edit pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »
Frank Thijssen

Frank Thijssen

12/07/2018 12:52:41
Quote Anchor link
Hallo allemaal.

Het aanpassen van gegevens vanuit een MYSQL lukt me niet.
Ik probeer connectie met de database te maken en probeer dan vanuit een <input type="text"> de huidige gegevens te veranderen.

Wat ik nu aan resultaat krijg is dat bij een click op de EDIT button ik een lege pagina zie met de text (Failed). de ulr is dan: html/updates/edit?edit=3
Dus er wordt wel naar de ID row verwezen, maar laad in de <input type="text"> niet de weggeschreven data in.


Ik gebruik daarvoor 2 pagina's
- index.php
- htmlfiles/edit.php

in de index hen ik een link verwezen naar de ID zoals hieronder is weggeschreven.
echo "<td><a href='updates/edit?edit=$row[ID]' >Edit</a>";

in de edit.php heb ik het volgende :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
    $host
       = "BLABLA";
    $dbuser     = "BLABLA";
    $dbpassword = "BLABLA";
    $dbname     = "BLABLA";
    $conn = new mysqli($host, $dbuser, $dbpassword, $dbname);
    
 if (isset($_GET['edit']) )
 {

    $id = $_GET['edit'];
    $res =mysqli_query($conn, "UPDATE `afwijking` WHERE id='$id'") or die("[i][u]Failed[/u][/i]");
    $row= mysqli_fetch_array($res);
 }


 if (isset($_POST['tag'])) {
     $tag      = $_POST['tag'];
     $ID     = $_POST['ID'];
     $sql      = "UPDATE afwijking SET name='$tag WHERE id='$id'";
     $res      = mysqli_query($sql) or die("Kan geen verbinding maken.");
     echo "<meta http-equiv=refresh' content='0;url=../afwijking.php'>";
 }

?>



En het formulier waar men de huidige data kan aanpasen is hieronder weergegeven.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<form action="edit.php" method="post">
    <div class="row">
          <table>
            <tr>
                                <th>Tag</th>
            </tr>
            <tr>    
                <td><input type="text" name="tag" value=".$row['tag']." size="35"></td>
                <td><input type="hidden" name="ID" value=".$row['id']."></td>
                <td><input type="submit" value="Update"></td>
            </tr>
        </table>
    </div>
</form>


In de database heten de kolommen dan ook -ID- en -tag-.


Alvast bedankt voor het meedenken.


Edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Gewijzigd op 12/07/2018 13:03:33 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:24:18
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2018 13:03:11
Quote Anchor link
Waarom plaats je het $row['id'] als hidden veld in je formulier? Je kan deze prima in de URL meegeven. Je moet wel even je action-attribuut aanpassen, maar je kan deze ook leeglaten.

Tevens zie ik dat je zeer vatbaar bent voor SQL-injection, waarbij iedereen je querie kan manipuleren met kwade gevolgen van dien. Gebruik dus $conn->real-escape_string($_GET['edit']).

Ook raad ik aan om geen procedurele en object-gerienteerde functies van MySQLi door elkaar te gebruiken. het kan wel, maar soms zijn de functies net iets anders wat voor verwarring kan zorgen. Ikzelf raad aan om de object-georiënteerde manier te gebruiken, en dus $conn->query() etc...

Verder is or die() niet de juiste manier van fouten afhandelen. Dit kan netjes met een if-else of zelfs met exceptions.
Gewijzigd op 12/07/2018 13:04:26 door - Ariën -
 
Frank Thijssen

Frank Thijssen

12/07/2018 13:54:56
Quote Anchor link
Hallo Ariën,

Bedankt voor je reactie, ik heb even het eea bekeken.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met je $conn-> terugkoppeling,

Weet deze niet goed te implementeren.

Nu heb ik even wat aanpassingen gedaan en krijg de volgende melding.

"Notice: Undefined index: tag in C:\wamp64\www\E..S\testopdracht\html\updates\edit_afwijking.php on line 10"

op line 10 staat dan het volgende

06. $conn = new mysqli($host, $dbuser, $dbpassword, $dbname) or die ("could not connect to mysql");
07.
08. if (isset($_GET['edit']) )
09. {
10. $tag = $_POST['tag']; <<---<<----<<--- line 10
11. $id = $_GET['edit'];
12. $res = mysqli_query($conn, "UPDATE afwijking WHERE id='$id'");
13. }


Op een een of andere manier wordt value van de Tag-data in mij edit.php niet goed meegenomen.
<td><input type="text" name="tag" value=".$row['tag']." size="35"></td>

zie printscreen:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=120owe9&s=9#.W0dAtsIyWUk

Nu zie je twee velden (een daarvan is nu de ID) deze hoeft men niet te zien en daarom HIDDEN
Gewijzigd op 12/07/2018 13:59:09 door Frank Thijssen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2018 14:07:39
Quote Anchor link
Ik raad aan om eens deze workflow te lezen over de Object-Oriënted werkwijze van MySQLi:
http://php.net/manual/en/mysqli.query.php
Deze werkt met objecten in PHP, welke herkenbaar zijn aan de pijlen ->

Hiermee kan je veel meer uit de voeten dan de normale functies.

