email versturen bij bereiken van een datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John de Winkel

John de Winkel

05/04/2008 12:36:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een klantenbestand waarin een datumfield staat wat ik wil gaan gebruiken om een mail te versturen aan een gebruiker wanneer de ingevoerde datum wordt bereikt.
Is zoiets mogelijk?

Naast het klantenbestand gebruik ik hiervoor nu 'Taken' binnen OUTLOOK maar daar wil ik vanaf want dat is allemaal dubbel.

Ik wil gewoon op een bepaalde datum herinnert worden aan het feit dat ik iets moet doen. Door middel van een mail lijkt mijzelf de beste optie.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt,

Shoppy
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 05:55:28
 
Frank -

Frank -

05/04/2008 15:09:00
Quote Anchor link
En dat klantenbestand, staat dat in een database? Dan kun je met een eenvoudige query opvragen welke klanten een email moeten krijgen. Dagelijks een cronjob uitvoeren om deze query te draaien, is een fluitje van een cent.

Zonder database kan het ook wel, een textfile kun je tenslotte ook gewoon uitpluizen met PHP, maar dat maakt het er niet eenvoudiger op.

Ps. Ik mis m'n Alfa wel een beetje... Wat heb ik daar toch heerlijk mee getoerd! Een dikke 200.000 km plezier mee gehad.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
John de Winkel

John de Winkel

05/04/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Hoi Frank,

Arjan Kapteijn is net langs geweest en heeft, zoals gewoonlijk, alles op een eenvoudige manier opgelost.
Hij heeft een php script gemaakt van een regel of 15 die kijkt naar de database en een mail stuurt naar een opgegeven adres wanneer er een datum kleiner of gelijk aan de huidige datum (NOW) is.
Er is een terugkerende taak gemaakt via de taakmanager in Windows die iedere ochtend het script uitvoert.

Zolang je de datum van de taak niet weghaalt of vooruit schuift blijft hij iedere dag een mail sturen.
In het onderwerp staat trouwens de naam van de klant en in het bericht de tekst van de taak zelf zodat je precies weet wat je moet doen met de taak.

Arjan, heel erg bedankt weer!
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

05/04/2008 17:42:00
Quote Anchor link
2x 45 minuten rijden en 15 minuten scripten is sneller dan aan de telefoon uit proberen te leggen denk ik ;).
 
Frank -

Frank -

05/04/2008 17:52:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 05.04.2008 17:42:
2x 45 minuten rijden en 15 minuten scripten is sneller dan aan de telefoon uit proberen te leggen denk ik ;).
Dat doe ik je niet na!
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

05/04/2008 18:15:00
Quote Anchor link
is dan ook niet 15 minuten maar 15 regels he.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

05/04/2008 19:21:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 05.04.2008 18:15:
is dan ook niet 15 minuten maar 15 regels he.


Komt omdat ik nadenk voordat ik iets maak.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.