Externe foto's backupen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »
ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/06/2020 15:13:47
Quote Anchor link
Het is een tijd geleden dat ik hier wat poste en kom nu meer met een discussie vraag.

Onlangs heb ik een forum overgenomen waar ook regelmatig foto's worden gepost, enige probleem is dat veel foto's op den duur verdwijnen doordat de website zoals tinypic waar de foto's op zijn geplaatst besluit te stoppen met hun service. Ik los dit op door de foto's zelf te uploaden naar mijn eigen hosting dit doe ik als volg:

* de gebruiker plaats een foto door middel van img tags of door de upload form op de website
* als de topic vervolgens door een ander bekeken word check de server of de foto in de img tag afkomstig is van mijn
eigen forum zo niet, check de server dan of de foto al eens is geüpload zo niet zal de server hem uploaden naar mijn
eigen hosting (in webp formaat) en de details plaatsen in het database.
* doordat de details van de foto incl volledige url bekend is in het database zal dus overal op het forum dezelfde
foto worden weergegeven als deze foto wordt opgevraagd doormiddel van de originele url en tussen de img tag.

Enigste probleem dat ik nu heb is dat dit toch wel enorm veel data vraagt, en daarom toch eens verder wil kijken naar een goedkope oplossing.

Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?
Gewijzigd op 14/06/2020 15:15:51 door ScrapZz nl
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:47:03
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/06/2020 16:23:13
Quote Anchor link
>> Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?

De vraag is wat je precies wil "oplossen". Je gaf zelf aan dat je de foto's wil opslaan op je eigen server, zodat ze altijd beschikbaar zijn en getoond kunnen worden. Volgens mij valt daar weinig aan 'op te lossen'. Dat is een keuze die je zelf hebt gemaakt. De enige 'oplossing' die ik dan zie is óf de foto's niet meer opslaan op je eigen server met het risico dat ze op enig moment niet meer zichtbaar zijn, óf zorgen voor meer/goedkopere data-opslag, bijvoorbeeld door een hostingpakket te nemen bij een andere hostingprovider.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/06/2020 16:37:34
Quote Anchor link
Extra schijfruimte is denk ik de goedkoopste oplossing. Als je echt "on a budget" bent zou je de foto's eerst nog lokaal op kunnen slaan (op je eigen PC - met een lokaal script dus), en pas als je merkt dat de originele afbeelding is "verdwenen" (bijvoorbeeld omdat je de 404 logt via javascript bij de client) de foto uploaden naar je server (of een andere gratis plaatjes hosting boer ;-) ) en de URL in de img tag vervangen.

Overigens: hoe zit het met de rechten van al deze foto's. Zolang ze bij zo'n plaatjesboer staan heb je nog kans dat die de sjaak is als er iemand rechten komt claimen. Als ze echt op jouw server staan is het ook echt jouw probleem.
 
ScrapZz nl

ScrapZz nl

14/06/2020 16:56:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 14/06/2020 16:23:13:
>> Ik vraag mij af hoe jullie dit zouden oplossen?

De vraag is wat je precies wil "oplossen". Je gaf zelf aan dat je de foto's wil opslaan op je eigen server, zodat ze altijd beschikbaar zijn en getoond kunnen worden. Volgens mij valt daar weinig aan 'op te lossen'. Dat is een keuze die je zelf hebt gemaakt. De enige 'oplossing' die ik dan zie is óf de foto's niet meer opslaan op je eigen server met het risico dat ze op enig moment niet meer zichtbaar zijn, óf zorgen voor meer/goedkopere data-opslag, bijvoorbeeld door een hostingpakket te nemen bij een andere hostingprovider.


Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden dus ik wil eigenlijk gewoon horen hoe een ander dit oplost. ik ben niet de enigste met dit probleem lijkt mij??

Rob Doemaarwat op 14/06/2020 16:37:34:
Extra schijfruimte is denk ik de goedkoopste oplossing. Als je echt "on a budget" bent zou je de foto's eerst nog lokaal op kunnen slaan (op je eigen PC - met een lokaal script dus), en pas als je merkt dat de originele afbeelding is "verdwenen" (bijvoorbeeld omdat je de 404 logt via javascript bij de client) de foto uploaden naar je server (of een andere gratis plaatjes hosting boer ;-) ) en de URL in de img tag vervangen.

Overigens: hoe zit het met de rechten van al deze foto's. Zolang ze bij zo'n plaatjesboer staan heb je nog kans dat die de sjaak is als er iemand rechten komt claimen. Als ze echt op jouw server staan is het ook echt jouw probleem.


ik dacht zelf ook aan om de foto's zelf te hosten wellicht is het een idee om ze zelf pas te uploaden wanneer er een 404 error komt, ik twijfel alleen of je die wel te zien krijg? bij tinypic krijg je namelijk gewoon een afbeelding te zien en niet een 404 error.

Wat betreft auteurs rechten daar heb ik nog niet over nagedacht je hebt toch ook waybackmachine die bijna alles backup.
Gewijzigd op 14/06/2020 16:58:19 door ScrapZz nl
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/06/2020 17:17:52
Quote Anchor link
De WayBack machine heeft daar ook redelijk wat "werk" aan: https://en.wikipedia.org/wiki/Wayback_Machine#Legal_status

Het is ook niet zozeer dat je een "backup" maakt van een plaatje dat toch al op tinypic & co stond, maar meer wie de *originele* eigenaar van dat plaatje was. Tinypic heeft vaker met dat bijltje gehakt, en zal een uitstekende jurist in dienst hebben (met een dagtaak; en dan hebben ze ook nog een sys.admin met een grote delete knop). Maar die heb jij niet. En dat weten fotografen (en andere mensen die "originele content" maken) - die slaan tinypic dus over, maar komen wel bij jou verhaal halen.

Nog even over "hoe andere dat doen". Zelf beheer ik ook een paar websites met "heel veel plaatjes". Die draaien wel op een eigen server. Wat we daar altijd doen is:
- De hele website (het algemene spul zeg maar) draait op een (snelle) SSD.
- Voor de plaatjes ("het archief") mounten we een *grote* conventionele HDD (veel voor weinig) waar die plaatjes allemaal op gaan.

Voor de foto's hebben we verschillende formaten nodig (thumb, medium, large) en die "afgeleiden" gaan in de cache op de SSD (op de HDD staan dus alleen de originelen). Die cache verloopt na een week of 2. Actuele foto's staan dus in de cache op de SSD, en ter archivering hebben we het origineel op de HDD (en als een foto weer actueel wordt, wordt ie dus weer vanuit het archief=HDD in de cache op de SSD geplaatst).
Gewijzigd op 14/06/2020 17:28:17 door Rob Doemaarwat
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.