij het echoën van de gegevens lukt me niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?PHP
# Errors weergeven
error_reporting(E_ALL);

# Query uitvoeren
$Query =
    (
"
    SELECT ID, Link

        FROM latestvideo

    ORDER BY
        ID

        DESC LIMIT 1
    "
);

# Resultaat van de query
$Result = mysql_query($Query);

# Kijken of de query is gelukt
if(!$Result)
    {

        # Fout in Query
        echo 'An error occured'.mysql_error();
    }


    else
        {
            # Kijken of er wel resultaten zijn
           if(mysql_num_rows($Result) == 0)
                {

                # Geen resultaten
                echo 'No results in the database';
                }


               else
                    {
                                # While loop uitvoeren om gegevens te laten zien
                    while($Row = mysql_fetch_assoc($Result))

                    {

                        echo ('
<object width="580"height="280">

     <param name="movie" value=" '
.$Row['Link'].' "></param>
     <param name="allowFullScreen" value="true"></param>
     <param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
     <embed src=" '
.$Row['Link'].' " type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="580" height="280"></embed>

</object>
                    '
)
                    }            
            }
        }

?>


Hier probeer ik in de insluiting van Youtube het resultaat van het ophalen uit de gegevens van de database, neer te zetten. Helaas geeft dit mij een error op de pagina. Namelijk: Parse error: syntax error, unexpected '}', expecting ',' or ';'

De laatste 3 '}' (quotes niet meegerekend) wordt gezien als een fout, als ik er eentje weghaal dan is de volgende '}' het probleem. Het verwijderen van alle drie is geen optie natuurlijk, want dan sluit ik niet alles af.
Ik ben bang dat ik een fout maak bij: '.$Row['Link'].', maar ik weet het niet zeker.

Heeft iemand een idee welke fout ik maak, geef me zo liefst mogelijk een oplossing en een verwijzing naar theorie die ik kan bestuderen om deze fout te voorkomen.

Met vriendelijke groet!
Stef van de Ven
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 17:37:13
 
Milo S

Milo S

05/10/2010 18:08:35
Quote Anchor link
Als je op een nettere manier inspringt, dan zie je het beter. Begrijp me niet goed vind heel goed dat je inspringt maar je kan het beter anders doen.
moment...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
# Query uitvoeren
$qry = "SELECT
            id,
            link
        FROM
            latestvideo
        ORDER BY
            id
        DESC
        LIMIT 1"
;

# Kijken of de query is gelukt
if( $sql = mysql_query( $qry ) )
{

    # Kijken of er wel resultaten zijn
    if( mysql_num_rows( $sql ) > 0)
    {

        # Var rec aanmaken
        $rec = mysql_fetch_assoc($sql) );
        
        # Film tonen
        echo '
        <object width="580"height="280">
                    
        <param name="movie" value="'
.$rec['link'].'"></param>
        <param name="allowFullScreen" value="true"></param>
        <param name="allowscriptaccess" value="always"></param>
        <embed src="'
.$rec['link'].'" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="580" height="280"></embed>
        
        </object>
        '
;          
    }

    else
    {
        echo 'Geen video\'s gevonden.';    
    }
}

else
{
    echo 'Fout in query opgetreden.';
}

?>


Je was trouwens een ; vergeten ;)
Gewijzigd op 07/10/2010 17:40:44 door Milo S
 
Stef van de Ven

Stef van de Ven

05/10/2010 18:09:29
Quote Anchor link
(sorry door het kopieren van kladblok naar de website is het misgegaan denk ik)
 
SilverWolf NL

SilverWolf NL

05/10/2010 18:10:10
Quote Anchor link
Parse error: syntax error, unexpected '}', expecting ',' or ';'
Ofterwijl: je mist een ';' achter je echo...
 
Stef van de Ven

Stef van de Ven

05/10/2010 18:12:49
Quote Anchor link
Ik voel me nu wel erg dom, een makkelijke oplossing!
Bedankt!

-Oplossing gevonden-
Gewijzigd op 05/10/2010 18:13:23 door Stef van de Ven
 
- SanThe -

- SanThe -

05/10/2010 18:15:55
Quote Anchor link
LIMIT 1, dus een while() is overbodig.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.