Eisen/richtlijnen voor nieuwe scripts tutorials

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arend a

Arend a

25/05/2004 17:17:00
Quote Anchor link
Het lijkt me verstandig op te schrijven wat voor eisen er aan scripts en tutorials worden gesteld voordat ze geplaatst worden.

Er staat een hoop zinloze inhoud en scripts die het zelfde doen als andere scripts, alleen via onveilige wegen en slecht gedocumenteerd.

Een manier om te voorkomen dat iedereen zn eerste guestbook hier plaatst.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 11:37:37
 
Mitch X

Mitch X

25/05/2004 17:30:00
Quote Anchor link
Jepz goed idee...

Voorstel :
Elk script kan de eerste X weken gerate worden.
Als na die X weken het cijfer onvoldoende (5 of 4 ofsow) is dan gaat ie weg.
Zo krijgt ieder script een kans om te blijven, op basis van wat de bezoekers/members ervan vinden.
 
Arend a

Arend a

25/05/2004 17:52:00
Quote Anchor link
Nee, lijkt me niets.

Gewoon, concrete eisen. Niet wat het gemiddelde van de toevallige voorbijganger vind.

Slechte scripts moeten van punt nul wel of niet gepubliceerd worden.

Het is tamelijk amateuristisc om aan te komen met: Sja. We weten niet of dit wel een goed script is.. dus als je het tof vind is het vast wel goed.

Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat de mening van de massa ook gelijk staat aan kwaliteit.
 
Mitch X

Mitch X

25/05/2004 18:38:00
Quote Anchor link
Mja dan hou je altijd last van:
[1]
Ik vind dit een goed script!
[2]
Ik niet ...
Beide zijn het goede programmeurs ... tsja ...
 
Arend a

Arend a

25/05/2004 18:43:00
Quote Anchor link
Pff.

Lees eens wat er staat: richtlijnen. Dat betekend een maatstaf voor kwaliteit! Dus niet dat twee admins lekker gaan vechten over wat erop komt: maar je gaat kijken hoe het geschreven is, en eventueel goede docuementatie schrijven, juiste identing, nette nesting van php en HTML maken (etc.. etc.. etc..)

Met zulke argumentatie die jij daar boven beschrijft zijn het kinderachtige prutsprogrammeurs.

"Ik vind het script niet van kwaliteit genoeg om te publiceren, het bevat niet genoeg comments, en ik vind het slordig geschreven".

De richtlijnen die je vervolgens maakt kan je aan meten welke eisen je stelt aan scripts die gepubliceerd worden.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

25/05/2004 18:43:00
Quote Anchor link
Maar een goed script zal altijd aan bepaalde eisen voldoen. Bijvoorbeeld:
- Wat is het doel van het script en haalt het script het doel?
- Is het script goed in elkaar gezet, of draait het maar net?
- Voegt het script daadwerkelijk iets toe aan de scripts die er al stonden?

Edit:
Deze reactie was voor Mitch...

Elwin
Gewijzigd op 25/05/2004 18:44:00 door Elwin - Fratsloos
 
Mitch X

Mitch X

25/05/2004 21:15:00
Quote Anchor link
Je hebt me overtuigd Kikker :)
En jij ook Arend ...

Maarja ... wordt het dan: slecht opgebouwd script = wissen of slecht opgebouwd script = helpen met verbeteren?
Ik denk dat dat laatste wel belangrijk is.
 
Arend a

Arend a

25/05/2004 21:50:00
Quote Anchor link
[1] Layout eisen:
Het script moet redelijkerwijs netjes geschreven zijn:
het liefst iets in de richting zoals PEAR ze steld (juist geident) juist afvangen van fouten. Afdoende comments om het begrijpelijk te maken

[2] Documentatie
Er moet in genoeg detail beschreven zijn wat het script precies doet. Bij classes en een beschrijving per functie/object hoe er mee om te gaan (examples/korte tutorial).

[3] Functionaliteit
Het script moet of beter zijn dan een bestaand script of dusdanig andere methodiek handteren dat het niet de moeite waard is het huidige script nog te hanteren.

Liever moet er gekeken worden naar één beter functioneren script.

[4] Voetnoot
Deze richtlijnen zijn om veel scripts die boordevol beginnersfouten zitten te filteren. Hier is niemand van gedient, en hier zijn veelal betere scripts voor.

