Ervaringen met Amazon SES

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/05/2020 16:32:14
Quote Anchor link
Dag,

Ik was benieuwd of iemand ervaringen heeft met Amazon SES, en de mailaflevering daarvan.
Ik ben van plan om voor een aankomend nieuwsbrief-project mij op deze dienst te abonneren om de mails te laten versturen. De kosten zijn $1 per 10.000 mails wat erg goedkoop is.

MailChimp is ook erg leuk, maar ook nog een duur omdat hun ook meteen een heel SAAS leveren met een gehoste omgeving waarin je jouw nieuwsbrieven kan beheren, en dát kan ik best zelf met bijvoorbeeld het mail-pakket Sendy.

Dus, heeft iemand ervaring met Amazon SES? En eventueel met Sendy?
Ik wil niet graag ergens tegen een steen stoten als ik alles aangeschaft heb.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 05:26:59
 
Jan te Pas

Jan te Pas

26/05/2020 18:47:22
Quote Anchor link
Hi Ariën. Je kunt Mailchimp gebruiken om niet als je weinig emailadressen hebt. Maar...
Je kunt ook zelf een pakket op jouw computer zetten, maxprog, bulkmailer. Is standalone met heel veel mogelijkheden alsmede aanmelden, afmelden, lijsten en meer. Ook schedulen en statistieken zitten er allemaal is. In het begin even wennen, maar erg fijn. En het grootste voordeel is dat jij alles in eigen hand hebt. Dus ook jouw lijsten komen nergens terecht. Je moet wel vanuit jouw mailadressen voldoende capaciteit krijgen. Ik heb met dit pakket mailingen verzonden van 1000 tot 25.000 adressen. Maar het kan. Hier meer informatie en een test: https://www.maxprog.com/site/software/internet-marketing/mass-bulk-emailer-sheet-nl.php
Programma is er voor Mac en Windows. Ik heb de Mac-versie draaien. Maar nu ik voor andere opdrachtgevers werk verricht ben ik helaas veel aangewezen op andere pakketten. Zoals Mailchimp. Tripolis en meer. Voor het geld hoef je Bulkmailer niet te laten.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/05/2020 19:13:53
Quote Anchor link
Daar heb ik denk ik weinig aan, want het zullen geautomatiseerde nieuwsbrieven zijn.
Ik denk er echt over na om dit bij Amazone SES te zoeken.
 
Jan te Pas

Jan te Pas

26/05/2020 19:58:06
Quote Anchor link
Je kunt mailings maken voor 3 adressen maar ook veel meer. Het is een professioneel systeem op jouw eigen computer. Ik heb veel ervaring met mailchimp. Nadeel van de gratis versie is dat ze telkens de regels aanpassen, waardoor je op termijn vast komt te zitten aan een abonnement. Maar voor niets krijg je niets...

Toevoeging op 26/05/2020 19:58:26:

Je kunt mailings maken voor 3 adressen maar ook veel meer. Het is een professioneel systeem op jouw eigen computer. Ik heb veel ervaring met mailchimp. Nadeel van de gratis versie is dat ze telkens de regels aanpassen, waardoor je op termijn vast komt te zitten aan een abonnement. Maar voor niets krijg je niets...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/07/2020 23:52:55
Quote Anchor link
Beetje late reactie, omdat dit op een laag pitje staat vanwege andere dingen.
Maar ik wil dus niks via mijn eigen computer doen omdat het automatische mails zijn. Het moet echt iets via de cloud zijn. Amazon SES ziet er erg gebruiksvriendelijk uit, maar ik betwijfel of die niet vaak op black-lists staan vanwege spam.

ik ga komende week eens wat dollars spenderen als proef, en kijken of ik via SMTP wat dingen eruit kan sturen naar een aantal mensen. Maar mocht iemand nog een idee hebben, of wat op te merken hebben over Amazon SES, graag :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.