eregi_replace omzetten naar preg_replace

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer met Kafka ervaring met Data project

Functieomschrijving Als Java ontwikkelaar sta je aan de basis van het softwareproduct. Je ontwerpt, je ontwikkelt, je verbetert en je test. De eindgebruiker van het softwarepakket plukt de vruchten van jouw doelgerichte inzet: hij krijgt een uitstekend softwareproduct dat doeltreffend en stabiel is, exact op maat gesneden voor zijn specifieke werksituatie. Je beoordeelt de kwaliteit ende volledigheid van te ontwikkelen software. Verder neem je kennis van de programmeer richtlijnen en zorg je ervoor dat de ontwikkelde software voldoet aan de gestelde richtlijnen. Tot slot hou je jezelf op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van software. In deze

Bekijk vacature »

LabView Developer C/C++ SQL Data

LabView Developer Embedded SQL Functieomschrijving Ben jij een programmeur met een sterke affiniteit met techniek? Lijkt het jou leuk om in LabVIEW te gaan programmeren voor een Europese marktleider? Wil jij verantwoordelijk worden voor de kwaliteit van het Openbaar Vervoer? Lees dan nu verder! Programmeren met behulp van LabView; Overleggen met klanten over de te gebruiken technieken; Opstellen van functionele specificaties; Opstellen van technische specificaties; Functie-eisen Minimaal HBO werk- en denkniveau; Ervaring met LabVIEW programmeren is een pré, anders volstaat ervaring met C/C++ waarbij je gedreven bent om LabView je eigen te maken; Ervaring met Databases (SQL); Kennis van programmeren;

Bekijk vacature »

PHP Developer en werken in technisch hoogstaande o

senior php, developer, zoetermeer Functieomschrijving In multidisciplinaire Scrumteams ga jij in opdracht van de eindklant aan de slag met de ontwikkeling van applicaties. Als PHP Software Engineer word jij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Backend van die applicaties. Dit doe je uiteraard in nauw overleg met je teamgenoten: Een Frontender, een UXer, een Product Owner, een Scrum Master en een Tester. Werken voor deze organisatie betekent dat je elke dag iets nieuws gaat leren en terecht komt in een dynamische omgeving. Dit moet je natuurlijk leuk vinden. Je moet het werken onder druk en met deadlines zien als een

Bekijk vacature »

Systeembeheerder Windows

Systeembeheerder Windows In deze tijd waar alles op zijn kop staat en jij je hoofd boven water houdt, is het fijn om voor een werkgever te kiezen die jou ondersteunt om de juiste certificaten te behalen.Want je bent druk bezig met jouw toekomst. Hiernaast weet jij dat je er komt zolang je de juiste inzet en motivatie hebt. Bij T2 zorgen wij dat werkervaring en opleidingen hand in hand gaan en daar plukken wij samen de vruchten van. Onze samenwerking Je collega’s zijn werkzaam bij o.a. de Nationale Politie, WIGO4IT en de Rabobank. Stil staan is nooit een optie en

Bekijk vacature »

Javascript developer voor grote organisatie in jon

Functieomschrijving Jij gaat hier werken in een jong team die gemiddeld rond de 30 jaar is. Het is een multidisciplinair team van 6 personen die Scrum/Agile werken. Jij gaat er met het team voor zorgen dat de webapplicaties ontwikkeld worden zodat ze ingezet kunnen worden als integrale portalen. Het is een gezellig en jong team waar plezier en gezelligheid ook zeer belangrijk is. Jij gaat hier werken op zowel de Front- als Backend. Dat doe je met Angular, Node.js, JavaScript, TypeScript, HTML en CSS. Daarnaast werk je in de Cloud met AWS. Ben jij een developer maar heb je in

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Software Engineer C++ / Software Developer C++

Software Engineer C++ / Software Developer C++ (Bsc, MSc, Computer Science, Information Technology, Mathematics, C, C++, Linux, Algorithms) General Do you find great joy in software development, which is then used worldwide, and are you familiar with C++ and with algorithms… read on! Organization For our business client, a fast dynamic technical company which gathers and processes huge amounts of data, we are looking for several Software Engineers. You will be part of a team consisting of about 25 software developers working on a suit of advanced software tools. These software tools are then used further on in the company

Bekijk vacature »

Senior .NET developer/ architect gezocht, api deve

Ben je een ervaren .NET developer en op zoek naar baan waarbij je je ook meer kunt gaan richten op architectuur? Binnen een leuke, sociale en betrokken werkomgeving? Met technieken als .NET Core en Azure? Dan zou deze baan wellicht iets voor jou kunnen zijn. Voor een organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar eens senior .NET ontwikkelaar/ architect. De organisatie bevindt zich in de financiële branche en is een van de grotere spelers in hun vakgebied. De organisatie bestaat uit circa 600 medewerkers en heeft verschillende vestigingen in Nederland. Het hoofdkantoor zit in Rotterdam en daar is ook

Bekijk vacature »

System .NET Developer en duurzaam bezig zijn!

