Email probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Dijkstra

mark Dijkstra

04/09/2007 13:18:00
Quote Anchor link
ik ben bezig met een blog nu kan men een reactie plaatsen op een artikel en hier bij heeft die gene de keus of die een email wilt ontvangen als er nog iemand anders bij de zelfde artikel ook een reactie plaatst,ik keur de reactie eerst of het geen spam of onzin is, nu als ik de reactie goed keur krijgen die gene die een reply hebben aan gevinkt een melding dat er nog een reactie is gepost alleen als een gebruiker bv 5 berichten heeft geplaatst 5 emails met een email(notificatie dat er nog een reactie is geplaatst. ik krijg het niet voor elkaar dat het email adres maar 1 keer word gebruikt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?
$sql
  = "SELECT main.*,reactie.* FROM main,reactie WHERE main.id ='".$_GET['id_bericht']."' AND reactie.id_bericht ='".$_GET['id_bericht']."' AND reactie.reply= '1' AND reactie.active='1'";

require_once('config.php');
$verbinding = mysql_connect($db_host, $db_db, $db_pass) or die(mysql_error());
mysql_select_db("db2") or die(mysql_error());
$resultaat = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
mysql_close($verbinding);

while($rij = mysql_fetch_array($resultaat)) {

//// de mail wat wor dverzonden komt hier

}
?>

greetz

PHP hulp

PHP hulp

21/01/2020 09:46:04

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

04/09/2007 13:40:00
Quote Anchor link
Maak een tabel;

ID, ArtikelID, UserID, Datetime.

Als je een mailtje stuurd schrijf je even een record in die tabel weg, zodoende kan je kijken of je al een emailtje verstuurd hebt. Mocht de gebruiker vervolgens een topic bekijken dan haal je die rij lekker weg, dan krijgt hij namelijk opnieuw een emailtje bij een reactie.

Mark Dijkstra

mark Dijkstra

04/09/2007 13:43:00
Quote Anchor link
hmmm ik snap je maar half ik ben maar een noob:P

OPGELOST!!

SELECT DISTINCT emailadres FROM tabel WHERE... dit geeft het email adres maar 1 keer
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark Dijkstra

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.