eregi_replace omzetten naar preg_replace

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Javascript developer voor grote organisatie in jon

Functieomschrijving Jij gaat hier werken in een jong team die gemiddeld rond de 30 jaar is. Het is een multidisciplinair team van 6 personen die Scrum/Agile werken. Jij gaat er met het team voor zorgen dat de webapplicaties ontwikkeld worden zodat ze ingezet kunnen worden als integrale portalen. Het is een gezellig en jong team waar plezier en gezelligheid ook zeer belangrijk is. Jij gaat hier werken op zowel de Front- als Backend. Dat doe je met Angular, Node.js, JavaScript, TypeScript, HTML en CSS. Daarnaast werk je in de Cloud met AWS. Ben jij een developer maar heb je in

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met andere ontwikkelaars, designers, analisten en technische leads om zo de producten waar aan je

Bekijk vacature »

Senior C++ ontwikkelaar medische wereld

Functieomschrijving Als Senior Software Engineer ga je hier aan de slag als Developer binnen een Agile Scrum team van 8 intelligente Developers. Naast technische vaardigheden in software heb je ook ervaring met hardware oplossingen. De ontwikkeling van deze hardware wordt intern gedaan met de steun van partners. Op basis van jouw ervaring kun je dit team, de software ontwikkelingsmethodologie en -processen naar een hoger niveau brengen. Je levert een leidende bijdrage in je multidisciplinaire team. In het team ben je een persoon met passende technische capaciteiten en creativiteit, je gaat hier de wensen van de product owner vertalen naar een

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Financiele sector

Functieomschrijving Ga jij aan de slag als .NET Developer bij een van de grotere spelers binnen de financiele dienstverlening? Wil jij graag werken met onder andere C#, SQL, MVC, en WCF binnen een grote organisatie om de applicaties binnen de organisatie verder te ontwikkelen en te onderhouden? Lees dan verder! De ontwikkeling, uitbreiding en onderhouden van applicaties binnen de organisatie; Waarborgen van de veiligheid en consistentie van de applicaties; Zorgen dat de eindgebruiker de applicaties effectief kunnen gebruiken; Documenteren van de systemen, op zowel gebruikers niveau, als technisch niveau; Het adviseren van de directie over technische kwesties. Functie-eisen Minimaal HBO

Bekijk vacature »

BI Ontwikkelaar

Ben jij gek op het verzamelen en analyseren van informatie? En wil je met deze passie graag zorgorganisaties meer inzicht verschaffen? Lees dan snel verder. Jouw baan Als BI ontwikkelaar Datawarehouse help je zorgorganisaties bij het inzichtelijk maken en grafisch presenteren van hun data. De ene dag werk je aan rapportages en kubussen, een dag later spreek je af met je collega’s om je in een ingewikkeld zorgproces te verdiepen. Je verwerkt informatiewensen samen met onze ontwikkelaars in de software. Afwisselend en uitdagend, want je werkt aan meerdere projecten tegelijk. Wat voor projecten? Dat stemmen we zoveel mogelijk af op

Bekijk vacature »

PHP Developer Senior Complexe SaaS-oplossing

Functieomschrijving Ben jij een ervaren PHP Developer, focus jij je doorgaans op de back-end en loop jij warm voor het doorontwikkelen van een zeer grote applicatie met enorme MySQL databases en veel complexiteit? Lees dan snel verder! Het onderhouden, doorontwikkelen en testen van een zeer complexe SaaS-oplossing, zonder schaalbaarheid en platformonafhankelijkheid uit het oog te verliezen; Het ontwikkelen van maatwerk back-end oplossingen in PHP en participeren in een Scrumteam; Het participeren in een migratie naar het Symfony framework; Participeren in diverse projecten t.b.v. de optimalisatie van het SaaS-product; Het opzetten van API koppelingen met externe partijen;. Het wegwerken van legacy

Bekijk vacature »

React Native developer (junior/medior/senior)

Reisbalans is het best beschikbare pakket voor reiskostendeclaraties, kilometer- en rittenregistratie, verantwoording van mobiliteitskaartgebruik en voor een persoonlijk mobiliteitsbudget. Reisbalans is opgestart onder Achmea en sinds oktober 2017 onderdeel van de MIG. Reisbalans faciliteert de Rijksoverheid met een whitlabel portal voor haar 100.000 medewerkers. Daarnaast maken diverse klanten als Achmea, SIG, PNH, Omgevingsdienst NZKG gebruik van Reisbalans. In 2018 zijn samenwerkingen met het GVB en RET opgestart en in 2019 met Q-Buzz, Louwman en Wittebrug. Functieomschrijving: Samen met het App team draag je bij aan het verder ontwikkelen van de App. Dit doe je door nieuwe functionaliteiten te bedenken en

Bekijk vacature »

