edit pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »
Frank Thijssen

Frank Thijssen

12/07/2018 12:52:41
Quote Anchor link
Hallo allemaal.

Het aanpassen van gegevens vanuit een MYSQL lukt me niet.
Ik probeer connectie met de database te maken en probeer dan vanuit een <input type="text"> de huidige gegevens te veranderen.

Wat ik nu aan resultaat krijg is dat bij een click op de EDIT button ik een lege pagina zie met de text (Failed). de ulr is dan: html/updates/edit?edit=3
Dus er wordt wel naar de ID row verwezen, maar laad in de <input type="text"> niet de weggeschreven data in.


Ik gebruik daarvoor 2 pagina's
- index.php
- htmlfiles/edit.php

in de index hen ik een link verwezen naar de ID zoals hieronder is weggeschreven.
echo "<td><a href='updates/edit?edit=$row[ID]' >Edit</a>";

in de edit.php heb ik het volgende :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
    $host
       = "BLABLA";
    $dbuser     = "BLABLA";
    $dbpassword = "BLABLA";
    $dbname     = "BLABLA";
    $conn = new mysqli($host, $dbuser, $dbpassword, $dbname);
    
 if (isset($_GET['edit']) )
 {

    $id = $_GET['edit'];
    $res =mysqli_query($conn, "UPDATE `afwijking` WHERE id='$id'") or die("[i][u]Failed[/u][/i]");
    $row= mysqli_fetch_array($res);
 }


 if (isset($_POST['tag'])) {
     $tag      = $_POST['tag'];
     $ID     = $_POST['ID'];
     $sql      = "UPDATE afwijking SET name='$tag WHERE id='$id'";
     $res      = mysqli_query($sql) or die("Kan geen verbinding maken.");
     echo "<meta http-equiv=refresh' content='0;url=../afwijking.php'>";
 }

?>



En het formulier waar men de huidige data kan aanpasen is hieronder weergegeven.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<form action="edit.php" method="post">
    <div class="row">
          <table>
            <tr>
                                <th>Tag</th>
            </tr>
            <tr>    
                <td><input type="text" name="tag" value=".$row['tag']." size="35"></td>
                <td><input type="hidden" name="ID" value=".$row['id']."></td>
                <td><input type="submit" value="Update"></td>
            </tr>
        </table>
    </div>
</form>


In de database heten de kolommen dan ook -ID- en -tag-.


Alvast bedankt voor het meedenken.


Edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Gewijzigd op 12/07/2018 13:03:33 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:48:16
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2018 13:03:11
Quote Anchor link
Waarom plaats je het $row['id'] als hidden veld in je formulier? Je kan deze prima in de URL meegeven. Je moet wel even je action-attribuut aanpassen, maar je kan deze ook leeglaten.

Tevens zie ik dat je zeer vatbaar bent voor SQL-injection, waarbij iedereen je querie kan manipuleren met kwade gevolgen van dien. Gebruik dus $conn->real-escape_string($_GET['edit']).

Ook raad ik aan om geen procedurele en object-gerienteerde functies van MySQLi door elkaar te gebruiken. het kan wel, maar soms zijn de functies net iets anders wat voor verwarring kan zorgen. Ikzelf raad aan om de object-georiënteerde manier te gebruiken, en dus $conn->query() etc...

Verder is or die() niet de juiste manier van fouten afhandelen. Dit kan netjes met een if-else of zelfs met exceptions.
Gewijzigd op 12/07/2018 13:04:26 door - Ariën -
 
Frank Thijssen

Frank Thijssen

12/07/2018 13:54:56
Quote Anchor link
Hallo Ariën,

Bedankt voor je reactie, ik heb even het eea bekeken.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met je $conn-> terugkoppeling,

Weet deze niet goed te implementeren.

Nu heb ik even wat aanpassingen gedaan en krijg de volgende melding.

"Notice: Undefined index: tag in C:\wamp64\www\E..S\testopdracht\html\updates\edit_afwijking.php on line 10"

op line 10 staat dan het volgende

06. $conn = new mysqli($host, $dbuser, $dbpassword, $dbname) or die ("could not connect to mysql");
07.
08. if (isset($_GET['edit']) )
09. {
10. $tag = $_POST['tag']; <<---<<----<<--- line 10
11. $id = $_GET['edit'];
12. $res = mysqli_query($conn, "UPDATE afwijking WHERE id='$id'");
13. }


Op een een of andere manier wordt value van de Tag-data in mij edit.php niet goed meegenomen.
<td><input type="text" name="tag" value=".$row['tag']." size="35"></td>

zie printscreen:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=120owe9&s=9#.W0dAtsIyWUk

