Eigen errors Zend Captcha

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

PHP Newbie

PHP Newbie

10/12/2008 22:50:00
Quote Anchor link
Heey allemaal,

Ik ben bezig met zend_captcha. Deze geeft echter als default error "Captcha value is wrong". Nu wil ik dit vervangen door mijn eigen error.

Ik heb hier 2 opties voor:
1. We openen Zend_Captcha_Word en veranderen daar de error melding
2. We voegen in Zend_Captcha_Word de volgende functie toe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
     /**
     * Set error message of bad captcha
     *
     * @param string $message
     * @return Zend_Captcha_Word
     */

    public function setErrorMessage($message)
    {

        $this->_messageTemplates[self::BAD_CAPTCHA] = $message;
        return $this;
    }

?>


En dan kan ik gewoon de error meegeven bij het initialiseren.

Dit zijn beide geen ideale opties. Optie 1 niet omdat ik mijn error message flexibel wil houden en niet hard wil defineren. Optie 2 niet omdat ik daarmee een functie toevoeg aan het framework en ik de code daarmee niet meer kan kopieren naar een andere server met Zend zonder ook die aangepaste class mee te kopieren.

Wat blijft er dan nog over? Zend_Captcha_Word extenden, in die class de functie toevoegen uit optie 2 en vervolgens

$var = new deGeextendeClasse;
$var->SetErrorMessage('bla');

doen. Die optie valt echter ook af aangezien Zend_Captcha_Word een abstracte class is, dus de geextende class ook abstract moet zijn en die mag ik niet rechtstreeks benaderen.

En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand die me hierbij kan helpen?

Groet
Newb
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:05:53
 
M Ypma

M Ypma

11/12/2008 00:20:00
Quote Anchor link
een abstracte klasse is er juist om ge-extend te worden! Hoezo mag dat volgens jou niet? Een abstracte klasse is als een Interface, echter mag je in een abstracte klasse al wel methodes uitschrijven.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 10:28:00
Quote Anchor link
Ik zeg niet dat ik hem niet mag extenden, ik zeg dat ik hem niet rechtstreeks mag benaderen.

GeextendeClass::functie() mag niet.
 
M Ypma

M Ypma

11/12/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Quote:
Zend_Captcha_Word een abstracte class is, dus de geextende class ook abstract moet zijn en die mag ik niet rechtstreeks benaderen.

Dat zei je dus niet, je zei dat hij ook abstract moet zijn, maar dat is onzin.
Maar ik snap wel je probleem nu idd.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 14:57:00
Quote Anchor link
Dat is geen onzin. De geextende class van een abstracte class moet ook abstract zijn.
 
Bo az

Bo az

11/12/2008 15:12:00
Quote Anchor link
Natuurlijk hoef een geextende class van een abstracte class niet abstract te zijn. Hoe zou je anders ooit tot een concrete class kunnen komen?

Voorbeeld:
Voertuig zou een abstracte class kunnen zijn.
Auto erft van voertuig, maar is geen abstracte class, maar een concrete.
Het zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld fiets etc.

Op je vraag heb ik niet direct antwoord, maar ik denk eigenlijk dat er nog een betere manier moet zijn, er zal bij het ontwerp toch wel rekening mee gehouden zijn dat de error message ook aangepast moet kunnen worden?
Zelf heb ik nog nooit met Zend_Captcha gewerkt, maar is er niet een vergelijkbare manier om een error message in te stellen zoals die er ook voor zend form elementen is?
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 16:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class Zend_Captcha_Word_Error extends Zend_Captcha_Word
{
     /**
     * Set error message of bad captcha
     *
     * @param string $message
     * @return Zend_Captcha_Word
     */

    public function setErrorMessage($message)
    {

        $this->_messageTemplates[self::BAD_CAPTCHA] = $message;
        return $this;
    }

    
    public function render(Zend_View_Interface $view, $element = null) { }
}

?>


Dat is een werkende functie, maar wanneer ik hem zo aanroep:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$error
= new Zend_Captcha_Word_Error();
$error->setErrorMessage('boe');
?>


Dan gaat dat natuurlijk niet werken, ik initieer namelijk een nieuwe class dus de error melding wordt niet aangepast.

Iemand die me kan vertellen wat ik nu moet doen?

Fatal error: Class test contains 1 abstract method and must therefore be declared abstract or implement the remaining methods (Zend_Captcha_Adapter::render)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
M Ypma

M Ypma

11/12/2008 18:19:00
Quote Anchor link
@Boaz and @PHP Newbie
I rest my case
 
Bo az

Bo az

11/12/2008 19:04:00
Quote Anchor link
Dat heeft te maken met de manier waar op het gebruikt moet worden, daar weet ik verder ook niet het fijne van.

Ik weet niet op welke manier je de captcha wil gebruiken, maar als dat Zend_Form_Element_Captcha is, dan heb ik het vermoeden dat je een melding via Zend_Form_Element_Captcha::setOptions zou moeten kunnen instellen. Helaas kan ik er verder heel weinig informatie over vinden.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 21:37:00
Quote Anchor link
Ik gebruik inderdaad Zend_Form_element_Captcha en ik heb inderdaad ook het probleem dat de informatie verre van voor het oprapen ligt.

