Editor & test omgeving

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan R

Jan R

22/08/2012 09:30:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben nu een tijdje bezig met php scriptjes te maken
contact formulier inloggen enz; niets zwaar dus.

1. Nu wil ik wel eens weten wat een goede editor is om mijn bestanden te bewerken. nu gebruik ik notepad++.
ik zoek eigelijk iets met syntax check, zoals vb.net standaard al heeft, maar gratis :)

2. Verder hoe kan ik local mijn site testen. Een phpserver natuurlijk. ok maar welke. liefst weer gratis


Ik test dus eigelijk rechtstreeks op mijn website en dit lijkt me geen goed idee

Jan

PS het gratis is omdat ik voor mezelf werk, niet profecioneel, en niet veel programeer, al zeker niet op sites.
Gewijzigd op 22/08/2012 09:30:54 door Jan R
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 17:25:16
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/08/2012 09:36:35
Quote Anchor link
1) Notepad++ bevalt mij op zich prima als editor.

2) Gebruik Xampp om (lokaal) te testen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/08/2012 09:40:12
 
Stefan WM

Stefan WM

22/08/2012 09:59:05
Quote Anchor link
1) Je zou eens naar NetBeans kunnen kijken.

2) USBwebserver is heel makkelijk om te installeren en voor jou doeleinde goed, ga je wat verder komt hij alleen al snep te kort.
 
John Berg

John Berg

22/08/2012 10:03:33
Quote Anchor link
Ik gebruik NetBeans, zeer tevreden over. Ik mis Visial Studio niet meer. C# wel, maar dat is een ander verhaal :-)

Om te testen: op mijn macbook zit php + apache standaard dus daar doe ik het locaal. Ik vind het niet fijn om mijn locale machine te "vervuilen" met allerhande services. Daarom draai ik een virtuele server met daarop debian + openVZ. Ik kan zo heel snel geconditioneerde test omgevingen maken.

Alle is (uiteraard) open source.

Afbeelding
 
Leon blabla

Leon blabla

22/08/2012 10:27:34
Quote Anchor link
Als je een Mac gebruikt kun je in de App store gratis TextWrangler downloaden
 
Jan R

Jan R

22/08/2012 11:42:52
Quote Anchor link
Bedankt allemaal. Ik ga er eens naar kijken
USB webserver lijkt zeker interresant omdat het niet moet geinstalleerd te worden
 
Frans Piter Schaap

Frans Piter Schaap

22/08/2012 11:53:44
Quote Anchor link
Aptana Studio is een sterke editor
 
Koen Hollander

Koen Hollander

22/08/2012 12:00:31
Quote Anchor link
Jan R op 22/08/2012 09:30:00:
Hoi,

Ik ben nu een tijdje bezig met php scriptjes te maken
contact formulier inloggen enz; niets zwaar dus.

1. Nu wil ik wel eens weten wat een goede editor is om mijn bestanden te bewerken. nu gebruik ik notepad++.
ik zoek eigelijk iets met syntax check, zoals vb.net standaard al heeft, maar gratis :)

2. Verder hoe kan ik local mijn site testen. Een phpserver natuurlijk. ok maar welke. liefst weer gratis


Ik test dus eigelijk rechtstreeks op mijn website en dit lijkt me geen goed idee

Jan

PS het gratis is omdat ik voor mezelf werk, niet profecioneel, en niet veel programeer, al zeker niet op sites.


Ik heb nu Notepad++ en ik wil niks anders. De tekst komt in kleurtjes. Hij kan in vele extensie`s opslaan. Gewoonweg TOP
 
Kris Peeters

Kris Peeters

22/08/2012 12:15:28
Quote Anchor link
Meestal houd ik het op notepad2.exe
Super klein (niet dat dit nu nog uitmaakt, maar het past op een floppy disk), voelt aan als kladblok, mooi portable, niets te installeren (ik werk wel eens op computers die niet de mijne zijn), toch een mooie Syntax highlighting, auto close tags, ...
 
John Berg

John Berg

22/08/2012 12:16:50
Quote Anchor link
Leon blabla op 22/08/2012 10:27:34:
Als je een Mac gebruikt kun je in de App store gratis TextWrangler downloaden


NetBeans is er ook voor de Mac ;-)
Ik gebruik TextWrangler wel ooit, maar waarom een krakkemikkige wagen gebruiken als je ook de real McCoy kunt hebben.

@koen: dat geld overigens ook voor notepad++ t.o.v. NetBeans.
Zoiets als codecompletion zou ik toch niet meer kunnen missen, om maar eens iets te noemen. Of subversion .. step by step debugging of .. ga maar door.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.