Over je probleem: Blijkbaar wordt het tag-element uit je formulier niet meegeven in je POST-request. Deze zal dan niet bestaan.

Verder hebben we ook code-tags op het forum ;-)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/07/2018 14:40:31
Quote Anchor link
Ik zie sowieso een aantal dingen die niet kloppen?
Quote:
UPDATE `afwijking` WHERE id='$id'

Als dit je hele query is dan wordt er niets geupdate. Ook is deze syntax volgens mij niet correct, het SET-deel is verplicht.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE afwijking SET name='$tag WHERE id='$id'

Je mist een enkele quote na $tag, en deze SQL-code is vatbaar voor SQL-injectie, zorgt dat je altijd de externe DATA-delen voorziet van quotes en deze escaped met real_escape_string().
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<td><input type="text" name="tag" value=".$row['tag']." size="35"></td>
<td><input type="hidden" name="ID" value=".$row['id']."></td>

Tenzij deze hele lap HTML wordt ge-echo'd - en zelfs dan - is deze constructie niet goed, de values bevatten waarschijnlijk letterlijk de tekst ".$row['tag']." en ".$row['id']." omdat je niet in een PHP-blok zit. En ook hier geldt het principe van output escaping, alleen dit keer niet in de SQL- maar in de HTML-context. Een geschikte functie daarvoor is htmlspecialchars(). Ik zou dus zoiets verwachten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="text" name="tag" value="<?php echo htmlspecialchars($row['tag'], ENT_QUOTES, 'UTF-8'); ?>" size="35">


Daarnaast is het handig om je debugging-functionaliteit "mondig" te laten zijn. Je doet er dus verstandig aan het melden + weergeven van foutmeldingen tijdens ontwikkeling aan te zetten, bijvoorbeeld door aan het begin van je code de volgende passage te zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'stdout');
ini_set('display_startup_errors', true);
?>
 
Frank Thijssen

Frank Thijssen

12/07/2018 23:37:03
Quote Anchor link
Ik heb het eea gelezen en op me in laten werken.
Nou zijn alle Notice: warnings weg. Maar.. mijn gegevens uit de datebase worden niet in de velden weergegeven die ik toch graag in de edit pagina had gezien.

Om dit stukje code gaat het nu denk ik:

$editid = isset($_GET['eid']) ? $_GET['eid'] : '';

//Neem Record
$editquery = mysqli_query($conn, " SELECT * FROM afwijking WHERE id='{$editid}'" ) or die("Contact maken met de database is mislukt. Fout, " . mysqli_error($conn));
$row = mysqli_fetch_row($editquery);




Onderstaande while-loop staat in de index pagina.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
     while($row = mysqli_fetch_array($records))
     {

          echo "<tr><form method=post>";
     echo "<td><input type=text action=update.php name=tag value='".$row['tag']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=nr value='".$row['nr']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=reference value='".$row['reference']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=scores value='".$row['scores']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=evaluates value='".$row['evaluates']."'></td>";
     echo "<td><input type=text name=conform value='".$row['conform']."'></td>";
     echo "<input type=hidden name=id value='".$row['ID']."'>";
     echo "<td><a href='updates/edit_afwijking?edit=$row[0]'>Edit</a>";
     echo "<td><a href='updates/delete_afwijking?del=$row[0]'>Delete</a>";
     echo "</form></tr>";
     }
    
?>



Wat doe ik nou fout?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/07/2018 00:30:07
Quote Anchor link
Levert die query uberhaupt resultaten op?

Je hoeft ook trouwens geen statische HTML te echo'en - je kunt op elk moment een PHP blok onderbreken en voortzetten, dit vergroot de leesbaarheid aanzienlijk. Daarnaast doe je er verstandig aan om alle tag-property-waarden te voorzien van "dubbele quotes" en alle PHP-data die je in het HTML-document in wilt voegen te escapen, zoals reeds eerder uitgelegd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.