Externe foto's backupen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »
ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/06/2020 15:13:47
Quote Anchor link
Het is een tijd geleden dat ik hier wat poste en kom nu meer met een discussie vraag.

Onlangs heb ik een forum overgenomen waar ook regelmatig foto's worden gepost, enige probleem is dat veel foto's op den duur verdwijnen doordat de website zoals tinypic waar de foto's op zijn geplaatst besluit te stoppen met hun service. Ik los dit op door de foto's zelf te uploaden naar mijn eigen hosting dit doe ik als volg:

* de gebruiker plaats een foto door middel van img tags of door de upload form op de website
* als de topic vervolgens door een ander bekeken word check de server of de foto in de img tag afkomstig is van mijn
eigen forum zo niet, check de server dan of de foto al eens is geüpload zo niet zal de server hem uploaden naar mijn
eigen hosting (in webp formaat) en de details plaatsen in het database.
* doordat de details van de foto incl volledige url bekend is in het database zal dus overal op het forum dezelfde
foto worden weergegeven als deze foto wordt opgevraagd doormiddel van de originele url en tussen de img tag.

Enigste probleem dat ik nu heb is dat dit toch wel enorm veel data vraagt, en daarom toch eens verder wil kijken naar een goedkope oplossing.

Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?
Gewijzigd op 14/06/2020 15:15:51 door ScrapZz nl

PHP hulp

PHP hulp

13/05/2025 03:04:32

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2020 16:23:13
Quote Anchor link
>> Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?

De vraag is wat je precies wil "oplossen". Je gaf zelf aan dat je de foto's wil opslaan op je eigen server, zodat ze altijd beschikbaar zijn en getoond kunnen worden. Volgens mij valt daar weinig aan 'op te lossen'. Dat is een keuze die je zelf hebt gemaakt. De enige 'oplossing' die ik dan zie is óf de foto's niet meer opslaan op je eigen server met het risico dat ze op enig moment niet meer zichtbaar zijn, óf zorgen voor meer/goedkopere data-opslag, bijvoorbeeld door een hostingpakket te nemen bij een andere hostingprovider.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/06/2020 16:37:34
Quote Anchor link
Extra schijfruimte is denk ik de goedkoopste oplossing. Als je echt "on a budget" bent zou je de foto's eerst nog lokaal op kunnen slaan (op je eigen PC - met een lokaal script dus), en pas als je merkt dat de originele afbeelding is "verdwenen" (bijvoorbeeld omdat je de 404 logt via javascript bij de client) de foto uploaden naar je server (of een andere gratis plaatjes hosting boer ;-) ) en de URL in de img tag vervangen.

Overigens: hoe zit het met de rechten van al deze foto's. Zolang ze bij zo'n plaatjesboer staan heb je nog kans dat die de sjaak is als er iemand rechten komt claimen. Als ze echt op jouw server staan is het ook echt jouw probleem.

ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/06/2020 16:56:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 14/06/2020 16:23:13:
>> Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?

De vraag is wat je precies wil "oplossen". Je gaf zelf aan dat je de foto's wil opslaan op je eigen server, zodat ze altijd beschikbaar zijn en getoond kunnen worden. Volgens mij valt daar weinig aan 'op te lossen'. Dat is een keuze die je zelf hebt gemaakt. De enige 'oplossing' die ik dan zie is óf de foto's niet meer opslaan op je eigen server met het risico dat ze op enig moment niet meer zichtbaar zijn, óf zorgen voor meer/goedkopere data-opslag, bijvoorbeeld door een hostingpakket te nemen bij een andere hostingprovider.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden dus ik wil eigenlijk gewoon horen hoe een ander dit oplost. ik ben niet de enigste met dit probleem lijkt mij??

Rob Doemaarwat op 14/06/2020 16:37:34:
Extra schijfruimte is denk ik de goedkoopste oplossing. Als je echt "on a budget" bent zou je de foto's eerst nog lokaal op kunnen slaan (op je eigen PC - met een lokaal script dus), en pas als je merkt dat de originele afbeelding is "verdwenen" (bijvoorbeeld omdat je de 404 logt via javascript bij de client) de foto uploaden naar je server (of een andere gratis plaatjes hosting boer ;-) ) en de URL in de img tag vervangen.

Overigens: hoe zit het met de rechten van al deze foto's. Zolang ze bij zo'n plaatjesboer staan heb je nog kans dat die de sjaak is als er iemand rechten komt claimen. Als ze echt op jouw server staan is het ook echt jouw probleem.

ik dacht zelf ook aan om de foto's zelf te hosten wellicht is het een idee om ze zelf pas te uploaden wanneer er een 404 error komt, ik twijfel alleen of je die wel te zien krijg? bij tinypic krijg je namelijk gewoon een afbeelding te zien en niet een 404 error.

Wat betreft auteurs rechten daar heb ik nog niet over nagedacht je hebt toch ook waybackmachine die bijna alles backup.
Gewijzigd op 14/06/2020 16:58:19 door ScrapZz nl

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/06/2020 17:17:52
Quote Anchor link
De WayBack machine heeft daar ook redelijk wat "werk" aan: https://en.wikipedia.org/wiki/Wayback_Machine#Legal_status

Het is ook niet zozeer dat je een "backup" maakt van een plaatje dat toch al op tinypic & co stond, maar meer wie de *originele* eigenaar van dat plaatje was. Tinypic heeft vaker met dat bijltje gehakt, en zal een uitstekende jurist in dienst hebben (met een dagtaak; en dan hebben ze ook nog een sys.admin met een grote delete knop). Maar die heb jij niet. En dat weten fotografen (en andere mensen die "originele content" maken) - die slaan tinypic dus over, maar komen wel bij jou verhaal halen.

Nog even over "hoe andere dat doen". Zelf beheer ik ook een paar websites met "heel veel plaatjes". Die draaien wel op een eigen server. Wat we daar altijd doen is:
- De hele website (het algemene spul zeg maar) draait op een (snelle) SSD.
- Voor de plaatjes ("het archief") mounten we een *grote* conventionele HDD (veel voor weinig) waar die plaatjes allemaal op gaan.

Voor de foto's hebben we verschillende formaten nodig (thumb, medium, large) en die "afgeleiden" gaan in de cache op de SSD (op de HDD staan dus alleen de originelen). Die cache verloopt na een week of 2. Actuele foto's staan dus in de cache op de SSD, en ter archivering hebben we het origineel op de HDD (en als een foto weer actueel wordt, wordt ie dus weer vanuit het archief=HDD in de cache op de SSD geplaatst).
Gewijzigd op 14/06/2020 17:28:17 door Rob Doemaarwat

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.