E-mail formulier error onthoud ingevulde velden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »
Jens B

Jens B

25/02/2011 11:26:54
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Ik heb met behulp van een tutorial hier, en andere tips via google een prachtig werkende scriptje gemaakt voor een email formuliertje..
Nu weet ik alleen 1 ding nog niet echt te vinden ( weet niet goed hoe ik het moet zoeken )

Ik heb laten we zeggen een formulier met 10 in te vullen velden..
3 velden zijn verplicht, als je een van die velden vergeet krijg je een foutmelding te zien.. enige probleem is dat gebeurd bij de submit, en als het fout gaat dan zijn alle velden die je wel ingevuld hebt leeg.. en dat is irritant natuurlijk..

Hoe los ik dit probleem op ?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
<?php

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

   $error = '';
  
  
// Controleren of de velden goed zijn ingevuld   ========
   if(empty($_POST['Naam']))
      $error .= "U heeft geen <strong>Naam</strong> ingevuld.<br />\n";
      
       
   if(empty($_POST['Telefoon']))
      $error .= "U heeft geen <strong>Telefoon</strong> ingevuld.<br />\n";
      
              
   if(empty($_POST['Email']))
      $error .= "U heeft geen <strong>E-mailadres</strong> ingevuld.<br />\n";
      
      

// Variables zetten =================================
$Naam = htmlspecialchars($_POST['Naam']);
$Telefoon = htmlspecialchars($_POST['Telefoon']);
$Email = htmlspecialchars($_POST['Email']);
// ========================


// Kijken of er fouten zijn en anders versturen ============================


   if( $error )
   {

      echo "<h3 style=\"color: #f00;\">Fout</h3>\n";
      echo "<p>" . $error . "</p>";
   }


   else
   {

        
$tijd = time();
$datum = strftime('%d/%m/%y %H:%M', $tijd);
$ip = getenv('REMOTE_ADDR');
$to = "mailadres";
$subject = "HTML email";
$headers = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$headers .= "Content-type:text/html;charset=iso-8859-1" . "\r\n";
$headers .= 'From:'.$Email.'' . "\r\n";
        
      $bericht = '
-----------------------------------------------------------<br />
Verstuurd op '
.$datum.' via IP-adres:'.$ip.'';
// ====================================

// Mailen verzenden ================================


if (mail($to,$subject,$bericht,$headers))
      {

         echo "<p>Uw email is succesvol verzonden, bedankt!</p>\n";
      }

      else
      {
         echo "<h3 style=\"color: #f00;\">Fout</h3>\n";
         echo "<p>De email kon niet verzonden worden, email mij direct via [email protected]</p>\n";
      }
 
   }
}


// Wanneer er niets verzonden wordt óf wanneer er een foutmelding is, formulier weergeven
if( (!empty($error)) or $_SERVER['REQUEST_METHOD'] != "POST" )
{

?>


<form name="contact" id="contact" action="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] ?>
" method="post">
<table width="500px" border="0">
<tr>
<td class="TitelTD">Naam</td>
<td ><input name="Naam" type="text" value=""></td>
</tr>
<tr>
<td class="TitelTD">Telefoon</td>
<td><input name="Telefoon" type="text" value=""></td>
</tr>
<tr>
<td class="TitelTD">E-mail</td>
<td><input name="Email" type="text" value=""></td>
</tr>
<tr>
<td class="TitelTD">Opmerking</td>
<td><textarea name="Opmerking" rows="7" cols="45"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">
<div class="button-bg">
<a>
<button type="submit" name="Submit" id="submitbutton">Verstuur</button>
</a>
</div>
</td></tr>
</table>
</form>



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?
// Hier sluiten we het af, omdat na het verzenden het e-ail formulier gehide moeten worden ==================================================================================================  
}
?>


Toevoeging op 25/02/2011 11:28:05:

En trouwens, 1 maand geleden had ik 0,0 verstand van php..
Ik wist niet waar ik moest beginnen, ondertussen snap ik de basis dingen heel goed, dankzij de hulp op dit forum

Mijn dank daarvoor !
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:43:44
 
Thomas de vries

thomas de vries

25/02/2011 11:37:00
Quote Anchor link
je kunt met javascript een foutmelding laten genereren als je naar het volgende veld springt.(zoeken op javascript form validation)
of klik http://www.w3schools.com/js/js_form_validation.asp

Of je kunt door middel van value het laten onthouden dus op deze manier
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input name="Naam" type="text" value="<?php echo $_POST['Naam'] ?>">.


Als er dan op submit wordt gedrukt en een ander veld is niet ingevuld dan blijft ie de post onthouden en is de naam ingevuld.
Gewijzigd op 25/02/2011 11:38:14 door thomas de vries
 
Jens B

Jens B

25/02/2011 11:44:16
Quote Anchor link
Thomas, ik liep even te stuiteren door het bedrijf..
Die logica had ik zojuist in mijn hoofd gekregen en uitgewerkt, en het werkt inderdaad!
Ik wou het net postte hier maar je was me voor..

Geniaal !
Harstikke bedankt voor je reactie

Toevoeging op 25/02/2011 11:45:39:

<textarea name="Opmerking" rows="7" cols="45"></textarea>

hoe doe ik het voor deze ? :O
 
- SanThe -

- SanThe -

25/02/2011 11:47:09
Quote Anchor link
<textarea name="Opmerking" rows="7" cols="45">HIER TUSSEN</textarea>
 
Jens B

Jens B

25/02/2011 11:49:30
Quote Anchor link
Ow, shit dat vind ik dan weer dom van mezelf.
Maar geniaal Santhe, thank you very much :D

Toevoeging op 25/02/2011 14:05:11:

Oke nu hopelijk het laatste probleempje:

Op een pagina heb ik een button, als je daar op klikt komt er een klein popupje met dit e-mail formulier. bij die button geef ik met een javascript onlclick een variable mee.

Emailformulier.php?produkt=fiets

Ik lees met php die variable uit.
$Produktstring = $_GET['Produkt'];

En zo gebruik ik hem als standaard value in het formulier.

Nu het probleem:
Als ik in het formulier op "verstuur" klik en een verplicht veld is niet ingevuld krijg ik een page refresh.. helaas neem hij niet de variable mee.
De refresh eindigt dus hier : Emailformulier.php

Hoe zorg ik dat ervoor dat het toch : Emailformulier.php?produkt=fiets wordt ?

Bedankt

Toevoeging op 25/02/2011 14:22:58:

Eindelijk opgelost :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.