Email gestuurt via de php mailer script gaat regelrecht de spam folder in.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Mar groen

mar groen

29/08/2014 07:48:34
Quote Anchor link
ok dus doe ik nou wel of niet iets fout? En wat doe ik dan fout?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:23:13
 
Willem vp

Willem vp

29/08/2014 09:45:04
Quote Anchor link
Voor zover ik kan beoordelen zit het probleem in ieder geval niet in SPF. Het moet dus in de mail zelf zitten, maar ik krijg nog niet precies mijn vinger op de zere plek.

Als ik je mail door spamassassin laat verwerken, krijgt 'ie een score van 2.4 (bij een score van 5.0 of hoger zou spamassassin hem als spam markeren).

De critera van spamassassin om de mail een hogere score te geven zijn het gebruik van HTML en het mislukken van de reverse DNS lookup.

Je had al aangegeven dat het corrigeren van DNS momenteel lastig is, dus dat laten we maar even liggen. Het is denk ik ook geen criterum dat door een mail reader wordt gebruikt om een mail als spam te markeren, want dat zou een heleboel extra DNS lookups met zich meebrengen.

Als ik zelf probeer te denken als mail reader, zou ik wellicht aanslaan op de naam in de From-header: die bevat alleen het woord 'Inschrijving'. Aangezien een persoon meestal een voornaam én achternaam heeft, kan dat een criterium zijn. Wellicht zou het helpen om de naam te wijzigen in "Inschrijving Bingo-Oostpolder" of zo.

Iets dergelijks geldt voor het subject. Ook dat is nu alleen "Inschrijving". Ik zou daar een iets langere zin van maken, als "Bevestiging van uw inschrijving voor de bingo". Maar het zou kunnen dat woorden als bevestiging of bingo zelf ook weer triggers zijn. Wellicht moet je daar een beetje mee spelen.

Verder zie ik in je mail een opmerking staan dat het geen nut heeft om op de mail te antwoorden, omdat het adres niet wordt gecontroleerd. In dat geval zou ik de mail versturen namens noreply@ omdat het dan voor iemand die die opmerking (nog) niet gelezen heeft ook meteen duidelijk is.
Gewijzigd op 29/08/2014 09:46:10 door Willem vp
 
Mar groen

mar groen

29/08/2014 18:24:18
Quote Anchor link
ok om te beginnen. het was eerst inschrijving bingo-oostpolder dit had ik veranderd nadat er gezegt werd dat het woord bingo een trigger woord is...

ik dacht dat de email moet bestaan. dus ook noreply. ik dacht dat dat ook een trigger was voor spam. maar ik begrijp dat dat gewoon kan? of moet ik een mail account aanmaken die [email protected] is?

verder nog suggesties? dan pas ik het aan in het test formulier
ik zal zo en zo even de titels ect weer terug zetten zoals het was.

Toevoeging op 29/08/2014 19:19:54:

ik heb inmiddels de subject en email namen weer goed gezet.
 
Willem vp

Willem vp

29/08/2014 19:42:20
Quote Anchor link
De mail die door deze site wordt gestuurd als er een nieuw forumbericht is, komt van [email protected] en wordt niet gemarkeerd als spam. Het adres hoeft niet per se te bestaan; een mailprogramma kan niet controleren of een adres bestaat zonder er daadwerkelijk een email naar te versturen.

(Nou ja, in theorie is dat niet helemaal waar, want SMTP kent een VRFY-commando waarmee je een adres kunt controleren, maar bij vrijwel alle mailservers staat die functie uit om te voorkomen dat spammers op die manier adressen valideren; bovendien zou het mailprogramma dan voor elke email alsnog contact moeten maken met de betreffende mailserver.)

Ik heb daarnet je laatste wijzigingen getest, en zowel Gmail als Thunderbird zagen de mail niet als spam. Het gaat dus de goede kant op. ;-)
 
Mar groen

mar groen

29/08/2014 19:45:33
Quote Anchor link
dus als ik het goed begrijp is de mail nu geen spam meer?

ik zal tevens de reply adres enzo naar no-reply veranderen. als je hem dan nog een keer kan testen of hij in de spam folder komt of niet graag :D
hij is btw nu aangepast :D
 
Willem vp

Willem vp

29/08/2014 19:54:09
Quote Anchor link
> dus als ik het goed begrijp is de mail nu geen spam meer?

Bij mij niet. Maar dat is geen garantie dat het bij een ander ook zo is.

Ik krijg nu overigens helemaal geen mail meer binnen, dus die laatste wijziging moet je denk ik nog even herzien. ;-)
 
Mar groen

mar groen

29/08/2014 19:56:43
Quote Anchor link
doet het weer :) ik gebruikte nog de smtp van [email protected] dat werkt blijkbaar niet xD

Toevoeging op 29/08/2014 20:04:13:

ok na wat testjes. bij hotmail komt hij nogsteeds in spam terecht.
bij gmail in de inbox. en blijk baar volgens u ook in thunderbird in de inbox :)
dat is al een stuk beter!
 
