eigen producten in WOOcommerce importeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

18/09/2022 18:28:19
Quote Anchor link
Ik hou niet wvna WP, maar voor een klant moet ik vanuit een andere database productn inlade.

Ik ben zover gekomen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
require_once("/home/pmtdc/domains/domein.nl/private_html/cms/wp-load.php");

         $post_id = wp_insert_post( array(
                'post_title' => 'test',
                'post_type' => 'product',
                'post_status' => 'publish',
                'post_content' => 'test',
            ));
            $product = wc_get_product( $post_id );
            $product->set_sku( '123123123' );
            // etc...
            $product->save();


Ik heb een image url die ik wil gebruiken, dus niets hoeft geupload te worden, omdat de image van de img url url via een ander domein op dezelfde server met dezelfde gebruiker staat.

En wat zijn de overige punten als prijs, stock etc, weet iemand de beste manier zonder de WP core te hoeven gebruiken?

Thanks
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:08:03
 
Ad Fundum

Ad Fundum

19/09/2022 09:04:56
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 18/09/2022 18:28:19:
[...] maar voor een klant moet ik vanuit een andere database productn inlade.(sic)

Ik houd ook niet van WP. Maar hoe moet je die producten inladen? Eenmalig overzetten van de ene database naar de andere? Steeds opnieuw? Of wil je een tweede database in WP gebruiken?
En welk(e) merk(en) database(s) ?
Gewijzigd op 19/09/2022 09:05:42 door Ad Fundum
 
Veur Heur

Veur Heur

19/09/2022 12:19:19
Quote Anchor link
Vind het wiel niet opnieuw uit en ga voor een bestaande oplossing: WP All Import. Maak vanuit de "andere" database een XML met alle informatie en laat deze plugin de rest doen. Appeltje, eitje.
 
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

19/09/2022 20:48:50
Quote Anchor link
Ad Fundum op 19/09/2022 09:04:56:
Daniel van Seggelen op 18/09/2022 18:28:19:
[...] maar voor een klant moet ik vanuit een andere database productn inlade.(sic)

Ik houd ook niet van WP. Maar hoe moet je die producten inladen? Eenmalig overzetten van de ene database naar de andere? Steeds opnieuw? Of wil je een tweede database in WP gebruiken?
En welk(e) merk(en) database(s) ?


Nee alle producten zeg maar staan in een custom database.
Omdat de klant zoveel WP sites heeft, wil de klant als bron de custom database met admin gebruiken waarbij producten beheerd kunnen worden.
Hij wil dat vanuit de WP sites de producten geimporteerd worden, dus de plaatjes staat op 1 centrale locatie. Andere WP sites gebruiken deze plaatjes van dezelfde bron.

Het update nogal veel, dus alle produucten en prijzen moeten via een crontab om de zoveel tijd ingeladen worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.