een reatie per gebruiker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pietjan

pietjan

24/06/2006 23:07:00
Quote Anchor link
hoi, ik heb een nieuwssysteem uit deze tutorial gebruikt en wat dinngetjes aangepast en het beveiligd met een login, tot zover werkt het.

link naar nieuwssysteem tutorial:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/52/

ik wil graag dat mensen maar 1x kunnen reageren op nieuws berichten, hoe doe ik dat?

ik had zo iets verzonnen, maar dat werkt niet :(

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
$sql
= "SELECT name,class FROM guildmembers WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'";
    $res = mysql_query($sql);
    $row = mysql_fetch_array($res);
$checksql = "SELECT name FROM subscribers WHERE tid='".$HTTP_GET_VARS[id]."'";
   $checkres = mysql_query($checksql);
   $checkrow = mysql_fetch_array($checkres);
   if($_checkrow['name']!=$_row['name']) {
    echo "you have allready subscribed to this event!";        
}

else
 $query ="INSERT INTO subscribers (date,name,class,tid) VALUES ('".date('Y-m-d H:i:s')."','".$row['name']."','".$row['class']."','".$HTTP_GET_VARS[id]."')";
 mysql_query($query) or die (mysql_error());
 header("location:event.php?id=".$HTTP_GET_VARS[id]."");
?>


de gebruiker logt in, via z'n session id kan ik de gebruikersnaam op vragen uit de db, de gebruiker vult geen informatie in, maar geeft alleen aan of ie ergens aan mee wil doen of niet.

ip loggen slaat nergens op want je hebt lang niet altijd het zelfde ip adress en hij/zij kan ook inloggen via een andere computer.

ik wil dat iedere gebruiker max 1x kan reageren niet dat er maar 1 persoon 1x kan reageren

hoe doe ik dat?
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.