Enter key, ontwijkt onclick event (pw)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent Wit

Vincent Wit

01/11/2020 02:40:07
Quote Anchor link
Ik heb een simpel scriptje (een Form) waarvoor je een wachtwoord nodig hebt om te verzenden.
Als je op de button klikt checkt hij het wachtwoord netjes of het juist is of niet maar zodra ik op Enter druk doet hij dat niet en word je doorverwezen naar de volgende pagina wat niet de bedoeling is.

Hoe kan ik dit oplossen dat hij ook bij ''Enter'' kijkt of het wachtwoord juist is.
(ps. ik weet dat het een simpele beveiliging is maar het is dan ook maar voor een spelletje)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<!DOCTYPE html>
<head> </head>
<body>


<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function pwcheck() {
      var passwd = document.forms['nvt'].pass.value;
      if(passwd=="12345"){
      window.open ('.php','_self',false)
      }
      else{
      alert('Password wrong');
      }
    }
</SCRIPT>


<div>
<form action="http:// .php" id="nvt" method="post">    
<input type="hidden" name="username" value="test">
  <label for="h1"></label>  
        <input type="textarea" id="pass" placeholder="Enter Secret Code" style="font-size:150%;"/>
        <br />
<center>
<input name="h" id=radiohide type="radio" value="2" checked>
               <input type="button" onClick="pwcheck()" class="submit h9" type="submit"  value=" Nu Kopen! "></center>
                        
     </form>
</div>

</body>
</html>
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:22:16
 
- SanThe -

- SanThe -

01/11/2020 08:52:31
Quote Anchor link
Gebruik onsubmit.
Gewijzigd op 01/11/2020 08:53:42 door - SanThe -
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

01/11/2020 09:55:30
Quote Anchor link
Hm, dus je hebt een form, met een submit button, maar je wilt dat het form niet ge-submit wordt als je op de submit button in het form klikt ... ?

Want dat is wat er gebeurd: door de "enter" wordt het form gesubmit naar de pagina in de "action" (en die ".php" die daar staat zal wel dezelfde ".php" uit de pwcheck() functie zijn). Dat is dat "doorverwezen naar de volgende pagina" (zonder "controle") waar je het over hebt. Enkel als je op de button klikt wordt je pwcheck() uitgevoerd.

Met die window.open() in de pwcheck() heb je helemaal geen form action nodig, en dus ook geen form. Als je die weg haalt ("<form ...>" en "</form>") is je probleem volgens mij ook opgelost.

Overigens definieer je nu 2x "type" in de button ("button" en "submit") - geen idee wat het nou precies is/wordt (kan misschien nog per browser verschillen).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.