Een div naast het gecentreerde div

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

09/04/2011 10:48:46
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb dus een website die via een maincontainer in css gecentreerd is.

Maar nu zou ik hier graag een ad van google naast hebben.

Dus de website gewoon in het midden met een ad er naast die het geheel niet ui evenwicht brengt:
Afbeelding

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:43:55
 
Wouter J

Wouter J

09/04/2011 11:20:35
Quote Anchor link
Dan moet je een beetje gaan spelen met position: relative; (dit geef je aan de #wrapper mee) en position: absolute; (voor het positioneren van de #ad naast de center).

Uit eindelijk krijg je dan zoiets: http://waldio.webatu.com/CSS/out_the_box.html
 
Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

09/04/2011 11:47:57
Quote Anchor link
Wouter J op 09/04/2011 11:20:35:
Dan moet je een beetje gaan spelen met position: relative; (dit geef je aan de #wrapper mee) en position: absolute; (voor het positioneren van de #ad naast de center).

Uit eindelijk krijg je dan zoiets: http://waldio.webatu.com/CSS/out_the_box.html

Bij mij spring de ad er steeds onder
 
Wouter J

Wouter J

09/04/2011 11:49:53
Quote Anchor link
Heb je dan wel een top meegegeven zodat hij naar boven gaat?
 
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

09/04/2011 11:50:40
Quote Anchor link
float: left; geven aan beide. Vervolgens een div eronder met clear: both;
 
Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

09/04/2011 12:01:52
Quote Anchor link
Nu de top idd gedaan en hij staat er goed, maar als ik nu het scherm halveer (lees: helft van scherm modus van Win7) komt de ad BOVEN de rest te zweven :S

Tevens als ik de relative mee geef lijkt mijn border style van shadow en radius niet meer te werken :S

Toevoeging op 09/04/2011 12:27:20:

Oke voor elkaar maar nu het volgende:
Ik heb overflow op hidden staan voor de border-radius, deze rond dan mooi af onderaan maar nu hide hij de ad ook en zonde hid krijg ik de radius niet, alvast bedankt.
Gewijzigd op 09/04/2011 12:02:54 door Hendrik de Jager
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.