EigenServer de kosten ervan ????

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

M Rodrigo

M Rodrigo

13/11/2007 13:56:00
Quote Anchor link
Hallo.

ik wou graag een server opezetten. Maar volgens mij moet de pc dan 24 uur open staan zodat iedereen mijn website kan bezoeken.

Nu is mij n vraag wat voor pc is het geschikst ervoor en kost het veel electriciteit als je pc 24 uur open staat ???
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:58:21
 
Frank -

Frank -

13/11/2007 14:09:00
Quote Anchor link
Quote:
en kost het veel electriciteit als je pc 24 uur open staat ???
Zie het verbruik van jouw PC, dat kun je dan zelf berekenen.

Een eigen dedicated server heb je vanaf zo'n 50 euro per maand.

Maar, wanneer jij niet weet wat je precies nodig hebt, wordt het onmogelijk om de juiste server en service te kiezen. Ga dus eerst kijken wat je nu precies nodig hebt.
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

13/11/2007 14:09:00
Quote Anchor link
dit kan je doen ja. wat het kost ligt aan het stroomverbruik van de pc die jij er voor gebruikt.

bovendien is het niet verstandig om je pc thuis te zetten en daarvandaan een website op te zetten. tenzij je een superinternetverbinding hebt. (ga maar eens naar speedtest en kijk naar je upload snelheid. dat is ook de snelheid van de website als er 1 persoon iets probeert te laden vanaf jouw website).
 
- -

- -

13/11/2007 14:10:00
Quote Anchor link
Veel elektriciteit kost het niet. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt houden, moet je in je server alleen de belangrijkste dingen doen (dus geen geluidskaarten, videokaarten, FireWire poorten etc.).
 
M Rodrigo

M Rodrigo

13/11/2007 14:18:00
Quote Anchor link
Bedankt Jonathan dat had ik nou nodig.

En volgens mij hoef je er geen goeie pc voor te hebben een pentium 3 is toch ook goed ??? En hoe snel moet je uploadsnelheid zijn ongeveer??
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

13/11/2007 14:25:00
Quote Anchor link
Kun je niet beter een VPS(virtual private server) nemen? Krijg je meestal 1 IP adres en kun je een OS naar keuze op installeren. Het enigste wat je dus niet hebt is dat de hardware van jou is en dat er op het zelfde systeem een aantal ander virtuele machines draaien. Wil je toch zekerheid(bijv. vaste internet snelheid, vast geheugen, vaste processor kracht) dan is VDS(virtual deticated server) iets voor jou. Waarschijnlijk is dit goedkoper dan zelf hosten, maar zelf hosten is wel makkelijker omdat je dan zelf achter de terminal kan.
 
M Rodrigo

M Rodrigo

13/11/2007 14:27:00
Quote Anchor link
Weetje wat ik wil ik wil een eigen server en ik wil niet elke maand € 20 aan ruimte betalen ....

En ik heb ook nog gehoord dat je een speciale harde schijf nodig had en een andere soort koeler omdat die dan anders zou verbranden als die 24 aan staat.

is dit waar ???
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door M Rodrigo
 
Winston Smith

Winston Smith

13/11/2007 14:48:00
Quote Anchor link
Dat lijkt me niet. Maar ik denk dat het wel meer kost dan 20 euro per maand om een pc dag en nacht aan te laten staan hoor, en je internetverbinding kost ook geld natuurlijk (die kan trager worden mocht je een goedlopende site hebben of zware bestanden ter download aanbieden).

Bovendien moet je dan zelf ook de boel configureren en beveiligen, dat is ook niet het minste werk. Dus als je gewoon een website wilt, dan zou ik voor hosting gaan. Wil je je eigen server om mee te spelen, dan zou ik hem gewoon regelmatig uitzetten en de toegang beperken. Wil je echt je eigen website hosten, dan moet je de consequenties aanvaarden dat de kosten wel eens hoger konden uitvallen dan je in eerste instantie in gedachten had.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/11/2007 14:53:00
Quote Anchor link
@Eskisehirli

Je wil niet maandelijks 20 Euri betalen? -> Niet nodig, ik betaal ongeveer 40 euri per jaar (inclusief domein).