C#, developer, delft Functieomschrijving Je komt te werken in een leuk en gezellig team van ongeveer 4 developers. Zelf ben ik hier geweest en de sfeer is er aangenaam en daar is niks van gelogen. Je loopt door een creatief vormgegeven pand omhoog naar de tweede verdieping waar de developers programmeren. Thuiswerken is op bepaalde momenten ook gewoon mogelijk en verder is er veel te regelen voor de individuele medewerker. Als ervaren developer kom je hier weer compleet nieuwe dingen tegen. Je gaat werken aan een groot op duurzaamheid gericht softwaresysteem met allerlei geïmplementeerde database koppelingen, geïntegreerde (web)applicaties en mobiele

Bekijk vacature »

Senior .Net developer met interesse in duurzaamhei

Functieomschrijving Binnen jouw rol als backend .Net ontwikkelaar speel je een grote rol in de toekomst van dit bedrijf. Het ontwikkelen van op de markt te brengen nieuwe producten, het up-to-date houden van de bestaande producten en nadenken over nieuwe innovaties zijn kerntaken die bij je functie als Senior C# ontwikkelaar horen. Ook zullen de wat minder ervaren collega's bij je aankloppen als ze technische vragen hebben. Jouw invloed op het team, de software en de organisatie zal dus groot zijn! In het ontwikkelteam zal jij een echte backend developer worden, dit houdt in dat je voornamelijk met C# .Net,

Bekijk vacature »

Microservice PHP developer gezocht voor dynamisch

Functieomschrijving We zoeken voor deze klant een PHP (back-end) ontwikkelaar met minimaal 3 jaar steady werkervaring. Het is belangrijk dat je graag met nieuwe technologieën werkt en echt kwaliteit wil leveren. Ze werken hier voornamelijk met Symfony maar uiteraard ook uitstapjes naar andere technieken. Zo werken ze onder andere technieken als NoSQL en Kubernetes. Het team bestaat uit zo'n 6 developers en er wordt in een open sfeer gewerkt. Elke ochtend begin je met een stand-up meeting en je zal continu in contact staan met je collega's. Functie-eisen – Je hebt HBO werk en/of denk niveau; – Je hebt ervaring

Bekijk vacature »

Lead Software Developer Datawarehouse

Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons datawarehouse. Om dit mogelijk te maken ontwikkelt onze afdeling een set aan softwareapplicaties die optimaal aansluiten bij ons zorginformatiesysteem (ZIS). Als team lead software binnen de afdeling datawarehouse heb je de dagelijkse leiding over een team van 6

Bekijk vacature »

Oracle Reporting / Technical Expert (Junior / Medi

Vacancy: Oracle Reporting / Technical Expert (Junior / Medior) Looking to work in an international company with more than 35 different nationalities where collaboration and innovative ideas are key to drive future success? Seeking a role where you can add value and have the opportunity to develop and grow? Office Depot Europe has an exciting opportunity for an Oracle Reporting / Technical Expert (Junior / Medior) to join our European headquarters in Venlo, the Netherlands. The role is a fulltime, permanent position offering an excellent salary and benefits package. Your role as an Oracle Reporting / Technical Expert (Junior /

Bekijk vacature »

UI & Front End Developer

Position: UI & Front End Developer Location: Hoofddrop, Netherlands Type: Fixed Term Employment (12 Months Contract) Notice: Immediate Looking for the UI & Front End Developer, who is responsible for to provide the user interface solution to the end user, including the final look, feel and behavior of the interface in different contexts Technical Skills: Delivering a complete UI & Front-End application 6 to 8 years hands on experience in Angular with latest version(Ver 4+) Ensuring high performance on mobile and desktop Writing tested, idiomatic, and documented JavaScript, HTML and CSS Coordinating the workflow between the graphic designer, the HTML

