Eisen PHP Baan (ZEND)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mitchel V

Mitchel V

27/05/2010 20:05:33
Quote Anchor link
Hallo.

ik heb zo eens rond zitten kijken naar factures..
en ik kwam dit tegen

» Functie eisen
Je beschikt over uitgebreide kennis van:
- PHP (OO), Mysql, Javascript, SQL, XML, CSS
- ZEND / CakePHP Framework is een pré
- ZEND Certified is een pré

Wat is ZEND?
ik heb het gedownload en hij werkt op het nertwerk..
maar wat voor kennis zou ik dan van zend moeten hebben?

greets
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:07:30
 
Pim -

Pim -

27/05/2010 20:09:48
Quote Anchor link
Sorry maar als je dat niet weet is de baan vrees ik niks voor jou...
Het is een PHP bedrijf dat software maakt, PHP examens afneemt, het grote Zend Framework heeft gemaakt en de PHP core heeft geschreven.

Je moet dus kennis hebben van het Zend Framework
Grote tut: http://www.survivethedeepend.com/

En ze raden een Zend Certification aan
http://www.zend.com/services/certification/
Gewijzigd op 27/05/2010 20:25:42 door Pim -
 
Tom Beuckelaere

Tom Beuckelaere

27/05/2010 21:37:30
Quote Anchor link
Zoals Pim eerder heeft vermeld is het belangrijk hier bij deze jobfunctie dat u een goede kennis hebt van het Zend-Framework.

Deze eis stelt men niet zomaar, het gebruik van een framework biedt zeer veel voordelen naar uzelf als ontwikkelaar toe, maar ook naar het bedrijf en naar de klant.

Een bekend en goed onderbouwd framework zoals het Zend-Framework biedt garanties inzake de stevigheid, draagkracht, performance, bugvrije functies en meer. Bovendien hebben hier zeel veel mensen aan gewerkt waardoor complexe problematiek reeds voor u doorgrond zijn.

Dit soort frameworks zorgen ervoor dat u eigenlijk niet opnieuw het warm water moet uitvinden voor veel voorkomende en ook minder voorkomende problematieken en cases. Frameworks helpen u de focus weg te halen bij de basis en helpen u de focus en tijd leggen op de echte business-logica die u voor het specifieke ontwerp nodig heeft.

Het is bovendien gebruik maken van "gestandaardiseerde methodes". Bedrijven houden van standaarden, ontwikkelaars houden van standaarden. Ze maken het je leven als ontwikkelaar een stuk gemakkelijker.
 
Pim -

Pim -

27/05/2010 21:40:46
Quote Anchor link
Dit klopt natuurlijk, maar
Quote:
het Zend-Framework biedt garanties inzake de stevigheid, draagkracht, performance, bugvrije functies en meer

vind ik toch echt een beetje te veel van het goede. Dit soort zaken zijn slechts door goed te programmeren te bereiken, hooguit ondersteund door een goed framework.
 
Chris -

Chris -

27/05/2010 21:55:50
Quote Anchor link
Inderdaad. Een framework draagt hieraan bij, maar het is altijd nog aan de programmeur(s) om ervoor te zorgen dat een geheel (bugvrij) werkt en veilig is!

Verder, ZEND is een belangrijke speler binnen PHP. Ik neem aan dat je het Framework heb gedownload, uitgepakt hebt en vervolgens op localhost heb bekeken. Uiteraard werkt het standaard pakket, maar het is de kunst om een volledige website er mee te kunnen maken. Het certificaat is, in ieder geval in mijn ogen, een van de weinige certificaten die je als PHP-programmeur nodig hebt.
 
Tom Beuckelaere

Tom Beuckelaere

27/05/2010 21:59:48
Quote Anchor link
Pim:
Dit klopt natuurlijk, maar
Quote:
het Zend-Framework biedt garanties inzake de stevigheid, draagkracht, performance, bugvrije functies en meer

vind ik toch echt een beetje te veel van het goede. Dit soort zaken zijn slechts door goed te programmeren te bereiken, hooguit ondersteund door een goed framework.


Een mens kan zich wel al eens laten gaan, maar dan zijn jullie er weer voor om het te nuanceren. Waar ik eigenlijk naar toe wil is dat een dergelijk framework een hele handige gereedschapskist is voor de ontwikkelaar.

En je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat je slechts goede code bereikt door goed te programmeren.
 
Andreas Warnaar

Andreas Warnaar

30/05/2010 14:25:03
Quote Anchor link
Maar je mag / kan er vanuit gaan dat bij zo'n groot famework er geen bugs meer zijn bij het "Gewoon gebruik". Indien je zelf een omgeving gaat ontwikkelen zoals Magento dan is het een ander verhaal.
Daarnaast is de community zo actief dat als er bugs zijn deze snel naar boven komen.
Edit:
Offtopic :
Zijn er leden die de Zend Framework certification hebben behaald?
Gewijzigd op 30/05/2010 14:27:03 door Andreas Warnaar
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.