.NET Developer / Angular / React

Functieomschrijving Haal jij als .NET Developer energie uit het ontwikkelen van bedrijfskritische .NET applicaties en vind jij het ook leuk om de door jouw gebouwde .NET applicaties te beheren en door te ontwikkelen, waarmee je de kwaliteit van de .NET applicaties weet te waarborgen? Lees dan snel verder Het ontwikkelen van bedrijfskritische applicaties; Het onderhouden en beheren van de applicaties; Het uitvoeren van patches, testen, change- en incidentmanagement; Meedenken over technische ontwikkelingen; Het pro-actief aandragen van verbeteringen. Functie-eisen Hbo denk- en werkniveau; Minimaal 2 jaar ervaring met .NET; Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en beheer van van applicaties; Aantoonbare ervaring

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Als Cloud Software Developer ga je aan de slag met onze SaaS-dienst Zorgplatform. Voor de ontwikkeling hiervan gebruiken wij Microsoft technologie. Zie jij dit als een uitdaging? Lees dan verder! Jouw baan Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige service die uitgebreide ondersteuning biedt voor transmurale samenwerking. Wij ontwikkelen dit in C# in een ASP.NET Core framework. Je gaat aan de slag met het opzetten van microservices voor de verschillende processen die Zorgplatform ondersteunt. Je maakt bijvoorbeeld de integratie voor het inkijken van het medisch dossier mogelijk aan de hand van toelatingen, geregistreerd

Bekijk vacature »

Junior/medior iOS developer - interne baan - vast

Functieomschrijving Als iOS developer ga je meewerken aan de (door)ontwikkeling van een omvangrijke App die via een JSON Rest/API communiceert met de back-end. Deze app wordt gebruikt in de zakelijke markt en heeft als functie om telecommunicatie gemakkelijker en optimaler te laten verlopen. Er wordt ontwikkeld in Swift en je kunt op dit vlak dan ook mooie projecten op pakken. Daarnaast zijn er intern meerdere ervaren mobile developers (zowel op iOS als op Android gebied) en krijg je de kans om onder de vleugels van hun senioriteit snel stappen te maken. Zodra je eenmaal helemaal 'up-and-running bent, krijg je veel

Bekijk vacature »

PHP Developer Medior Hypermodern pand

Functieomschrijving Ben jij een medior PHP Developer, focus jij je doorgaans op de back-end en loop jij warm voor het doorontwikkelen van een zeer grote applicatie met enorme MySQL databases en veel complexiteit? Lees dan snel verder! Het onderhouden, doorontwikkelen en testen van een zeer complexe SaaS-oplossing, zonder schaalbaarheid en platformonafhankelijkheid uit het oog te verliezen; Het ontwikkelen van maatwerk back-end oplossingen in PHP en participeren in een Scrumteam; Het participeren in een migratie naar het Symfony framework; Participeren in diverse projecten t.b.v. de optimalisatie van het SaaS-product; Het opzetten van API koppelingen met externe partijen;. Het wegwerken van legacy

Bekijk vacature »

.NET Developer C# Familiebedrijf Senior / Medior

Functieomschrijving Wil jij aan de slag als .NET software ontwikkelaar binnen een groeiende organisatie en je bezighouden met het herstructureren van het platform? Reageer dan snel! Herstructureren van het platform en constant vernieuwen en onderhouden van het platform; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Voorkomend direct in gesprek met klanten om de wensen en behoeften vast te stellen en de mogelijkheden te bespreken; Meedenken over bedrijfsprocessen; Uitvoeren van implementaties. Functie-eisen Buiten dat je een enthousiaste ontwikkelaar bent breng je het volgende mee; HBO denk- en werkniveau en je hebt minimaal een MBO 4 diploma; Relevante werkervaring met C# .NET; Je bent bekend

Bekijk vacature »

Android developer voor apps voor IoT

Functieomschrijving Voor de locatie in omgeving van Venlo zoeken we een Android developer. Technologische oplossingen ontwikkelen voor het Android platform is jouw drive alsmede Mobile apps. Naast een proactieve houding ben je leergierig aangelegd. Onze opdrachtgever geeft jou de middelen om mee te exploreren. Functie-eisen - Developer met een relevante opleiding of ervaring op het gebied van Android ontwikkeling - Liefst een HBO opleiding in een IT richting - Ervaring met GIT, XML, een MVP concept, Android frameworks - Je weet complexe technische vraagstukken om te zetten naar werkende oplossingen - Je hebt een proactieve houding en bent communicatief vaardig

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met andere ontwikkelaars, designers, analisten en technische leads om zo de producten waar aan je

Bekijk vacature »

Full-stack .NET developer gezocht, Goeree-Overflak

Ben je een .NET software developer en op zoek naar een professionele werkomgeving binnen een wat groter innovatief en ambitieus bedrijf? Waar sprake is van een uitgebreid applicatielandschap met elke dag nieuwe uitdagingen, waar alles mogelijk is, binnen een goede collegiale sfeer? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakke zijn we momenteel op zoek naar een ervaren software developer. De IT afdeling bestaat uit circa 60 mensen waarvan zo'n 15 developers. Voor de recente architectuur wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste technieken waaronder .NET Core, Docker en Angular. Echter bestaat het applicatielandschap uit een groot aantal verschillende applicaties waarbij

Bekijk vacature »
Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 13:18:44
Quote Anchor link
Beste community,

Ik heb het volgende probleem. Op mijn website kreeg ik een foutmelding in mijn ubb.php bestand. Er staan namelijk nog een aantal regels in eregi_replace en mijn server draait momenteel op php versie 5.3 en dus is dit outdated.