Bij een standaard formulier element doe je het gewoon zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    $veld
->addValidator('NotEmpty', true, array('messages' =>    array(
                                                                        'isEmpty' => 'Geef een waarde op',
                                                                    )));

?>


Zend_Captcha gebruikt echter zijn eigen validator:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
    /**
     * Validate the word
     *
     * @see    Zend_Validate_Interface::isValid()
     * @param  mixed $value
     * @return boolean
     */

    public function isValid($value, $context = null)
    {

        if (!is_array($value) && !is_array($context)) {
            $this->_error(self::MISSING_VALUE);
            return false;
        }

        if (!is_array($value) && is_array($context)) {
            $value = $context;
        }


        $name = $this->getName();

        if (isset($value[$name])) {
            $value = $value[$name];
        }


        if (!isset($value['input'])) {
            $this->_error(self::MISSING_VALUE);
            return false;
        }

        $input = strtolower($value['input']);
        $this->_setValue($input);

        if (!isset($value['id'])) {
            $this->_error(self::MISSING_ID);
            return false;
        }


        $this->_id = $value['id'];
        if ($input !== $this->getWord()) {
            $this->_error(self::BAD_CAPTCHA);
            return false;
        }


        return true;
    }

?>


En ik heb dus geen idee hoe ik die error anders aan zou kunnen passen dan op bovenstaande manier.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

13/12/2008 13:12:00
Quote Anchor link
:-)
 
PHP Newbie

PHP Newbie

15/12/2008 14:52:00
Quote Anchor link
(-:
 
PHP Newbie

PHP Newbie

18/12/2008 17:13:00
Quote Anchor link
:-(
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 19:08:00
Quote Anchor link
)-:
 
Jelmer -

Jelmer -

25/12/2008 19:29:00
Quote Anchor link
Kan je hem niet extenden (ja, ook ik heb m'n twijfels hierbij wanneer ik dit zo typ) om de $_messageTemplates property te vervangen?

edit: of zou het via Zend...Captach::setOption('_messageTemplates', array()) lukken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 21:32:00
Quote Anchor link
Ik krijg het daarmee niet voor elkaar... Toch vreemd dat hier op internet ook niks over te vinden is, ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem?
 
Jelmer -

Jelmer -

25/12/2008 22:54:00
Quote Anchor link
Wat probeer je op het moment? Kan je een hele kleine setup maken waarin je alleen dit probleem naar voren kan laten komen?

(Ik heb ZF wel in m'n include_path staan, maar gebruik het zo goed als nooit. Wanneer je een opstapje geeft is het voor mij, en anderen de drempel wat lager om te proberen.)

Of kan je anders laten zien hoe je de instanties aanmaakt & raadpleegt?
 
PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 23:47:00
Quote Anchor link
Dit is het hele captcha verhaal:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    $captcha
= new Zend_Form_Element_Captcha('captcha', array('captcha' => array('captcha' => 'Image',
                                                            'fontSize' => 38,
                                                            'wordLen' => 5,
                                                            'timeout' => 300,
                                                            'LineNoiseLevel' => 4,
                                                            'DotNoiseLevel' => 30,
                                                            'ErrorMessage' => 'test',
                                                            'font' => $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/KINGRICH.TTF',
                                                            'imgDir' => $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/application/tmp/captcha/',
                                                            'imgUrl' => Zend_Controller_Front::getInstance()->getBaseUrl().'/application/tmp/captcha/'),
                                                            'imgAlt' => 'Captcha')
                                                            );

    
    $captcha->setLabel('Voer code in');
?>


Aanroepen doe ik zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
    $form
= new CaptchaForm();

    $this->view->form = $form;
    
    if ($this->_request->isPost())
    {

        $formData = $this->_request->getPost();
        
        if(!$form->isValid($formData))
        {

            $form->populate($formData);
        }

        else
        {
            $this->view->message = 'De goede code';
        }
    }

?>


Voorbeeld
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
Jelmer -

Jelmer -

26/12/2008 00:43:00
Quote Anchor link
Werkt het niet simpelweg zo? (even incompleet gekopieerd en geplakt)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$captcha
= new Zend_Form_Element_Captcha('captcha', array('captcha' => array(
    '_messageTemplates' => array(
        Zend_Captcha_Word::MISSING_VALUE => 'Missende value',
        Zend_Captcha_Word::MISSING_ID => 'Missende identiteit',
        Zend_Captcha_Word::BAD_CAPTCHA => 'BEEEP Fout!'
    ),
    'captcha' => 'Image',
    'fontSize' => 38,
    'wordLen' => 5,
    'timeout' => 300,
    'LineNoiseLevel' => 4,
    'DotNoiseLevel' => 30,
    'ErrorMessage' => 'test',
    'font' => '/Library/Fonts/Microsoft/Gill Sans MT.ttf',
    'imgDir' => '/tmp/'),
    'imgAlt' => 'Captcha')
    );

    
$captcha->isValid(array('captcha' => 'Pindakaas'));
    
var_dump($captcha);
?>

Wanneer ik nu $captcha->isValid(array('captcha' => 'Pindakaas')) aanroep, en var_dump($captcha) eruit gooi, zie ik alleen maar Nederlandse foutmeldingen in de dump.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
PHP Newbie

PHP Newbie

08/01/2009 00:13:00
Quote Anchor link
Heerlijk, dank u :-D
 

01/04/2009 10:30:00
Quote Anchor link
Geweldig!

Ik zat zelf te kloten met het volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$captcha -> addErrorMessage('De tekens waren niet gelijk!');

maar dat werkte niet op de een of andere manier.. Nu deze maar eens proberen!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.