..
Het is misschien aardig om als PHP team richting de publicatie van een paar scripts te gaan waarbij aanpasbaarheid en integratie in de website voorop staan, hand in hand met veiligheid en netheid.

My 2 cents,

Arend
 
Mitch X

Mitch X

25/05/2004 22:49:00
Quote Anchor link
Als deze eisen bij Tut/Script toevoegen worden gezet denk ik dat we sowieso betere scripts zullen krijgen :)
Gewijzigd op 25/05/2004 22:50:00 door Mitch X
 
Rick

Rick

25/05/2004 22:53:00
Quote Anchor link
het schrijven van scripts vind ik geen probleem, maar het commenten ervan :P
das een heel ander verhaal
 
Arend a

Arend a

25/05/2004 23:10:00
Quote Anchor link
Da's best noodzakelijk, denk je niet?
 
B a s
Beheerder

B a s

25/05/2004 23:23:00
Quote Anchor link
Wat arend hier allemaal meldt, is 100% waar. Ik zelf vind ook dat er op de website te veel dingen staan (voorbeeld: pagina in layout I t/m 100) waarbij het scriptje staat, zonder uitleg o.i.d. En kwam er ook 1 tegen die niet een superglobals gebruikte, dikke onzin dus. Ga ik ook zeker verwijderen als ik mijn verwijder systeempje af heb op de nieuwe site ;-)

Wat we kunnen afspreken met z'n allen, is dat we kijken naar onze richtlijnen, als we denken dat deze tutorial of script niet binnen deze richtlijnen ligt, melden we dat op het 'team only' forum (deze komt er ook dus) en bepalen we daarna wat we er mee gaan doen, met z'n allen. Het liefst heb ik dat elke tutorial of script blijft. Het liefst wil ik de auteur een e-mail sturen (wat straks automatisch kan) met een (automatische) melding dat het script niet aan de richtlijnen van phphulp voldoet. De auteur krijgt dan nog een kans om dit te fixen, en als hij dat niet binnen bijv. 2 weken doet, dat we het script dan de-activaten. Wat we dan kunnen doen, als we denken dat er nog enige reperatie op kan worden verricht, dat we dit dan zelf repareren (wie er zin/tijd voor heeft) en deze dan herposten op onze eigen naam ;-) Of moeten we deze gewon verwijderen omdat dit nu wel heel ver gaat ;)

Graag jullie mening..
 
Arend a

Arend a

25/05/2004 23:48:00
Quote Anchor link
Misschien moeten we ze in eerste instantie een kwalificatie geven, van staff uit. Potentiele scripters/webmasters op de hoogte brengen wat ze hier aan hebben. Geen democratische, maar gewoon van het team uit gegeven kwalificatie.

Ik ben er op zich ook wel voor om een paar totaal hopeloze scripts te schrappen, en de dubbele scripts in kaart te brengen.

Wat betreft het niet aan de richtlijnen voldoen: even een kort mailtje (evt via website) van een teamlid dat het niet is toegevoegd, met redenatie en ook welke punten wel voldoen (niet alleen nieuwe programmeurs de grond in stampen - belangrijk!). Repareren alleen wanneer het script echt iets zou toevoegen wat mij betreft.
 
Rick

Rick

26/05/2004 00:42:00
Quote Anchor link
het lijkt mij wel een goed idee dat scripts in eerste instantie in een ander gedeelte terecht komen waar de bezoekers niet bij kunnen
dan moeten de mods/admins bepalen of het goed genoeg is of niet

is het goed genoeg dan plaatsen, zo niet dan een bericht naar de maker sturen dat het niet goed is met eventuele op en/of aanmerkingen
 
Eris -

Eris -

26/05/2004 09:57:00
Quote Anchor link
Ik ben van mening dat je turtorial/script op enkele manieren uniek moet zijn. Er staan 5 layout turtorials in en ik vind ze allemaal van zeer matige kwaliteit.

De layout moet duidelijk en goed begrijpbaar wezen. daarnaast moet het voor iedereen toepas baar wezen en niet alleen in je eigen website (Als je het hier gaat posten.) Zodat niet alle gebruikers hun script moeten aanpassen zoe dat het bij hun werkt zoals het hoort.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.