een textfield opslaan in txt file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erik m

erik m

05/03/2016 03:29:59
Quote Anchor link
het gaat een een planten database en ik wil bij elke plant een commentaar toe kunnen voegen en dat dan opslaan in een txt bestand.
is er een mogelijkheid om het in een textfield te zetten en sumit in een text bestand?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 14:21:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2016 07:57:03
Quote Anchor link
Jazeker, met file_put_content() kan dat.

Wat is je PHP-ervaring tot nu? En persoonlijk zou ik hiervoor een database gebruiken.
 
Erik m

erik m

05/03/2016 08:06:34
Quote Anchor link
Ik heb een database en verbinding dat werkt. Samen met google kom ik aardig ver maar hier kon ik nog geen oplossing voor vinden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2016 08:09:21
Quote Anchor link
Als je een database hebt, waarom zou je dan voor een txt-file gaan? Je kan in de planten-tabel een veld 'commentaar' plaatsen.
 
Erik m

erik m

05/03/2016 08:25:14
Quote Anchor link
Hoe kan ik dan het commentaar toevoegen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2016 08:44:52
Quote Anchor link
Met een UPDATE query.

UPDATE planten SET commentaar='Dit is een mooie plant' WHERE plantID = 42
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/03/2016 14:52:03
Quote Anchor link
Toevoegen doe je doorgaans met INSERT. Wijzigen met UPDATE. Verwijderen met DELETE.

Indien je al een planten tabel hebt, en je breidt deze uit met een kolom "commentaar", dan zul je inderdaad een UPDATE query moeten uitvoeren om de nieuwe informatie toe te voegen aan een bestaand record.

Mogelijk sta je nu voor het blok dat je je tabel-structuur moet aanpassen om deze nieuwe informatie er bij op te kunnen slaan?

Enne, het loont de moeite om je vantevoren af te vragen welke informatie je allemaal wilt bijhouden. Dit kan natuurlijk over tijd veranderen (andere wensen, voortschrijdend inzicht etc.) maar het is doorgaans wel een slimme zet eerst je gedachten te laten gaan over een (desnoods in eerste instantie simpel) ontwerp. Zodat je later niet, of in ieder geval minder, hoeft in te grijpen in de structuur van je database.

Afhankelijk van wat dit commentaar precies is (is dit een soort van korte omschrijving van de plant zelf, of zijn dit opmerkingen van planten-liefhebbers over de plant?) hoort dit wellicht in de planten-tabel zelf thuis, of wellicht toch ergens anders...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.