Een eigen Server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

14/11/2010 19:59:16
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje waar ik niet van weet hoe dat moet googlen.

Ik heb al een poosje een website met Sql (phpmyadmin) draaien op een host (http://www.yourhosting.nl/)

Maar nu wil zou ik een zwaardere applicatie willen maken (een online game, tekst based) alleen mijn vraag is, kan zo een database als de gene die ik nu gebruik dataverkeer van zeg maar 100 (of 1000 als het een succes word haha :P ) en ik heb wel eens een gehoord een site van mijn pc af laten draaien.

Hoe zit eigenlijk met een eigen server? In de film over Facebook (The Social Network) hoor ik ook "Draaien op een linux servertje", en kan een sql databaseje met phpmyadmin zoiets als zeg maar Ogame draaien?

Alvast bedankt.

Mvg,
Hendrik
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 17:41:35
 
Jasper hoi

jasper hoi

14/11/2010 20:13:56
Quote Anchor link
Zou hem zeker niet lokaal gaan draaien je server (of je moet 99,9% uptime en een uber hoge upload snelheid hebben)
En wrm zou je een tekst based game niet op een shared hosting kunnen draaien? pas als je echt veel bezoekers, geheugen en dataverkeer nodigt hebt zou je kunnen switchen. En dan zou ik eerder voor een VPS gaan.
 
Victor Php

Victor Php

14/11/2010 20:51:25
Quote Anchor link
Als je het op je eigen pc gaat doen, moet je zoals Jasper al zegt uber hoge upload snelheid hebben.
De computer moet daarnaast ook 24 uur aanstaan. (Volgens mij)
Als hij uitvalt (of je zet hem zelf uit) kan niemand meer op de site
> Of ben ik nu onzin aan het praten? <
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

14/11/2010 20:53:29
Quote Anchor link
ik heb ook een "thuis host", het is niet meer dan een wamp servertje met de juiste ip forwarding
 
Aad B

Aad B

14/11/2010 20:55:02
Quote Anchor link
Je kan inderdaad op je eigen linux server beginnen, heb ik ook gedaan en 3 rustige websites draaien nog steeds over mijn 20mbit adsl. Enkele andere draaien shared bij een wat duurdere hoster onder linux/plesk. Ik draai lokaal een XEN server met 4 linux virtuals waaronder de webserver. Je kan eenvoudig starten op een oud peeceetje en bijvoorbeeld CentOS installeren. Loopt het uit de hand qua dataverkeer dan ga je over op de betere shared hoster en uiteindelijk misschien op vps (hoewel dat ook een vorm van shared is). Veel hosters werken met Citrix/XEN en minder met vmware.
 
Jasper hoi

jasper hoi

14/11/2010 20:56:04
Quote Anchor link
Dat bedoelde ik met uptime, met een stroomstoring knalt je server er uit en is website onbereikbaar. Dit geld natuurlijk ook voor als er een storing is met je provider. Omdat er hosting bedrijven zijn die wel een hoge uptime kunnen bieden zou ik dus nooit zelf een server hosten voor me website.
heb hier thuis wel een servertje gehad, maar dat was alleen maar voor test doeleinden.
 
Aad B

Aad B

14/11/2010 21:10:26
Quote Anchor link
Jasper van Oeffel op 14/11/2010 20:56:04:
Dat bedoelde ik met uptime, met een stroomstoring knalt je server er uit en is website onbereikbaar. Dit geld natuurlijk ook voor als er een storing is met je provider. Omdat er hosting bedrijven zijn die wel een hoge uptime kunnen bieden zou ik dus nooit zelf een server hosten voor me website.
heb hier thuis wel een servertje gehad, maar dat was alleen maar voor test doeleinden.

Ik heb 99,8% uptime (goeie provider+220v+ups), zolang je startend ben is het een prima methode, goedkoop, makkelijk, snel in te richten en een oud peeceetje op linux is bloedsnel. Werkt veel beter dan de "gratis" webhosters waar veel mensen hier beginnen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/11/2010 21:18:54
Quote Anchor link
Aad B op 14/11/2010 21:10:26:
Jasper van Oeffel op 14/11/2010 20:56:04:
Dat bedoelde ik met uptime, met een stroomstoring knalt je server er uit en is website onbereikbaar. Dit geld natuurlijk ook voor als er een storing is met je provider. Omdat er hosting bedrijven zijn die wel een hoge uptime kunnen bieden zou ik dus nooit zelf een server hosten voor me website.
heb hier thuis wel een servertje gehad, maar dat was alleen maar voor test doeleinden.

Ik heb 99,8% uptime (goeie provider+220v+ups), zolang je startend ben is het een prima methode, goedkoop, makkelijk, snel in te richten en een oud peeceetje op linux is bloedsnel. Werkt veel beter dan de "gratis" webhosters waar veel mensen hier beginnen.

Uptime is niet de enige belangrijke factor....
 
Bart V B

Bart V B

14/11/2010 21:26:41
Quote Anchor link
Nee idd Aar.
Wat dacht je van beveiliging?
Thuis een servertje draaien betekend ook meer risico op brandgevaar.
Stroom kosten niet te vergeten.

Een servertje is leuk als je al wat hebt gedaan in het linuxwereldje.
Het is niet zo als je een servertje huurt dat je dan ook meteen klaar bent.
Meestal zijn die servertjes (bijv. VPS) helemaal kaal.

Je zou thuis wel eerst natuurlijk een test servertje kunnen bouwen, maar als je echt het online wil gaan spelen dan ben je beter af om met een VPS te beginnen.
 
Jasper hoi

jasper hoi

14/11/2010 21:44:57
Quote Anchor link
en laten we nou eerlijk zijn, er zijn zat hosting bedrijven waar je voor 20 euro per jaar een domein + hosting hebt
 
Justin S

Justin S

14/11/2010 21:59:12
Quote Anchor link
Niet zelf willen hosten, lekker onderbrengen bij een hostingbedrijf. Ik heb een tijdje gewerkt voor een reclamebureau met meer van 400 websites in hun beheer. Deze besteedde het ook uit gezien de kosten en gevaren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.