Execute php script ipv include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martijn Thomas

Martijn Thomas

12/01/2012 22:26:03
Quote Anchor link
Ik wil het volgende graag realiseren. Er moet een mail verstuurd worden, het script dat hier voor zorgt dat draait zonder problemen, het enige is dat dit nog aangeroepen moet worden. Alleen hoe doe ik dat, het gaat dus niet om een include maar het script moet runnen! Belangrijk is dat aan het script wel een aantal GET parameters mee gegeven moeten worden.

Zelf dacht ik dat ik met iets als:

exec('php /path/to/mail.php?type=2&id=31&key=slkhjd3');

Maar dan gebeurt er helaas niets.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 08:44:59
 
Wouter J

Wouter J

12/01/2012 22:28:12
Quote Anchor link
Zet alles in een functie, bijv. sendMail. Vervolgens roep je die functie aan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

function sendMail( $type, $id, $key )
{

  // mail code
}

// Roep functie aan:
sendMail(2, 31, 'slkhjd3');

?>
 
Eddy B

Eddy B

12/01/2012 22:28:22
Quote Anchor link
waarom kan je het niet gewoon met include(); doen? Als de mail geen ouput geeft is er toch niks aan de hand?
 
Martijn Thomas

Martijn Thomas

12/01/2012 22:33:49
Quote Anchor link
@ Wouter, Daar had ik domweg nog niet aan gedacht. Thnx!

@Eddy, dat voelde niet als een mooie oplossing, maar zou idd gewoon kunnen

Laat ik een vraag toevoegen, eigenlijk wil ik dat de mail op de achtergrond verstuurd gaat worden, soms moeten er nl meerdere mails verstuurd worden waardoor het wat lang kan duren voor de gebruiker. Is daar een methode voor?
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

13/01/2012 14:46:05
Quote Anchor link
Ja, eerst de gebruikers output afhandelen en de verbinding sluiten, en daarna pas de mailtjes versturen.

https://github.com/yayscripting/YAY-Scripting-framework/blob/master/system/helpers/http.class.php#L168-190

Zorg dat je ergens in het begin van je script deze code hebt draaien:
ignore_user_abort(true); Deze zorgt ervoor dat het script doorgaat nadat de verbinding is gesloten, dus is sowieso handig om in je script te hebben staan.
 
Jaron T

Jaron T

13/01/2012 15:32:47
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.