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Microservices / Azure

Functieomschrijving Ben jij een senior .NET Developer en wil jij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld door innovatieve software te ontwikkelen? Wil jij werken met de nieuwste technieken zoals C#, Docker en Azure? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van software inclusief vormgeving, implementaties, integraties en testen; Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Uitvoeren van risico analyses; Bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Functie-eisen Minimaal 3 jaar ervaring als .NET Developer; Je hebt ervaring met C#, Azure Devops of TFS; Je hebt ervaring met ASP.NET Core, MVC, Docker en

Bekijk vacature »
Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 13:18:44
Quote Anchor link
Beste community,

Ik heb het volgende probleem. Op mijn website kreeg ik een foutmelding in mijn ubb.php bestand. Er staan namelijk nog een aantal regels in eregi_replace en mijn server draait momenteel op php versie 5.3 en dus is dit outdated.

Ik heb geprobeerd dit op te lossen maar ik blijf een foutmelding krijgen, ook heb ik verschillende tutorials geprobeerd om te aan te passen maar dit is mij tot op heden niet gelukt.

Ik hoop dat iemand mij uitleg kan geven over wat ik precies verkeerd doe.

Original code:

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((http(s?)://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((ftp://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("([a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)","<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"http://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(ftp\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"ftp://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

Adapted code:

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])((http(s?)://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])((ftp://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\([a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)#is","<a href=\"mailto:\\$1\">\\$1</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"http://\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])(ftp\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"ftp://\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

Bij voorbaat dank.

PHP hulp

PHP hulp

15/07/2020 01:24:37

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2015 15:13:41
Quote Anchor link
eregi_replace is verouderd, gebruik preg_replace()

Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 19:11:49
Quote Anchor link
Beste Arien,

Zoals ik ook in de titel van dit topic heb aangegeven weet ik inderdaad dat eregi_replace verouderd is en dat hiervoor preg_replace gebruikt moet worden. Echter krijg ik dit niet voor elkaar, en zoals ik hierboven ook aangegeven heb, heb ik dit geprobeerd aan te passen maar ik blijf een 'warning' krijgen. Mijn vraag is dus ook wat ik fout doe en niet hoe ik eregi_replace update.

Toch bedankt voor je reactie.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2015 19:16:21
Quote Anchor link
Welke code gaat er dan fout? En welke foutmelding krijg je?

Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

27/10/2015 19:32:39
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$bericht
= preg_replace('#(^|[ \n\r\t])([a-z0-9]{1,6}://([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5}(:[0-9]{2,5}){0,1}((\/|~|\#|\?|=|&amp;|&|\+){1}[a-z0-9\-._%]{0,}){0,})#si', '\\1<a href="\\2">\\2</a>', $bericht);

$bericht = preg_replace('#(^|[ \n\r\t])((www\.){1}([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5}(:[0-9]{2,5}){0,1}((\/|~|\#|\?|=|&amp;|&|\+){1}[a-z0-9\-._%]{0,}){0,})#si', '\\1<a href="http://\\2">\\2</a>', $bericht);

$bericht = preg_replace('#(^|[ \n\r\t])(([a-z0-9\-_]{1,}(\.?)){1,}@([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5})#si', '\\1<a href="mailto:\\2">\\2</a>', $bericht);
?>
Gewijzigd op 27/10/2015 19:32:51 door Joni Fleischer

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/10/2015 19:43:26
Quote Anchor link
Euh, ik zou dit toch even testen of je XSS (Cross Site Scripting) kunt uitsluiten. Anders steelt iemand dadelijk je koekjes.

Output escaping (htmlspecialchars() over het resultaat halen) kan daarbij helpen.

En voor een correcte werking van je output escaping is het weer van belang dat... je character encoderingen op orde zijn (hoe kon het ook anders).

Daarbij ben ik eigenlijk een voorstander van "domme" forum functionaliteit. In die zin dat als je ergens een klikbare hyperlink van wilt maken, dat je er maar [url][/url] omheen zet, en geen automatische detectie die alles omzet en in een heleboel randgevallen fout gaat.
Gewijzigd op 27/10/2015 19:44:49 door Thomas van den Heuvel

Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 23:07:55
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties. Tip voor '- Ariën -', lees voortaan even het topic goed door voordat je iemand probeert te helpen. Joni bedankt voor de code, het werkt. Ik begrijp alleen nog steeds niet precies waarom, desalniettemin zeer tevreden. Thomas bedankt voor de tip en ik begrijp je mening over de forum functionaliteit.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.