Elke Dag om 1:00

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Frank -

Frank -

15/04/2008 19:23:00
Quote Anchor link
@Kasper: Met een cron wordt 9 van de 10 keer een symptoom bestreden, niet het probleem opgelost. Je kunt er dus op wachten dat het probleem weer op gaat duiken, maar dan op een andere plek. En wanneer daar weer een lapmiddel voor gaat maken, kan zo maar lapmiddel nummer 1 in duigen vallen.

Problemen ga je oplossen, niet onder een lapmiddel wegstoppen.

Daarnaast leveren cronjobs enorme piekmomenten op in de serverbelasting, de server kan daarmee vrijwel onbereikbaar worden. Dit soort dingen zijn gewoon zelden nodig, gewoon even verder kijken dan je neus lang is en het echte probleem oplossen en je bent veel beter af.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 19:49:32
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

15/04/2008 19:28:00
Quote Anchor link
Een cronjob is gewoon een praktische oplossing. Ga nou geen vergezochte argumenten erbij halen. Waarom is het er anders? Oh ja, "het wordt aangeboden omdat er sukkels zijn die er naar vragen". Ik geloof niet dat er veel mensen naar vragen, ik geloof eerder dat dit vaak (als na een zoekopdracht in google) als oplossing wordt gegeven.

Een cronjob moet je ook niet om de paar minuten uitvoeren. Een cronjob is voor statistische gegevens uit te rekenen op een moment dat de site toch (bijna) niet bezocht wordt. De server wordt dan al minder belast en met even zo'n paar seconden (want zo lang laadt een script volgens jou) een script laden, moet dat toch ook wel kunnen?
 
Frank -

Frank -

15/04/2008 19:32:00
Quote Anchor link
Wanneer een minuutje stevig nadenken al teveel is gevraagd, dan kun je inderdaad wel gaan worstelen met een cronjob... Hoelang loopt dit topic al? Geeft wel aan dat het weer gepruts is, gewoon op het gewenste moment de resultaten berekenen is vele malen eenvoudiger, had je al lang klaar kunnen hebben.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

15/04/2008 19:37:00
Quote Anchor link
Maar Frank, dit kan enorme laadtijd opleveren, wat een bezoeker kan gaan irriteren, zoals ik al gezegd heb. Wil je dit ontlopen, zie ik geen andere oplossing dan een cronjob.

Een minuutje stevig nadenken zal misschien leiden tot het schrijven van een script op de benodigde plek, maar wanneer men gaat testen, zal men de laadtijd niet onopgemerkt blijven. Als zo'n script niet meteen werkt, en je zult het dus vaker moeten laden om te testen, kun je je op een gegeven moment behoorlijk gaan irriteren aan die laadtijd.
 
- -

- -

15/04/2008 20:13:00
Quote Anchor link
Als je het probleem bij de kern aanpakt, ga je kijken waarom er per bezoeker tientallen query's uitgevoerd moeten worden.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.