Error suppression ignored for

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard Hansma

Richard Hansma

04/01/2013 23:19:43
Quote Anchor link
Beste PHP-ers,

Ik heb vandaag WAMP vernieuwd naar php versie 5.4.3. Alleen krijg ik nu elke keer als ik een notice of error krijg `SCREAM: Error suppression ignored for` te zien. Als ik terug ga naar mijn oude versie is dat niet het geval. Weet iemand hoe dit kan en hoe het verholpen/weggehaald kan worden?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 10:37:55
 
Wouter J

Wouter J

04/01/2013 23:47:01
Quote Anchor link
Krijg je nog meer dan de tekst die je nu plaatste? Het is namelijk een mooie techniek van xdebug, die kun je overigens uitzetten, om slechte code technieken boven water te brengen, zoals het onderdrukken van fouten.
 
Richard Hansma

Richard Hansma

05/01/2013 00:03:28
Quote Anchor link
Ik krijg wel een warning zoals `Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource' bijvoorbeeld. Maar normaal kwam daar geen `Error suppression ignored for` bij. Ik heb ook op google gekeken en het heeft vooral te maken met `@`. Die onderdrukt fouten. Alleen gebruik ik geen @ in mijn code...

Het is zelfs zo wanneer ik alleen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo ';
?>
heb, dan krijg ik ` (!) SCREAM: Error suppression ignored for (!) Parse error: syntax error, unexpected ''; ' (T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE)`

Ik vind het behoorlijk schreeuwerig en zie het liever gaan dan komen op deze manier... Want welke error suppression negeert hij?
 
Wouter J

Wouter J

05/01/2013 00:11:16
Quote Anchor link
Welke data krijg je als je dit echoëd?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo ini_get('display_errors'), '<br>', error_reporting();
?>
 
Richard Hansma

Richard Hansma

05/01/2013 00:15:04
Quote Anchor link
Dan krijg ik:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
1
32767
 
Wouter J

Wouter J

05/01/2013 00:24:57
Quote Anchor link
Hmm, dat is het dus ook niet. Het betekend namelijk dat PHP zijn errors toont en dat de error level E_ALL is, ook daarin onderdruk je dus nergens fouten.
 
Richard Hansma

Richard Hansma

05/01/2013 00:29:07
Quote Anchor link
In mijn ogen heb ik er zo weinig aan, hoe kan ik het uitzetten?
 
Wouter J

Wouter J

05/01/2013 00:30:09
Quote Anchor link
Het is een onderdeel van xdebug, zoek eens naar welke configuratie je allemaal kunt instellen bij xdebug en zet deze feature uit. Andere features van xdebug zijn daarin tegen erg handig en raad ik kan niet uit te zetten.
 
Richard Hansma

Richard Hansma

05/01/2013 00:50:11
Quote Anchor link
Ik heb dit gevonden in php.ini:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
; XDEBUG Extension

zend_extension = "c:/wamp/bin/php/php5.4.3/zend_ext/php_xdebug-2.2.0-5.4-vc9.dll"

[xdebug]
xdebug.remote_enable = off
xdebug.profiler_enable = off
xdebug.profiler_enable_trigger = off
xdebug.profiler_output_name = cachegrind.out.%t.%p
xdebug.profiler_output_dir = "c:/wamp/tmp"


Ik heb geen idee wat ik hiermee moet... Ik heb xdebug.scream = 0 geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
 
Wouter J

Wouter J

05/01/2013 00:54:05
Quote Anchor link
als je xdebug.scream = 0 instelt en dan deze echo doet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo ini_get('xdebug.scream');
?>

Krijg je dan ook 0?

Als je het niet opgelost krijgt zou ik gewoon PHP5.4.3 gebruiken, die standaard met WAMP meekomt, en wachten tot er een nieuwere PHP add-ons vrijkomt.
 
Richard Hansma

Richard Hansma

05/01/2013 00:59:29
Quote Anchor link
Ja, dan krijg ik ook 0 als output... Ik vind het bijzonder vreemd allemaal. Maar goed, ik wacht dan inderdaad wel. In ieder geval bedankt voor de moeite!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.