editor: nieuwe ontwikkelingen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/04/2014 14:14:28
Quote Anchor link
Hi guys,

Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar nu kan ik er toch echt niet meer omheen. Mijn huidige editor ondersteunt de nieuwste PHP syntax niet volledig. Tot op heden kwam ik hier nog wel mee weg, maar omdat ik vandaag mijn naamgeving aan het optimaliseren ben, denkt de editor dat ik een parse fout maak, en krijg ik allerlei error-kleurtjes en streepjes. Niet heel handig.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken... zijn er nog nieuwe editors bijgekomen toevallig het laatste jaar? Wat zijn op dit moment de gangbare editors?

Ik vind het wel prettig als ik een bestand opsla dat dan de wijzigingen direct op de server worden opgeslagen. Iemand een tip voor een editor die dat kan?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 09:56:58
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

29/04/2014 14:15:44
Quote Anchor link
Dreamweaver kan dat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/04/2014 14:19:14
Quote Anchor link
Thanks... maar ik zoek niet zo'n zware editor. Ik zoek echt een PHP editor die de PHP syntax ondersteunt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/04/2014 14:22:23
Quote Anchor link
NetBeans?
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

29/04/2014 14:23:14
Quote Anchor link
Misschien is Aptana wat? Ondersteund tot 5.4, of anders Netbeans wat ik zelf ook gebruik. Nergens last van.
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

29/04/2014 14:23:21
Quote Anchor link
Hoi Ozzie welke editor gebruik jij dan ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/04/2014 14:24:15
Quote Anchor link
En kan je met NetBeans een rechtstreekse (SSH) verbinding maken met je server? En als ik dan in de editor een bestand opsla, is het dan ook op de server opgeslagen?

Toevoeging op 29/04/2014 14:24:36:

>> Hoi Ozzie welke editor gebruik jij dan ?

Een oude Zend Studio.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

29/04/2014 14:25:57
Quote Anchor link
Yep is supported, zit er bij default in.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/04/2014 14:28:05
Quote Anchor link
>> Yep is supported, zit er bij default in.

Bij Aptana of bij NetBeans?
 
Chris PHP

Chris PHP

29/04/2014 14:29:02
Quote Anchor link
Waarom kijk je niet eens naar Aptana Studio 3, mooi pakket en het is gratis.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/04/2014 14:32:12
Quote Anchor link
>> Waarom kijk je niet eens naar Aptana Studio 3, mooi pakket en het is gratis.

Kan ik daarmee een bestand rechtstreeks opslaan? Is de achtergrond trouwens zwart in die editor?
 
Chris PHP

Chris PHP

29/04/2014 14:36:11
Quote Anchor link
Ja dat kan je kunt via SVN, FTP en SSH werken als je dat zou willen, en er zijn 50 theme's die je kunt kiezen. Bijvoorbeeld Dreamweaver met witte achtergrond of zelf een theme maken en alle kleuren zelf bepalen.

Ik gebruik hem nu een jaartje en vind het super draaien.
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

29/04/2014 14:37:10
Quote Anchor link
Waarom geen gebruik maken van sublime text2 ?
Weet niet zeker het de nieuwste php code ondersteunt maar daar kun je natuurlijk snel achterkomen.
Ook heb je de mogelijkheid om plugins te installeren en apparte thema's voor als je het beeld anders niet fijn vind.
 
Michael -

Michael -

29/04/2014 14:37:16
Quote Anchor link
>> Kan ik daarmee een bestand rechtstreeks opslaan? Is de achtergrond trouwens zwart in die editor?

Ik ben niet van jouw gewend dat je dat zelf niet even onderzoekt ;)
Blijkbaar kun je in Aptana gewoon een verbinding op zetten. Zie hier en hier.

En de achtergrond kleur schijn je ook gewoon aan te kunnen passen
Quote:
The background of all the editors are set through the Themes preference page.
Go to Window -> Preferences -> Aptana -> Themes and you can control the default background or change an existing one.


