E-mail uitlezen uit Exchange met PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees Schepers

kees Schepers

25/03/2011 11:16:21
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb zelf bij Buitenlandse Zaken veel gewerkt met de Exchange WebService van Microsoft om bepaalde dingen in Exchange te schieten en eruit te halen. Hier hebben wij een API voor gemaakt die misschien binnenkort opensource beschikbaar gesteld word.

Echter ben ik op zoek naar een manier om met PHP mail uit diverse mailboxen van AD gebruikers te trekken en het liefste hierin te zoeken. Voor zover ik de documentatie doorgenomen heb van EWS kan dat daar niet echt mee. Voornaamste functionaliteit daarvan is het verzenden van mail, mensen uitnodigen van meetings, taken aanmaken etc.

Voor de communicatie met PHP en Exchange ben ik de volgende middelen tegen gekomen:

* EWS (SOAP) en PHP
* OWA met cURL en PHP (omslachtig en langzaam, en beperkt?)
* MAPI; een outlook extensie om Exchange uit te lezen. Zie Zarafa en heb ook diverse C modules gezien (evt in PHP te compilen)
* IMAP, het blijkt verouderd te zijn en je moet het niet gebruiken, maar toch overweeg ik het
* Outlook Anywhere nog niet echt bekeken
* ActiveSync beperkt en nog geen voorbeelden c.q. mogelijkheden gezien in PHP

De bedoeling is om in onze backend van ons E-commerce platform bij een order alle ingaande en uitgaande communicatie te tonen die geweest is met een klant van alle gebruikers en de algemene inbox. Hierdoor moet ik dus functionaliteit hebben om door diverse mailboxen te zoeken op het e-mailadres van de klant in van en aan velden.

Is er iemand die al vaker gewerkt heeft met communicatie technieken in PHP en Exchange? Misschien zelfs een van de dingen die ik wil al bereikt heeft? Is deze persoon bereid zijn kennis te delen?

En niet met .NET meuk komen want ja daar zijn de mogelijkheden ook veel groter natuurlijk. Ook COM objecten zijn een no-go voor mij.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 20:10:57
 
Kees Schepers

kees Schepers

31/03/2011 09:36:50
Quote Anchor link
Oh my god, niemand hier die mij verder kan helpen? :O
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.