Eenvoudiger werken met php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

X x

x x

16/05/2012 11:41:26
Quote Anchor link
Sinds een poos werk ik nu ook in php. Voorheen alleen html/ javascript en dit kon offline. Nu werk ik meestal vanuit FileZilla, kladblok, maar dus downloaden, bewerken en weer uploaden. Ook moet ik heel vaak heel veel mappen door als ik een platform als OpenCart wil aanpassen.

Nu ben ik op zoek naar een programma (liefst OpenSource/ Gratis, maar voor een betaalbaar bedrag is ook goed, heb geen 1000en euro's) om dit sneller/ eenvoudiger te doen.

Heeft er iemand een tip voor mij? Uiteraard ken ik programma's als Dreamweaver en Microsoft Expression Web, maar deze vind ik ook niet ideaal. Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:08:08
 
Chris PHP

Chris PHP

16/05/2012 11:42:35
Quote Anchor link
Notepad++ is een vrij goede editor.
Gewijzigd op 16/05/2012 11:43:20 door Chris PHP
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

16/05/2012 11:44:47
Quote Anchor link
Ik zou kijken naar XAMPP.
Daarmee kun je offline werken/testen.
Als het dan goed werkt, kun je de gewijzigde bestanden uploaden.
 
Chris PHP

Chris PHP

16/05/2012 11:48:55
Quote Anchor link
Als je ook een offline omgeving voor het testen wilt doen kun je natuurlijk ook een webserver installeren.

Mocht het alleen gaan om het schrijven van code (wat ik eruit haal aangezien je Dreamweaver zegt), is notepad++ een leuke freeware oplossing.
 
X x

x x

16/05/2012 11:53:03
Quote Anchor link
Het gaat mij om het aanpassen van heel veel bestanden.

Voorbeeld is dat een pagina in OpenCart wordt opgebouwd uit een header, menu, content en footer en dat de content wordt opgebouwd uit een controller, taalbestand en tpl-bestand. Om één pagina aan te passen moeten dus meerdere bestanden aangepast. Hiervoor moet ik veel mappen door (in FileZilla, dus op de server, gaat bladeren trager) de bestanden downloaden en aanpassen.

Dus ik zoek een combinatie van offline vertonen en bestanden in de mappen bewerken.
 
Chris PHP

Chris PHP

16/05/2012 11:58:34
Quote Anchor link
Als ze online staan is er weinig andere keuze, je hebt in principe 2 manieren

- Je gaat verder zoals nu, een bestand openen vanuit ftp en bewerken (notepad++ kan dit gelijk openen vanuit je ftp en weer terug saven! Scheelt downloaden).
- Of je installeerd een locale webserver en haalt de hele site binnen.

Maar voor het 'offline' tonen is dus notepad++ een mooie oplossing, deze opent het bestand rechtstreeks vanaf de server (via FTP) en slaat het zo ook weer gelijk op.
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

16/05/2012 12:09:19
Quote Anchor link
met filezilla kun je notpad++ ook online gebruiken...
en idd xampp voor lokaal testen met php

en het mooie is, het is allemaal freeware
Gewijzigd op 16/05/2012 12:10:18 door Danny A-noniem
 
Chris PHP

Chris PHP

16/05/2012 12:10:52
Quote Anchor link
@Willy,

Ja het is niet 'online' gebruiken maar hij opent hem vanaf je server (vanaf dat moment werk je offline) en na bewerken save je hem weer naar je server (uploaden).
 
Php knipper

php knipper

16/05/2012 12:43:56
Quote Anchor link
dsvphpeditor.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

16/05/2012 12:50:32
Quote Anchor link
Hier zijn een hoop verschillende programma's voor:

- notpad++ (zoals genoemd / Freeware)
- Dreamweaver (Trail versie / kopen)
- Eclipse (Freeware)
- Netbeans (Freeware)
- Zend Studio (Trail versie / kopen)
- Bluefish (Freeware)
- jEdit (Freeware)

Voor een 'complete' lijst met editors kijk hier:
Linkje

Bericht aangepast.[/modedit]
Gewijzigd op 16/05/2012 21:45:14 door Marco PHPJunky
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

16/05/2012 12:52:40
Quote Anchor link
Chris NVT op 16/05/2012 12:10:52:
@Willy,

Ja het is niet 'online' gebruiken maar hij opent hem vanaf je server (vanaf dat moment werk je offline) en na bewerken save je hem weer naar je server (uploaden).


ja dat is wat ik bedoel idd, excusses
 
Reshad F

Reshad F

16/05/2012 12:57:24
Quote Anchor link
mamp voor mac en xampp voor windows kan je een lokaal webserver installeren waardoor je niet steeds hoeft te uploaden.

wil je toch realtime op de externe host werken dan kan je Netbeans gebruiken. overigens raad ik dit niet aan omdat als je iets fout doet dat het een lek kan vormen op de website.

dus eerst lokaal aanpassen - testen - naar productie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.