Willem vp

Willem vp

29/08/2014 20:09:49
Quote Anchor link
Ziet er nog steeds goed uit.

Overigens heb ik nog steeds geen mail ontvangen van mijn tweede poging (waarin ik een negatief huisnummer had opgegeven, maar dat kan toeval zijn, want dat kon ik later niet reproduceren).
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/08/2014 20:14:11
Quote Anchor link
Op mijn gmail komt het in de spam box.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2014 20:15:06
Quote Anchor link
Als de mail bij Hotmail in de spam-folder komt, heeft dat vaak te maken met een missende of foute SPF in je DNS.
 
Willem vp

Willem vp

29/08/2014 20:22:26
Quote Anchor link
Die ene mail die ik niet had ontvangen, bleek bij mij (Gmail) ook in de spambox te staan. De andere mail naar Gmail kwam wel gewoon in mijn inbox.

> Als de mail bij Hotmail in de spam-folder komt, heeft dat vaak te maken met een missende of foute SPF in je DNS.

Dat zal best kunnen, maar is hier niet het geval. De SPF is goed. Maar aangezien Hotmail van Microsoft is, zou het zomaar kunnen dat de SPF-implementatie daar niet goed is. ;-)
 
Mar groen

mar groen

29/08/2014 20:26:10
Quote Anchor link
Dus het werkt de ene keer wel de andere niet :o
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/08/2014 20:39:38
Quote Anchor link
Willem vp op 29/08/2014 20:22:26:
Dat zal best kunnen, maar is hier niet het geval. De SPF is goed. Maar aangezien Hotmail van Microsoft is, zou het zomaar kunnen dat de SPF-implementatie daar niet goed is. ;-)

[sarcasme]
Dat zal het zijn, ik heb gekeken via IE, met Chrome zal het bij Outlook niet in de spambox staan.
[/sarcasme]
Gewijzigd op 29/08/2014 20:39:57 door Ger van Steenderen
 
Mar groen

mar groen

30/08/2014 12:35:55
Quote Anchor link
het spijt me als ik het zeg maar ik begrijp je sarcasme niet :/
staat hij nou wel of niet in de spambox :/

en zijn er nog ideeen om dit verder spamvrij te maken ?
 
Mar groen

mar groen

01/09/2014 10:47:41
Quote Anchor link
iedereen zit zonder ideeen zeker :/ this zo stil ineens :S
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/09/2014 11:16:23
Quote Anchor link
Gmail werkt
Hotmail komt uit in de spamfolder

Welke SPF-record(s) heb je ingevuld?
 
Mar groen

mar groen

01/09/2014 11:19:48
Quote Anchor link
em cpanel gaf me een record die heb ik aan mn domeins dns manager toegevoegt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
v=spf1 a mx ip4:87.98.246.218 ~all
dat is em geloof ik
Gewijzigd op 01/09/2014 11:20:51 door mar groen
 
Pipo Clown

Pipo Clown

01/09/2014 11:38:30
Quote Anchor link
Kijk eens naar de instellingen van het programma waarmee je je mail leest.

Bij mij staat dit zo ingesteld dat alle email, afkomstig van een adres dat niet in mijn contactenlijst staat, automatisch bij de spam terecht komt.

Wanneer ik dus mail van een nieuwe afzender verwacht weet ik dat ik de spambox in de gaten moet houden.
 
Mar groen

mar groen

02/09/2014 19:29:30
Quote Anchor link
pipo.

ik heb het over de mensen met een hotmail account waar nog niks aan veranderd is. aangezien niet iedereen zomaar zn hotmail instelt dat alles in de spam box komt
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

03/09/2014 18:04:23
Quote Anchor link
Ik heb het gevoel dat het vaak ook aan de email service ligt. Men vergeet vaak dat er een veel te groot deel van onschuldige berichten nog steeds in de spam/junk/ongewenst inbox komt. Ik heb het vermoeden dat grote systemen zoals Hotmail en Gmail bijhouden hoevaak een mail van een bepaald adres wordt gemarkeerd als spam of ongewenst. En kijkt ook bijvoorbeeld of er veel mensen zijn die dit adres als contactpersoon hebben, of als vertrouwde afzender. Ook deze statistieken worden gebruikt. Ik heb ooit bij een bedrijf gezien dat bijvoorbeeld voor het emailadres van wachtwoord-vergeten mails en de nieuwsbrief werd gevraagd aan zoveel mogelijk mensen om dit aan hun contactpersonen toe te voegen.
Als hoofdreden werd gezegd dat je dan natuurlijk altijd alles netjes in je inbox hoort te krijgen (stond ook op de site van ze). Maar waar het vooral om ging is dat het adres dan beter werd vertrouwd (volgens hun).
Gewijzigd op 03/09/2014 18:05:04 door Mark Hogeveen
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.