Nu zie je twee velden (een daarvan is nu de ID) deze hoeft men niet te zien en daarom HIDDEN
Gewijzigd op 12/07/2018 13:59:09 door Frank Thijssen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2018 14:07:39
Quote Anchor link
Ik raad aan om eens deze workflow te lezen over de Object-Oriënted werkwijze van MySQLi:
http://php.net/manual/en/mysqli.query.php
Deze werkt met objecten in PHP, welke herkenbaar zijn aan de pijlen ->

Hiermee kan je veel meer uit de voeten dan de normale functies.

Over je probleem: Blijkbaar wordt het tag-element uit je formulier niet meegeven in je POST-request. Deze zal dan niet bestaan.

Verder hebben we ook code-tags op het forum ;-)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/07/2018 14:40:31
Quote Anchor link
Ik zie sowieso een aantal dingen die niet kloppen?
Quote:
UPDATE `afwijking` WHERE id='$id'

Als dit je hele query is dan wordt er niets geupdate. Ook is deze syntax volgens mij niet correct, het SET-deel is verplicht.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE afwijking SET name='$tag WHERE id='$id'

Je mist een enkele quote na $tag, en deze SQL-code is vatbaar voor SQL-injectie, zorgt dat je altijd de externe DATA-delen voorziet van quotes en deze escaped met real_escape_string().
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<td><input type="text" name="tag" value=".$row['tag']." size="35"></td>
<td><input type="hidden" name="ID" value=".$row['id']."></td>

Tenzij deze hele lap HTML wordt ge-echo'd - en zelfs dan - is deze constructie niet goed, de values bevatten waarschijnlijk letterlijk de tekst ".$row['tag']." en ".$row['id']." omdat je niet in een PHP-blok zit. En ook hier geldt het principe van output escaping, alleen dit keer niet in de SQL- maar in de HTML-context. Een geschikte functie daarvoor is htmlspecialchars(). Ik zou dus zoiets verwachten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="text" name="tag" value="<?php echo htmlspecialchars($row['tag'], ENT_QUOTES, 'UTF-8'); ?>" size="35">


Daarnaast is het handig om je debugging-functionaliteit "mondig" te laten zijn. Je doet er dus verstandig aan het melden + weergeven van foutmeldingen tijdens ontwikkeling aan te zetten, bijvoorbeeld door aan het begin van je code de volgende passage te zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'stdout');
ini_set('display_startup_errors', true);
?>
 
Frank Thijssen

Frank Thijssen

12/07/2018 23:37:03
Quote Anchor link
Ik heb het eea gelezen en op me in laten werken.
Nou zijn alle Notice: warnings weg. Maar.. mijn gegevens uit de datebase worden niet in de velden weergegeven die ik toch graag in de edit pagina had gezien.

Om dit stukje code gaat het nu denk ik:

$editid = isset($_GET['eid']) ? $_GET['eid'] : '';

//Neem Record
$editquery = mysqli_query($conn, " SELECT * FROM afwijking WHERE id='{$editid}'" ) or die("Contact maken met de database is mislukt. Fout, " . mysqli_error($conn));
$row = mysqli_fetch_row($editquery);




Onderstaande while-loop staat in de index pagina.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
     while($row = mysqli_fetch_array($records))
     {

          echo "<tr><form method=post>";
     echo "<td><input type=text action=update.php name=tag value='".$row['tag']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=nr value='".$row['nr']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=reference value='".$row['reference']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=scores value='".$row['scores']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=evaluates value='".$row['evaluates']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=conform value='".$row['conform']."'></td>";
     echo "<input type=hidden name=id value='".$row['ID']."'>";
     echo "<td><a href='updates/edit_afwijking?edit=$row[0]'>Edit</a>";
     echo "<td><a href='updates/delete_afwijking?del=$row[0]'>Delete</a>";
     echo "</form></tr>";
     }
    
?>



Wat doe ik nou fout?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/07/2018 00:30:07
Quote Anchor link
Levert die query uberhaupt resultaten op?

Je hoeft ook trouwens geen statische HTML te echo'en - je kunt op elk moment een PHP blok onderbreken en voortzetten, dit vergroot de leesbaarheid aanzienlijk. Daarnaast doe je er verstandig aan om alle tag-property-waarden te voorzien van "dubbele quotes" en alle PHP-data die je in het HTML-document in wilt voegen te escapen, zoals reeds eerder uitgelegd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.