Eigen bestandsnaam behouden bij foto upload

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chantal Mooy

Chantal Mooy

06/10/2011 20:51:42
Quote Anchor link
Ik heb (dankzij een gevonden script op internet) een uploadformulier voor het uploaden van foto's gemaakt. Echter, het formulier verandert de bestandsnaam van mijn foto's en ik wil graag dat ze hun originele naam behouden.

Het is de bedoeling dat de foto's op een andere pagina getoond worden in een slideshow... vandaar dat de foto's de namen foto1, foto2 enz moeten houden...

Volgens mij moet ik ergens in het volgende gedeelte van het script iets aanpassen omdat ze daar de unieke naam krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar...


$now = time();
while(file_exists($uploadFilename = $uploadsDirectory.$now.'-'.$_FILES[$fieldname]['name']))
{
$now++;
}

@move_uploaded_file($_FILES[$fieldname]['tmp_name'], $uploadFilename)
or error('receiving directory insuffiecient permission', $uploadForm);

Hoop dat iemand mij kan helpen... Alvast heel erg bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 19:32:09
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

08/10/2011 09:39:36
Quote Anchor link
In deze regel:

while(file_exists($uploadFilename = $uploadsDirectory.$now.'-'.$_FILES[$fieldname]['name']))

Moet je simpel weg het woordje $now weg halen, en volgensmij moet hij het dan doen.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

08/10/2011 09:42:20
Quote Anchor link
en een / toevoegen.
 
Arjan -

Arjan -

08/10/2011 10:10:14
Quote Anchor link
Jacco Brandt op 08/10/2011 09:42:20:
en een / toevoegen.


Hoezo? Wellicht heeft $uploadsdirectory al een waarde eindigend met een slash. Dan zal jouw advies het juist onwerkend maken.
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

08/10/2011 14:07:30
Quote Anchor link
Hij is toch al kapot, en ik neem aan dat de TS wel snapt dat het gewoon iets is wat je kunt proberen. Mocht het niet werken, dan haalt de TS het toch gewoon weer weg?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.