Extern domein - leading maken..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ki ma

ki ma

06/11/2010 00:29:36
Quote Anchor link
Beste PHP'ers,

Ik had een plannetje bedacht om meerdere websites op een script te laten werken.
Het voorbeeld:

Hoofd-Domein - map: privat_html;
- niet voor bezoekers bereikbaar. Hier staat de core van het script in.

Domein1 - map: public_html; index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$host_name
= 'domein1.nl' ;
include('/home/***/domains/Hoofd-Domein.nl/private_html/index.php') ;
?>


Domein2 - map: public_html; index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$host_name
= 'domein2.nl' ;
include('/home/***/domains/Hoofd-Domein.nl/private_html/index.php') ;
?>


In de private_html staat het script van de site. Deze leest de layout uit en haalt de juiste data die bij het domein hoort uit de database door middel van de var $host_name. En stuurt dit terug naar de gebruiker.

De main site bestanden staan dus niet in de:
Domein1 - map: public_html;
Maar in
Hoofd-Domein - map: privat_html;

Dus wanneer ik een wijziging wil doorbrengen aan het script hoef ik maar een bestand te veranderen in het Hoofd-Domein en alle domeinen veranderen mee.


Maar nu kreeg ik de error bij http://www.domein1.nl :
Warning: include() [function.include]: open_basedir restriction in effect. File(/home/***/domains/HoofdDomein.nl/privat_html/index.php) is not within the allowed path(s):
En [function.include]: failed to open stream: Operation not permitted in

Dit is wel te wijzigen, maar is dit gevaarlijk om te doen? Om dit toe te laten..
En zo ja, weten jullie misschien ook een andere manier om het te doen?

Ik hoor het graag en hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 07/11/2010 00:38:56 door Ki ma
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:57:17
 
Ki ma

ki ma

07/11/2010 00:39:07
Quote Anchor link
bump?
 
Ki ma

ki ma

09/11/2010 04:18:41
Quote Anchor link
bump, bump?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

09/11/2010 09:04:17
Quote Anchor link
Eigenlijk zegt de error het al, je hebt geen toegang met de include. Die valt buiten je open_dir restrictie.
De error geeft als ik het goed heb ook aan wat je include path is anders moet je die even opvragen.
 
Pim -

Pim -

09/11/2010 09:55:42
Quote Anchor link
Je moet de domeinen een C-NAME of A geven naar eenzelfde host.
 
Chris -

Chris -

09/11/2010 10:25:01
Quote Anchor link
Staan de andere domeinen in je eigen account of niet? Dat lijkt er niet op namelijk, anders zou je die error niet krijgen. Wat je zou kunnen doen als het domein niet in je eigen account staat, is gebruik maken van file_get_contents met een paar parameters (domein, sleutel e.d.).

Mocht dit geen oplossing zijn, verhuis dan je domeinen naar het account waarin het hoofd-domein staat. Dan werkt het wel.

Werkt het nog steeds niet? Praat dan met je hoster of ga op zoek naar een andere hoster. Of neem eventueel een eigen (virtuele) server, waarin je je eigen configuratie kan zetten waarop dit veel makkelijker gaat :-)

Toevoeging op 09/11/2010 10:25:53:

Overigens Pim, dit heeft niets te maken met de verwijzing naar de server, maar met het account waar het domein in staat..
 
Jurgen Meijer

Jurgen Meijer

09/11/2010 12:20:05
Quote Anchor link
Heb je zelf beschikking over de server, want het is onzin om dit soort zaken door PHP op te laten lossen Apache virtualhosts doet precies dit.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.