excel gebruik van barcodescanner

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Soccertime website

soccertime website

15/10/2017 19:52:05
Quote Anchor link
ik ben bezig met een voorraadbeheer programma in excel
ik ben nu ook al een heel eind op weg maar het enigste wat ik nog in mijn excel bestand wil toevoegen is dat je d.m.v een barcode scanner de voorraad kunt bijwerken dus dat als je een product scant er automatisch in de kolom ingekocht plus 1 wordt toegevoegd. is dit mogelijk in excel en zo ja waar zou ik moeten beginnen?

als je hiervoor mijn excel bestand nodig hebt wil ik die wel openbaar maken trouwens
Gewijzigd op 15/10/2017 19:54:05 door Soccertime website
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 13:15:34
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/10/2017 19:56:01
Quote Anchor link
Is MS Access geen beter initiatief, omdat je het liefst een relationele database wilt gebruiken in zulke situaties?
 
Soccertime website

soccertime website

15/10/2017 19:57:22
Quote Anchor link
ik heb eerlijk gezegd totaal geen ervaring met MS Access ik weet alleen dat je er gebruik maakt van databases. Dus of het handiger is zou ik echt niet weten. ik gebruik wel vaak excel vandaar dat ik ben begonnen in excel
Gewijzigd op 15/10/2017 19:58:05 door soccertime website
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/10/2017 20:47:20
Quote Anchor link
Lees anders dit eens door:
https://support.office.com/nl-nl/article/Uw-gegevens-beheren-met-Access-of-Excel-09576147-47d1-4c6f-9312-e825227fcaea

Let even niet op de versie.
Gewijzigd op 15/10/2017 20:47:52 door - Ariën -
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

15/10/2017 22:43:13
Quote Anchor link
Je hebt hele simpele barcode scanner, die gewoon als een soort USB toetsenbord werken. Je zet dan de cursor in het juiste veld, en als je scant "typt" ie het nummer in. Je hebt ook duurdere varianten die een reeks aan scans in een .txt bestandje op kunnen slaan. Als je 'm weer inplugt presenteert ie zichzelf als een USB schijf (met een .txt bestandje), en kun je dus vanuit welke taal dan ook dit bestand uitlezen en verder verwerken (in Excel dus bijvoorbeeld met een macro = VBA).
 
Soccertime website

soccertime website

16/10/2017 11:12:17
Quote Anchor link
ik heb besloten om toch gewoon door te gaan in excel voor nu, puur en alleen omdat ik rond de 20 producten maar ga zitten en het mij niet nodig lijkt om daarvoor access te gaan gebruiken terwijl ik al een redelijk iets heb in excel.

verder heb ik een hele simpele barcode scanner die als een usb toetsenbord werkt besteld omdat ik wil dat alles meteen op mijn scherm te staan komt. ik heb ook even rondgekeken naar macro's maar daar kom ik nog niet helemaal uit. is er niet gewoon een macro waarmee je een inputveld krijgt waar ik dan de barcode in zou kunnen 'typen' en dan vervolgens wanneer ik op invoeren zou klikken er onder het kopje ingekocht 1 erbij word geteld?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

16/10/2017 11:20:12
Quote Anchor link
Excel is geschikt voor handmatige bewerking, minder voor automatisering. Ja het kan wel, als je een specifieke cel aanwijst waar je altijd op focust voor je een scan doet, maar handig is het niet.

"is er niet gewoon een macro waarmee je een inputveld krijgt waar ik dan de barcode in zou kunnen 'typen' en dan vervolgens wanneer ik op invoeren zou klikken er onder het kopje ingekocht 1 erbij word geteld?"
Jawel, als je die even zelf schrijft. Maar dan moet je niet het veld ingekocht gaan bijwerken, maar het veld "geleverd".
 
Jan te Pas

Jan te Pas

16/10/2017 11:45:27
Quote Anchor link
Je gaat in het inputveld van Excel staan waar je de scancode wilt hebben en vervolgens activeer je de scanner en scan je de code. De scancode komt dan in het veld te staan die je actief hebt. Een scanner is niets meer dan een ander soort toetsenbord. Succes
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.