Error handler - opvangen gewone fouten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Rutje1

rutje1

13/11/2009 19:41:00
Quote Anchor link
Hallo,

Kwam tussen de scripts hier een errorHandler tegen: http://www.phphulp.nl/php/scripts/8/766/

Deze include ik helemaal boven in de code.
Ik snap dat je met trigger_error() een eigen fout kan aanmaken, maar hoe vang je standaard fouten op?

Al doe ik onder in het script een niet bestaande functie plaatsen: zomaareennepfunctie();

Krijg ik alsnog een error die niet door het script wordt behandeld:

Fatal error: Call to undefined function zomaareennepfunctie(); in /var/www/rvn/errorhandler.php on line 140

Hoe kan ik deze errors opvangen met het script?
Mvg Rutje1
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:54:02
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

14/11/2009 13:20:00
Quote Anchor link
Lees dit eens, dan weet je alles over foutenafhandeling:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/571/
 
Rutje1

rutje1

15/11/2009 12:26:00
Quote Anchor link
Ah bedankt voor de tip! Ik heb het doorgelezen en snap nu beter de werking, toch blijf ik nog zitte met de vraag hoe ik de fout van niet bestaande functies opvang, dit was namelijk in de voorbeelden bij de tut niet meegenomen. Kreeg met voorbeeldcode ook fout op scherm (standaard manier dus) toen ik zomaar een functie verzon.
 
Noppes

Noppes

15/11/2009 12:51:00
Quote Anchor link
wel het is natuurlijk oerdom om een fucntie aan te roepen waarvan je weet dat deze niet bestaat dan wel nog niet bestaat.

Wel je code kan natuurlijk wel afhankelijk zijn van bepaalde modules die wel dan niet geladen zijn....

Het komt er in ieder geval op neer dat er altijd nog verschillende manieren zijn om dat te kunnen detecteren:
http://www.php.net/manual/en/ref.funchand.php
 
Rutje1

rutje1

15/11/2009 21:28:00
Quote Anchor link
Dat is waar.

Dacht dat het misschien in een goede handler wel erin zat en dat ik wat fout deed.
Bedankt voor de hulp =)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.