Email marketing, hoe aan te pakken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

11/04/2014 01:23:48
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een systeem zoals Trustpilot en Kiyoh waarbij webshop eigenaren hun klanten een uitnodiging via de mail kunnen versturen met daarin een link naar onze website waar zij hun ervaring over het bedrijf kunnen geven:

Nu zit ik met wat vragen met betrekking tot het laten versturen van de mail:

1. Is het verstandig om de gebruiker maximaal 1x een klant uit te laten nodigen via de mail? Dus je kan als webshop eigenaar maar 1x een emailtje naar de klant sturen en daarna nooit meer.

2. Zal ik de gebruiker in staat stellen om de klant zijn email te verwijderen in onze database zodat deze opnieuw weer een uitnodiging kan versturen? Of als een emailadres is toegevoegd kan je deze niet meer verwijderen en heb je dus pech als je een tweede uitnodigings mail wilt versturen?

3. Nog meer tips met betrekking tot het versturen van de uitnodigings mail?

Ik hoor graag jullie tips en ideeen hierover.

Titel aangepast zodat de kernwoorden zichtbaar zijn in de lijst van recente forum berichten en tevens topic verhuist naar "Marketing", aangezien het discussie is over een marketing strategy.[/modedit]
Gewijzigd op 11/04/2014 11:37:22 door Wouter J
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 16:21:24
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/04/2014 08:27:41
Quote Anchor link
>> 1. Is het verstandig om de gebruiker maximaal 1x een klant uit te laten nodigen via de mail? Dus je kan als webshop eigenaar maar 1x een emailtje naar de klant sturen en daarna nooit meer.

Nee, terugkerende, vaste klanten zijn voor veel webwinkels belangrijker dan eenmalige klanten. Bovendien hebben ze ergens meer recht van spreken, omdat ze beter bekend zijn met de webwinkel. Een webwinkel die het erg goed doet en veel trouwe klanten aan zich weet te binden, mag je daarvoor niet straffen.

Ik zou dat, zoals bij KiyOh, beperken tot maximaal één beoordeling per maand. Dat beantwoordt ook je andere vraag: je moet de e-mailadressen (en eventuele IP-adressen) dus minstens een maand opslaan.

>> 3. Nog meer tips met betrekking tot het versturen van de uitnodigings mail?

Ik zou één uitnodiging laten versturen met de mogelijkheid om daar (pas na een paar dagen) één herinnering achteraan te sturen. Als de klant dan nog niet heeft gereageerd, wil je die niet nog eens lastigvallen.

Wat ik verder vaak zie, is dat sommige kopers geen onderscheid kunnen maken tussen een shopreview en een productreview. Dan vraag je om een beoordeling van de webwinkel, maar krijg je een uitvoerige recensie van het product. Dat kan kennelijk wat duidelijker.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

11/04/2014 12:54:38
Quote Anchor link
Uitstekende argumenten Ward! Ik zal dit meenemen in het ontwerp.
 
Titus B

Titus B

04/09/2014 14:25:30
Quote Anchor link
Bedankt Ward!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.