Lijkt me een verder een mooie editor :)
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

29/04/2014 14:41:31
Quote Anchor link
Kan zowel bij Aptana als bij Netbeans, je moet zelf maar uitvinden welken je het lekkerst vind werken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/04/2014 14:42:56
Quote Anchor link
>> en er zijn 50 theme's die je kunt kiezen.

Toevallig ook een Zend Studio theme?

>> Ik ben niet van jouw gewend dat je dat zelf niet even onderzoekt ;)

Ja, maar er is zoveel keus :)

Oh... ik herinner me nu dat ik een paar jaar geleden NetBeans eens heb geprobeerd. Wat ik vervelend vond is dat ie zelf een soort projectmappen of paden ging aanmaken toen ik een project instelde.

Wat ik graag zou willen is dit. Stel op mijn server staan 2 mapjes:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
root/private
     public_html

En dat ik dan gewoon heel simpel die 2 mappen kan toevoegen aan 1 project, zodat ik alle bestanden kan browsen.
Gewijzigd op 29/04/2014 14:43:26 door Ozzie PHP
 
Chris PHP

Chris PHP

29/04/2014 14:45:44
Quote Anchor link
Ja Zend Studio theme zit er ook bij, Aptana maakt 1 bestandje aan in je projecten folder.

Je kunt zoveel verschillende mappen aan je project hangen als je wil.
Gewijzigd op 29/04/2014 14:47:08 door Chris PHP
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/04/2014 14:56:43
Quote Anchor link
Thanks Chris... Zend Studio theme is wel cool :)
Dat zou enigszins overeen moeten komen met wat ik gewend ben.


>> Aptana maakt 1 bestandje aan in je projecten folder.

Om wat voor bestandje gaat het, en is dat bestandje zichtbaar in de editor?

Ik heb hier een plaatje gevonden van Zend Studio.
Linksboven zie je dan "Project: Work" staan en daaronder een aantal bestanden. Op de plek waar nu die bestanden staan kun je dan ook complete folders zetten die op de server staan, en als je dan op de server de folder "public_html" selecteert, dan komt die folder ook in dat rijtje te staan, en dan kun je gewoon alle bestanden in die folder browsen, editen en opslaan. Kan dat met Aptana dus ook?


Afbeelding
Gewijzigd op 29/04/2014 14:58:15 door Ozzie PHP
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

29/04/2014 15:00:24
Quote Anchor link
Jep, en ook met NetBeans. En dat bestandje is gewoon een bestandje van je project. In netbeans en aptana werk je in projecten. Die je dus later weer kunt importeren etc. Zo kun je ook settings opslaan, mapje bestaat uit een properties file en een xml bestand (in netbeans dan).
Gewijzigd op 29/04/2014 15:01:22 door Snelle Jaap
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/04/2014 15:07:35
Quote Anchor link
Thanks Jaap... nu kan ik me herinneren dat dat mapje waar jij het over hebt in NetBeans ongeveer op de plek stond waar hierboven die losse bestanden staan (onder Project: Work).

Als ik me niet vergis stond dat mapje TUSSEN mijn mapjes op server. Dus zeg maar zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
private
project (dit is dan het mapje van NetBeans)
public_html

En als ik iets gruwelijk irritant is, dan is het wel als er een "vreemd" mapje tussen mijn eigen mapjes staat. Ik heb geen idee of dat nu nog steeds zo is, en hoe dat in Aptana is? Weet jij dat?
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

29/04/2014 15:12:01
Quote Anchor link
Aptana zou echt iets voor je moeten zijn:
> Zend Studio is a commercial, proprietary integrated development environment (IDE) for PHP developed by Zend Technologies, based on the PHP Development Tools (PDT) plugin for the Eclipse platform (the PDT project is led by Zend).
(Van wikipedia)
En Aptana is ook op Eclipse gebaseerd, AFAIK ook met PDT en wat andere leuke dingen.
Ik ben altijd al liefhebber van Eclipse geweest, sinds ik het degelijk heb geconfigureerd: https://gist.github.com/LEDfan/10993325
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.