Wat jij ook even moet uitvogelen is behalve de stroom, in hoeverre je uploadsnelheid te lijden heeft als je zelf aan het surfen bent. Als je voor je eigen server dezelfde internetverbinding gebruikt als waarmee je surft, dan merken bezoekers van je site dat die trager wordt wanneer jij iets download, of wanneer je iets opzoekt op internet.
Feitelijk is het het verstandigst om voor een server een eigen verbinding te hebben. -> Je hebt dan geen last van deze vertraging. -> maar daarvoor moet je wel geld neerleggen, wat je beter zou kunnen gebruiken voor een webhoster, waarbij je je website kan plaatsen.

Er is ook wel e.e.a. mogelijk aan instellingen in de router, bij een gedeelde verbinding. Maar hoe je het ook wend of keert, je zal het blijven merken. -> Stel je in dat je server "voorgaat" (prioriteit krijgt) dan zal je het merken als je zelf op internet wil.


Edit:

Wil je het professioneel aanpakken, heb je een backupserver nodig, die inspringt zogauw de 1e wegvalt. (behoorlijk aan de prijs dus) Dit om te voorkomen dat bij verlies van je server, je hele website niet meer beschikbaar zou zijn.
De stroomkosten voor een gemiddelde pc zijn ongeveer 40-50 Euro per jaar (zonder monitor en andere randapparatuur met een eigen stroomvoorziening! Stroomkosten van €0,20 incl. belastingen)

Bovendien -> Spanningsbeveiliging en dergelijke zijn ook erg belangrijk.

Alleen de stroomkosten op jaarbasis zijn al net zo veel als je voor een redelijk hostingpakket incl. domeinnaam betaald. -> Bedenk goed wat je wil!!!

Daarnaast is ook de beveiliging een groot issue wanneer je dit wil. Daar gaat ook heel veel tijd (en geld?) in zitten.

Onderdelen slijten sneller naarmaate ze meer/ langduriger gebruikt worden. (niet letterlijk slijten, maar de kans op gebreken is groter bij meer/ langduriger gebruik) Hier zal je ook geld voor moeten bijtellen.

Als je bedenkt dat je voor alleen de kosten van stroomverbruik van je "kale computerkast" (dus zelfs de kosten van internet NIET meegerekend) al een leuk pakketje bij een hostingprovider kan kiezen, kan je wel nagaan wat voor pakket je kan kiezen wanneer je de overige kosten, die er nog eens overheenkomen wil je het echt goed voor elkaar hebben, ook meerekend.

Zorg gewoon voor een leuk pakketje bij een hostingprovider. Je bent goedkoper uit + dat je een heleboel van de risico's (schade aan apparatuur enzo) niet hebt en daar ook geen kosten aan maakt.
Bovendien draait daar vaak al standaard een back-up server, waardoor je bij schade aan de 1e server nog steeds je site zou kunnen bezoeken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 

13/11/2007 15:05:00
Quote Anchor link
Gewoon standaard goedkoop hosting pakketje is 9 van de 10 keer het beste. Uitbreiden of upgraden kan altijd nog.
En voor 1,50 per maand kan ik mijn PC niet laten aanstaan want naast elektriciteit heb je ook nog eens de kosten van je internetverbinding, afschrijving van je server/pc.
 

13/11/2007 15:39:00
Quote Anchor link
ja dat is wel allemaal leuk tot dat er een keer komt dat je 'dataverkeer' overschreden is. Heb me eigen dedicated server het kost wat meer maar dan heb je ook wat en het is een stuk sneller en je krijgt geen gezeur en dreig mails ‘dat je onmiddellijk je dataverkeer moet verminderen gaat moeilijk als je veel bezoekers hebt hea’ ;-)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/11/2007 16:03:00
Quote Anchor link
-> Meeste hosters hebben daar of een optie voor (automatisch bijkopen van dataverkeer) enzovoort. -> Alleen dataverkeer is geen reden Pascal.