Ik heb geprobeerd dit op te lossen maar ik blijf een foutmelding krijgen, ook heb ik verschillende tutorials geprobeerd om te aan te passen maar dit is mij tot op heden niet gelukt.

Ik hoop dat iemand mij uitleg kan geven over wat ik precies verkeerd doe.

Original code:

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((http(s?)://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])((ftp://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("([a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)","<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"http://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

$bericht = eregi_replace("(^|[ \n\r\t])(ftp\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)","\\1<a href=\"ftp://\\2\" target=\"_blank\">\\2</a>", $bericht);

Adapted code:

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])((http(s?)://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])((ftp://)(www\.)?([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\([a-z_-][a-z0-9\._-]*@[a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)#is","<a href=\"mailto:\\$1\">\\$1</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])(www\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"http://\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

$bericht = preg_replace("#\(^|[ \n\r\t])(ftp\.([a-z0-9_-]+(\.[a-z0-9_-]+)+)(/[^/ \n\r]*)*)#is","\\$1<a href=\"ftp://\\$2\" target=\"_blank\">\\$2</a>", $bericht);

Bij voorbaat dank.

PHP hulp

PHP hulp

15/07/2020 02:07:22

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2015 15:13:41
Quote Anchor link
eregi_replace is verouderd, gebruik preg_replace()

Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 19:11:49
Quote Anchor link
Beste Arien,

Zoals ik ook in de titel van dit topic heb aangegeven weet ik inderdaad dat eregi_replace verouderd is en dat hiervoor preg_replace gebruikt moet worden. Echter krijg ik dit niet voor elkaar, en zoals ik hierboven ook aangegeven heb, heb ik dit geprobeerd aan te passen maar ik blijf een 'warning' krijgen. Mijn vraag is dus ook wat ik fout doe en niet hoe ik eregi_replace update.

Toch bedankt voor je reactie.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2015 19:16:21
Quote Anchor link
Welke code gaat er dan fout? En welke foutmelding krijg je?

Joni Fleischer
Moderator

Joni Fleischer

27/10/2015 19:32:39
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$bericht
= preg_replace('#(^|[ \n\r\t])([a-z0-9]{1,6}://([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5}(:[0-9]{2,5}){0,1}((\/|~|\#|\?|=|&amp;|&|\+){1}[a-z0-9\-._%]{0,}){0,})#si', '\\1<a href="\\2">\\2</a>', $bericht);

$bericht = preg_replace('#(^|[ \n\r\t])((www\.){1}([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5}(:[0-9]{2,5}){0,1}((\/|~|\#|\?|=|&amp;|&|\+){1}[a-z0-9\-._%]{0,}){0,})#si', '\\1<a href="http://\\2">\\2</a>', $bericht);

$bericht = preg_replace('#(^|[ \n\r\t])(([a-z0-9\-_]{1,}(\.?)){1,}@([a-z0-9\-]{1,}(\.?)){1,}[a-z]{2,5})#si', '\\1<a href="mailto:\\2">\\2</a>', $bericht);
?>
Gewijzigd op 27/10/2015 19:32:51 door Joni Fleischer

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/10/2015 19:43:26
Quote Anchor link
Euh, ik zou dit toch even testen of je XSS (Cross Site Scripting) kunt uitsluiten. Anders steelt iemand dadelijk je koekjes.

Output escaping (htmlspecialchars() over het resultaat halen) kan daarbij helpen.

En voor een correcte werking van je output escaping is het weer van belang dat... je character encoderingen op orde zijn (hoe kon het ook anders).

Daarbij ben ik eigenlijk een voorstander van "domme" forum functionaliteit. In die zin dat als je ergens een klikbare hyperlink van wilt maken, dat je er maar [url][/url] omheen zet, en geen automatische detectie die alles omzet en in een heleboel randgevallen fout gaat.
Gewijzigd op 27/10/2015 19:44:49 door Thomas van den Heuvel

Joey Felling

Joey Felling

27/10/2015 23:07:55
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties. Tip voor '- Ariën -', lees voortaan even het topic goed door voordat je iemand probeert te helpen. Joni bedankt voor de code, het werkt. Ik begrijp alleen nog steeds niet precies waarom, desalniettemin zeer tevreden. Thomas bedankt voor de tip en ik begrijp je mening over de forum functionaliteit.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.