Even voorstellen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike Smit

Mike Smit

28/12/2010 18:23:51
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben Mike Smit en ben nu ongeveer een jaar lid op PHPhulp maar heb mij nog niet officieel voorgesteld. Het afgelopen jaar ben ik hier ook zeker niet actief te noemen. Hier wil ik eigenlijk wel verandering in gaan brengen. Ik hoop vanaf nu een bijdrage te mogen leveren aan dit forum.

Iets over mij:
Ik ben Mike Smit ik woon in Utrecht en studeer Media Technologie. Ik heb voor deze opleiding stage gelopen bij een ICT bedrijf in Utrecht. In mijn vrije tijd ben ik bezig met het ontwerpen en schrijven van programma's en websites.

Portfolio: www.ictoriginal.com

Mijn achtergrond:

- C#
- C++
- MySQL
- Sinds anderhalf jaar ook PHP, HTML, CSS en XML

Het meest gebruik maak ik van: Microsoft Visual Studio 2010, Notepad++, Adobe Photoshop en Paint.NET.

Ik hoop mij zo voldoende te hebben voorgesteld en hoop een gezellige tijd tegemoet te gaan op dit forum.

Groeten,

Mike Smit
Gewijzigd op 28/12/2010 18:26:03 door Mike Smit
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 02:31:27
 
Niels K

Niels K

28/12/2010 18:26:09
Quote Anchor link
Welcome welcome :)
 
Mike Smit

Mike Smit

28/12/2010 18:47:00
Quote Anchor link
Dankje :)
 
Niels K

Niels K

28/12/2010 18:48:19
Quote Anchor link
Misschien is het leuk om wat meer te vertellen over je ervaringen in php?
 
Wouter J

Wouter J

28/12/2010 19:27:03
Quote Anchor link
Welkom!

Grappig om te zien dat je bent begonnen met C en SQL. 99 van de 100 beginnen namelijk met HTML/CSS. Dit omdat dat vaak een goede basis is voor de rest. En je vaak ook wel nodig hebt.
 
Mike Smit

Mike Smit

28/12/2010 19:34:25
Quote Anchor link
Voor mijn ervaringen (projecten) met PHP kun je terecht op mijn Portfolio.

Om dit toch nog even toe te lichten:
Omdat ik natuurlijk al object georiënteerd kon programmeren in C#/C++ was PHP (basis) ronduit saai en ben ik direct op zoek gegaan naar voor mij uitdagingen. Zo begon ik direct met "avanced" tutorials. Natuurlijk kwam ik er niet uit maar na het nodige gezeur bij vrienden/kennissen welke bekend waren met PHP was ik algauw in staat om de mooiste dingen te knutselen.

Nu anderhalf jaar later is bijna niks meer een uitdaging en geeft het mij vooral een kick als ik mijn vrienden (school) kan helpen bij voor hun onmogelijk uit te werken systemen. En dan met name hoe je een project aanpakt en waar je begint. Ik besteed nu vooral veel aandacht aan user cases en documentatie van projecten.

Voor mij een van de grootste projecten was het leerlingen/docenten portal van de Sportacademie in Utrecht. Voor de leerlingen en docenten ziet het er erg overzichtelijk en goed uit maar voor mij was het nog wel het nodige werk om dat alles zo te maken.

Je vroeg naar mijn PHP ervaringen maar natuurlijk ben ik ook bekend in HTML zo kan ik XHTML valid programmeren en beheers ik CSS3.

Natuurlijk is het ook wel eens nodig om een design te maken maar mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar het programmeren.
Gewijzigd op 28/12/2010 19:36:28 door Mike Smit
 
Niels K

Niels K

28/12/2010 19:35:41
Quote Anchor link
Leuk aanwinst voor het forum ben je dus. Nogmaals welkom.
 
Mike Smit

Mike Smit

28/12/2010 19:37:06
Quote Anchor link
Nogmaals bedankt :)
 
Wouter J

Wouter J

28/12/2010 20:04:00
Quote Anchor link
Leuk om te lezen. Ik hoop dat je CSS2 ook kan? Want aan alleen CSS3 heb je niet zo veel.
En heb je al eens gekeken naar HTML5? Misschien leuk om je daar even op te focussen ;)
 
Mike Smit

Mike Smit

28/12/2010 20:08:13
Quote Anchor link
Ik beheers CSS tot en met CSS3.

HTML5 al wel in verdiept maar verder nog niks mee gedaan. Als ik het nodig heb dan ga ik het gebruiken.
Gewijzigd op 28/12/2010 20:08:28 door Mike Smit
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.