emails lezen met php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

E Ander

E Ander

14/04/2020 23:16:02
Quote Anchor link
Ik krijg elke avond een email van mijn zonnepanelen waarin data over de energie levering van mijn zonnepanelen. Dat mailtje is dus vrijwel elke avond gelijk op de levering data na. Die energie levering wil ik opslaan in een database. Is er een mogelijkheid dat ik de data van dat mailtje kan lezen b.v. met GET_[] en dan die data kan verwerken. Het grootste probleem is vermoedelijk dat ik dat mailtje ergens uit mijn email box moet verwerken.

Andere oplossing is het afluisteren van de wifi verbinding tussen zonnepanelen en mijn router. Om dat automatisch te laten doen is een beetje boven mijn pet. (Nog) Wellicht via de ESP8266 een mogelijkheid?

Maar is er iemand die ervaring heeft met het automatisch verwerken van email inhoud en kan die mij opweg helpen hoe ik dat kan doen?
Bedankt alvast.
Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 07:24:50
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/04/2020 23:32:51
Quote Anchor link
Heeft je omvormer geen (soort van) API? Als ie maar een soort van overzichtspagina heeft kun je de gegevens er zelf vanaf "scrapen" (evt. zelf real-time).

Een mailbox uitlezen kan met de imap_* functies: https://www.php.net/manual/en/function.imap-open.php en van daaruit verder.
Gewijzigd op 14/04/2020 23:33:29 door Rob Doemaarwat
 
Ivo P

Ivo P

15/04/2020 11:10:40
Quote Anchor link
Meeluisteren op de dataconnectie van je zonnepanelen kan wel, maar vereist ook een certificaat dat je moet onderscheppen.
Ik heb daar ooit wel naar gezocht, maar was mij te complex voor wat het zou brengen aan info.

Mijn omvormer kan ik aanspreken op poort 80.
http://192.168.1.xxx/

Een van die pagina's toont de data van de huidige dat. De data wordt middels een ajax-request van de omvormer opgehaald. Die is wel verpakt in een ander formaat dan json: x-protobuf

Als je dat uit weet te pakken, dan staan daar je gegevens in.
Haal je het om een uur of 23:50 op, dan heb je de data van de huidige dag. Zal geen zonne-energie meer bij komen dan.

Toevoeging op 15/04/2020 11:11:13:

is in mijn geval een omvormer van SolarEdge
 
E Ander

E Ander

15/04/2020 11:24:46
Quote Anchor link
Rob Doemaarwat, bedankt voor je reactie.Ik heb gezocht op info maar zoiets niet gevonden.
Ivo P, ook jij bedankt voor je reaktie. Ik ga daar eens naar kijken. Die zonnepanelen sturen data naar een website. Het moet mogelijk zijn om op mijn eigen netwerk die data te lezen.(denk ik)
Ik had de stille hoop dat iemand dat wiel al had uitgevonden.
Of ik ga via de slimme meter methode verder.

Nogmaals bedankt voor de reakties.

Toevoeging op 15/04/2020 11:30:53:

https://community.home-assistant.io/t/solax-solar-inverter-setup-guide/48008/13
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.