Email op Exchange server doorsturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ik ben weg

ik ben weg

24/05/2009 19:37:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben een beetje aan het experimenteren met een eigen mailserver (Kerio Mailserver), en nu draait hij dus en werkt alles goed. Het werkt zelfs nog beter dan de server die we nu gebruiken, een Microsoft Exchange server.
Kerio Mailserver die ik dus geinstalleerd heb op mijn eigen mailserver heeft veel betere ondersteuning voor Mac vind ik, daarom wil ik het liefst de Exchange server helemaal vervangen door de Kerio server.
Dit kan alleen niet, omdat mijn vader nog bij Exchange wil blijven omdat hij bang is dat er iets fout gaat en dat hij al zijn mail kwijt is. -,- :P

Ik wil dus dat als de Exchange server een mailtje voor mijn emailadres krijgt, hij dat mailtje doorstuurt naar mijn eigen Kerio server.

Ik weet wel hoe je een mailtje door kan sturen naar een extern emailadres, namelijk een contact aanmaken, een emailadres aan dat contact toewijzen, bij de gebruiker dan Properties -> Exchange General -> Delivery Options en dan kiezen voor mail forwarden etc. etc.
Als ik dat uitvoer voor een intern emailadres, dat dus op mijn emailserver staat, iets als [email protected], werkt het niet, en krijg ik bij elk verstuurde mailtje naar mezelf een bericht terug van "Systeembeheerder" die me vertelt dat hij geen route heeft kunnen vinden naar de mailserver, met daaronder een adres van KPN.
Ik maak hieruit op, dat als de Exchange server een mailtje voor mij binnenkrijgt, hij het wel naar het interne emailadres probeert te versturen, maar via de KPN server. De KPN server kan die mailserver van mij natuurlijk niet vinden.
De Exchange server moet de mail dus niet via de KPN server sturen, maar gewoon rechtstreeks naar de mailserver in het lokale netwerk.

Iemand een idee?

Jesse

Quote:
Topic verplaatst naar (web)servers.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ik ben weg
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 09:41:33
 
Hipska BE

Hipska BE

24/05/2009 19:39:00
Quote Anchor link
Mag ik vragen wat dit te maken heeft met php?
 
- SanThe -

- SanThe -

24/05/2009 19:45:00
Quote Anchor link
Dit [email protected] is geen geldig emailadres. Dus uiteraard wordt dat niet aanvaard.
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/05/2009 19:54:00
Quote Anchor link
Woeps, per ongeluk in PHP geplaatst.

Ontopic: jawel, als ik in de DNS instellingen mail.sar.local toevoeg en die laat verwijzen naar mijn emailserver, en op de emailserver [email protected] aanmaak, kan ik hier lokaal daar gewoon emails naartoe sturen.
Dan verstuurt de Exchange server het dus niet via de KPN server :/
 
- SanThe -

- SanThe -

24/05/2009 20:03:00
Quote Anchor link
Local kan het werken inderdaad.
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/05/2009 20:10:00
Quote Anchor link
Klopt, maar weet iemand ook een antwoord op mijn vraag?
 
- SanThe -

- SanThe -

24/05/2009 20:25:00
Quote Anchor link
En de vraag is?
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/05/2009 20:30:00
Quote Anchor link
JesseSar schreef op 24.05.2009 19:37:
...

Ik wil dus dat als de Exchange server een mailtje voor mijn emailadres krijgt, hij dat mailtje doorstuurt naar mijn eigen Kerio server.

...
 
- SanThe -

- SanThe -

24/05/2009 20:49:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 24.05.2009 19:45:
Dit [email protected] is geen geldig emailadres. Dus uiteraard wordt dat niet aanvaard.

Dat gaat alleen werken als je normale emailadressen gebruikt.
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/05/2009 20:58:00
Quote Anchor link
Oke, dat kan ik ook best doen, mijn emailadres - [email protected] - toevoegen op mijn mailserver, maar dan gaat hij naar sar.nl, en hij moet naar mail.sar.local oftewel 192.168.1.196.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/05/2009 21:02:00
Quote Anchor link
Oh, jouw mail van sar.nl wordt ergens anders afgehandeld? Dan moet je op die andere mailserver instellen dat ie het forward naar jouw local mailserver en jouw local mailserver moet dan een relay hebben voor dat domain.

Edit: Of je moet het MX record naar jouw local mailserver laten wijzen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/05/2009 21:47:00
Quote Anchor link
Oke, bedankt het werkt nu.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/05/2009 21:48:00
Quote Anchor link
Wat heb je nu gedaan? Graag de oplossing voor je medeforumleden.
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/05/2009 21:55:00
Quote Anchor link
Ik heb in de dns records van de Exchange server een MX record toegevoegd voor het domein mail.sar.local en dat laten verwijzen naar mijn emailserver. Vervolgens heb ik een nieuw Exchange contact aangemaakt, die het emailadres [email protected] gegeven, en bij mijn gebruikers' properties -> Exchange General -> Delivery options en dan forwarden naar het contact met emailadres [email protected].
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.