Elevate DB naar myadmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jop B

Jop B

15/08/2017 21:49:29
Quote Anchor link
Beste Phphulp leden,


Momenteel werken wij met Logivert 6 die gebruikt maakt van ElevateDB. Helaas bied Logivert te weinig aan om onze webshop te laten draaien.
Daarom willen wij overstappen naar bv Magento, die bij XS4ALL gehost zal worden. Nu mijn vraag: Kun je de gehele databse kopieeren van EllevateDB naar php myadmin, zodat alle artikelen en foto's kunnen worden overgezet? Zelf heb ik hier geen ervaring in dus vandaar mijn vraag.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr. Jop
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:48:35
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/08/2017 22:01:06
Quote Anchor link
Om even wat recht te zetten:

"Kopiëren naar PHPmyAdmin?"
Dat klinkt alsof je denkt dat phpMyAdmin (als je dat bedoeld) een eigen database is. En dat is het niet.
phpMyAdmin is niets anders dan een tool om je database (MySQL/mariaDB) mee te beheren, en met name gericht op de structuur ervan.

En ja, je kan met phpMyAdmin prima een SQL-dump importeren. Uit ervaring weet ik wel dat het problematisch is met grote databases die groter zijn dan de max_upload_size. Ikzelf raad altijd aan om zulk werk via de shell te doen via SSH. Dat werkt veel sneller, en gaat ook niet via PHP.

Hiermee kan je een database van 25 MB in enkele seconden al verwerken in een *.sql dump-file, die je vervolgens moeiteloos kan importeren. Ik durf te wedden dat XS4ALL dit zelfs aanbiedt!

Om terug te komen op je probleem:

En je hebt het nu over Logivert 6 met ElevateDB, en dat zal heel wat anders zijn als MySQL. Dus je zult eerst deze database moeten converteren naar MySQL-queries, en dan de structuur ervan moeten omzetten zodat deze aansluit op de werking van Magento.
Je kan immers ook geen Ferrari-motor in een Saab bouwen. De constructie zal dat ongetwijfeld niet toelaten. Dus daarom zijn er twee belangrijke stappen vereist.

Heb je al op internet wat gevonden over iemand die wilt overstappen? Je zult vast niet de enige zijn, denk ik?
Gewijzigd op 15/08/2017 22:05:52 door - Ariën -
 
Jop B

Jop B

15/08/2017 23:18:50
Quote Anchor link
Beste Ariën

Dank voor de reactie. Kopiëren is misschien inderdaad het verkeerde woord.
De meeste stappen over naar Logivert 7 echter is het probleem daar nog niet meer opgelost. Logivert bied namelijk geen SFTP aan wat sinds deze maand bij XS4ALL is veranderd.We willen graag met een platform werken zoals Magento. VAndaar mijn vraag.
Als ik de map open waar ElevatorDB zijn informatie pakt, kom ik uit op 1,3GB.

Ik zal mij een verdiepen in Shell SSH en kijken of dat gaat lukken :)
 
Pipo Clown

Pipo Clown

16/08/2017 00:09:25
Quote Anchor link
Is het niet mogelijk om te exporteren naar een CSV bestand ?
Zover ik weet kan PHPMyAdmin dit importeren.
 
Jop B

Jop B

16/08/2017 00:46:20
Quote Anchor link
Ik kan vanuit het programma Logivert een csv beatnd maken maar dan zitten de afbeeldingen er niet bij.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/08/2017 09:08:34
Quote Anchor link
Wel een verwijzing naar die afbeeldingen. Een stap naar CSV is al een logische stap maar nog niet de volledige stap. Je moet nog de importeer en verwerk slag naar Magento maken.

phpMyAdmin kan CSV importeren, maar dan moet Magento de databasestructuur ook nog eens herkennen. Alle artikelen, categorieën en klanten (en dergelijke) staan in een eigen tabel met een eigen structuur aan velden. Dus daar moet je dan ook een vertaalslag voor maken.

Gezien Magento een best groot systeem is, is het een flinke uitdaging om alles over te zetten. Maar je kan ook op een schone installatie hiervan alleen de belangrijke dingen overzetten, waarna je de rest kan finetunen.

met andere woorden: Er is nog een hoop werk aan de winkel!
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/08/2017 11:00:39
Quote Anchor link
Mogelijk kan XS4ALL je ondersteunen bij deze migratie? Het lijkt mij dat je niet zomaar even je producten importeert in Magento. Ook kunnen we niet opmaken hoe uitgebreid of complex deze verzameling producten is. Daarnaast zul je moeten kijken hoe je dit vervolgens configureert in Magento (hier zou je een aparte verkennende studie voor kunnen maken?). En vervolgens zul je hier nog een webshop omheen moeten bouwen die toegespitst is op deze producten. En als dat allemaal teveel werk is, besteed het uit :p.

De vraag is ook waar het omslagpunt ligt met betrekking tot het bouwen van een geautomatiseerde import versus het handmatig herbouwen van je producten-database. Beide kosten tijd.

NB de drager van de informatie (type DB) zegt niets over het gedrag van de informatie (productstructuur). Met name dit laatste bepaalt hoe (on)geschikt Magento mogelijk is?
Gewijzigd op 16/08/2017 11:03:19 door Thomas van den Heuvel
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/08/2017 11:18:00
Quote Anchor link
Wat Ariën zegt, Magento heeft zijn eigen data structuur dus kan je niet zomaar alles overzetten.

Echter Magento heeft wel import faciliteiten, zie:
https://www.mootpoint.org/blog/magento-bulk-product-import-images/

Maar dan moet je eerst wel Magento inrichten met categoriën en attributen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/08/2017 11:24:16
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 16/08/2017 11:00:39:
Mogelijk kan XS4ALL je ondersteunen bij deze migratie?

Ik denk dat de mensen bij de internetprovider XS4ALL wel wat beters te doen hebben dan een migratieplan maken en uitwerken. Zulke dingen zijn meer bedoeld voor Webdeveloping bedrijven.

Hoogstens kunnen ze adviseren over het importeren van CSV in MySQL/mariaDB, maar 'importeren' en 'migreren' zijn twee verschillende stappen.
Gewijzigd op 16/08/2017 11:25:28 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.