een class in header("location..")

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kurtik watson

kurtik watson

17/03/2012 00:16:01
Quote Anchor link
Beste,

Mijn website werkt nu bijna volledig dynamisch dankzij ajax laad. Nu heb ik alleen header die verwijst naar andere pagina, kan ik daar ook een class aan geven?


Dit werkt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a class="laad_pagina" href="pagina2.php">Laad pagina 2</a>

Dit werkt niet; hier zou een class laad_pagina aan toegevoegd moeten worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
header("Location: resultaten.php");

Dit is niet mogelijk lijkt me?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 11:49:09
 
Gerhard l

gerhard l

17/03/2012 00:17:44
Quote Anchor link
Hoe bedoel je, dit zijn totaal verschillende dingen... de eerste is een linkje, en de 2de is een header oftewel die stuurt je door dus hoe wil je daar een class aangeven....
 
Kurtik watson

kurtik watson

17/03/2012 09:58:51
Quote Anchor link
ja, maar met beide stuur je ze door naar een andere pagina he, zowel de link als de header..Ik wil dus als ik doorstuur met header dat ajax zich laad; Bij de link zet ik een class laad_pagina en bij header lukt dit precies niet..
 
Jeroen VD

Jeroen VD

17/03/2012 11:12:27
Quote Anchor link
zoals ik dit hier lees, is de class niets anders dan css, ongeacht je hier iets anders aan gekoppeld hebt. verder is een link totaal html, en een header() totaal php. als je data mee wil sturen met een header(), zou je eens naar get-strings kunnen kijken, dus zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
header("Location: resultaten.php?class=laad_pagina");
?>

of net voor de header een $_SESSION aan te maken met de data die je wil hebben.
 
Erwin H

Erwin H

17/03/2012 13:37:57
Quote Anchor link
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Het een is php (header), het ander is javascript (ajax). Het een werkt op de server (php), het ander in de browser (javascript).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.