Een eigen dedicated server is (vind ik) eigenlijk alleen haalbaar/ leuk als je websites maakt voor klanten die dan ook op jou server gehost worden. Je verdient dan ook geld terug, terwijl je zelf wel alles in kan stellen.

Maar er is een groot verschil tussen jou dedicated server en het thuishosten. En het ging hier om thuishosting!!
 
TJVB tvb

TJVB tvb

13/11/2007 16:10:00
Quote Anchor link
Bekijk ook de volgende dingen
  • Mag je een server draaien (niet elke internetprovider vindt dit goed)
  • Heb je een statische i.p. adres?
  • Hoe stabiel is je internetverbinding?


Dit waren voor mij enkele punten om toch een Hosting pakket te nemen (en later een dedicated server) en niet thuis een server te draaien.

@Rober: dataverkeer kan wel belangrijk zijn voor een thuis server, als je continue een grote hoeveelheid dataverkeer gebruikt kan het zijn dat je internet provider gaat klagen en dat kan wel zeer vervelend zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb
 
M Rodrigo

M Rodrigo

14/11/2007 17:48:00
Quote Anchor link
Weetje wat het nou is ik heb een eigen website ja en ik moet toch mijn pc (server) 24 open laten staan voor iets anders (Ik wil dat niet hier zeggen)

daarom vraag hoeveel het gaat kosten de stroom enzo. . .
En mij provider gaat echt niks zeggen en mijn internetsnelheid upload is niet zo hoog maar dat maakt (voor mij) niet uit.
 
Jimmy Arts

jimmy Arts

14/11/2007 17:57:00
Quote Anchor link
Je kan wel het beste een RAID hardeschijf kopen, als er eentje sneuveld staat op de andere tenminste nog al je data.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

14/11/2007 18:00:00
Quote Anchor link
Als je PC toch aan staat voor wat anders, moet je de stroomkosten dus toch maken..

Daarnaast ga je er nog wat naast draaien wat je hiern iet wilt zeggen, en dus privicy gevoelig is. Daar wil je dan geen slecht beveiligde webserver BIJ hebben draaien.

Daarnaast, als die toepassing internet vereist gaat dat weer ten koste van je webserver. Als jij (of andere mensen in je netwerk) gaan downloaden of uploaden, gaat dat tenkoste van jou webserver. Maar dat geldt vise versa natuurlijk ook. Als er genoeg mensen je website bezoeken, kun jij niet meer downloaden.

Als je nog een hosting pakketje nodig hebt, PM me even, en ik kan wel wat op maat samenstellen voor je.
 
Hipska BE

Hipska BE

14/11/2007 19:02:00
Quote Anchor link
als je pc toch al aanstaat, dan is er bijna geen extra kost ..

ms enkel voor een iets zwaardere internetverbinding aan te vragen.
en ook je Harde schijven die je best met een raid configuratie laat werken (ivm crashen enzo)
 
M Rodrigo

M Rodrigo

15/11/2007 16:29:00
Quote Anchor link
Ja, en jullie zeggen al vaker BEVEILIGEN hoe kan je dan een server beveiligen ??????
 
PHP erik

PHP erik

15/11/2007 16:33:00
Quote Anchor link
2 bodyguards met AK-47's moet genoeg zijn!!!!!!!!!!!!!
 

15/11/2007 16:35:00
Quote Anchor link
Pascal schreef op 13.11.2007 15:39:
ja dat is wel allemaal leuk tot dat er een keer komt dat je 'dataverkeer' overschreden is. Heb me eigen dedicated server het kost wat meer maar dan heb je ook wat en het is een stuk sneller en je krijgt geen gezeur en dreig mails ‘dat je onmiddellijk je dataverkeer moet verminderen gaat moeilijk als je veel bezoekers hebt hea’ ;-)
En sinds wanneer hebben dedicated servers geen dataverkeer 'limiet'?
 
- -

- -

15/11/2007 16:35:00
Quote Anchor link
Poorten dichtgooien, PHP niet teveeel rechten geven.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.