email komt niet aan bij aol

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

29/04/2008 12:54:00
Quote Anchor link
Ik heb een heel vreemd probleem, hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Ik heb een nieuwsbrief applicatie geschreven voor iemand (uit de VS) wiens site is gehost bij meccahosting.

Nadat iemand zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief wordt er via de php code een bevestigingsemail gestuurd naar die persoon zijn email adres. De nieuwsbrief wordt ook via een php script gemaakt, en gestuurd naar alle email adressen uit de databse. Ik heb alle scripts getest op mijn eigen server, met hotmail, gmail, yahoo, en aol adressen, en ook met outlook en mozilla thunderbird. Geen problemen, alles werkte zoals het hoort te werken.

Daarna heb ik het geheel verplaatst naar de server van de opdrachtgever, bij meccahosting dus, alle db informatie vervangen, en opnieuw getest. Alle emails kwamen aan, behalve die naar adressen bij aol.com. In de Verenigde Staten wordt deze emailprovider echter vrij regelmatig gebruikt, dus dit vormt wel een probleem.

Ik snap er werkelijk helemaal niets van. Heeft iemand wel eens een soortgelijk probleem gehad? En is er iemand die een idee heeft waardoor dit probleem wordt veroorzaakt en hoe het opgelost kan worden?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 22:27:38
 
Tristan nvt

Tristan nvt

29/04/2008 12:57:00
Quote Anchor link
Vaak ligt dit aan de headers van het mailtje en/of de server. Ik zou even contact opnemen met meccahosting met dezelfde vraag. Misschien is het probleem daar bekend.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

29/04/2008 12:58:00
Quote Anchor link
'Komen niet aan' in de vorm van worden gezien als spam en dus geweigerd? Op wat voor manier verstuur je de mailtjes nu, welke headers stuur je mee, etc?
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

29/04/2008 13:05:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties

Blanche:

Komen niet aan in de vorm van ze verschijnen niet in de inbox en ook niet in de spam box. Er is gewoon geen enkel teken dat het mailtje ooit naar het emailadres is gestuurd. En als ik het script uitvoer vanaf mijn eigen server komen ze niet in de junkbox maar gewoon in de inbox.

Dit is de code die ik heb gebruikt voor het versturen van de nieuwsbrief:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
$message = $_POST['message'];
$date = $_POST['date'];
echo "This is the newsletter you just sent:<br><br>";
echo "$message";
$subject =     "13th Doll Newsletter";
$headers =     "From: [email protected]\r\n";
$headers .=     "MIME-Version: 1.0\r\n"
      . "Content-Type: text/html; charset=\"iso-8859-1\"\r\n"
    . "Content-Transfer-Encoding: 7bit\r\n";

$sql = "SELECT email FROM Newsletter";
$result = mysql_query($sql);
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$to = $row['email'];
$unsubscribe = "<a href=http://www.t7g3.com/subscribe/removeemail.php?email=$to target=_blank>Click here to unsubscribe</a>";
$wholemessage = "$message $unsubscribe";
mail($to, $subject, $wholemessage, $headers);

}


Tristan, Ik zal idd ook even contact opnemen met meccahosting.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

29/04/2008 13:22:00
Quote Anchor link
Er zijn veel meer headers die je mee kunt geven om te voorkomen dat een mailtje als spam gezien wordt. Die weet ik echter niet uit mijn hoofd aangezien ikzelf Swift Mailer gebruik om mailtjes te versturen en daarmee alles automatisch gaat.

Contact opnemen met de host kan geen kwaad, wellicht dat het mailtje bij het verzenden al tegengehouden wordt...
 
Frank -

Frank -

29/04/2008 13:24:00
Quote Anchor link
Swift Mailer voorkomt een hoop van dit soort problemen. Bewezen techniek en is eenvoudig te gebruiken.

Scheelt jou ook weer problemen met spam, jouw huidige script doet helemaal niets aan beveiliging.
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

29/04/2008 13:42:00
Quote Anchor link
Swift Mailer ziet er interressant uit. Dat ga ik eerst maar eens proberen. Dank jullie wel!
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

29/04/2008 15:03:00
Quote Anchor link
AOL is heel streng met betrekking tot het accepteren van e-mail van servers buiten hun netwerk. Het probleem is vaak niet eens de headers van de mail (kan natuurlijk wel), maar het probleem is vaak dat er op DNS-niveau wat mis gaat, of dat de server bijvoorbeeld een open-relay is (maar dan zullen andere providers de mail ook niet accepteren). De technische eisen van AOL vind je hier.
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

29/04/2008 16:09:00
Quote Anchor link
Elwin:

Dat is goed om te weten, verklaart denk ik een heleboel.

Ik ga nog wat dingen proberen, als ik het niet voor elkaar krijg, plaats ik er wel een meding bij met de mededeling dat aol gebruikers zich niet kunnen registreren...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.