Externe registratie bij PHPBB

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Olivier

Olivier

26/07/2006 14:49:00
Quote Anchor link
Hoi,

Graag had ik geweten hoe mensen via een externe pagina kunnen registreren op een phpbb forum.
Zodat leden zowel in mijn eigen ledenlijst worden opgenomen als in de phpbb database.

Ik had eerst het volgende geprobeerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$user_id = mysql_query("select max(user_id)+1 FROM phpbb_users");
$insert = "INSERT INTO phpbb_users (user_id, username, user_password, user_email, user_regdate) VALUES ('$user_id', '" . $_POST[gebruikersnaam] . "', '$wachtwoord', '" . $_POST[email] . "', time())";
$query = mysql_query($insert);


Dit heeft iemand verbeterd, en er het volgende van gemaakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$user_id = mysql_fetch_assoc(mysql_query("select max(user_id)+1 FROM phpbb_users"));
$insert = "INSERT INTO phpbb_users (user_id, username, user_password, user_email, user_regdate) VALUES (".$user_id['user_id'].", '" . $_POST[gebruikersnaam] . "', '".$wachtwoord."', '" . $_POST['email'] . "', ".time().");";
$query = mysql_query($insert);  


Maar ook dit werkt niet.
Ik denk dat ik alle verplichte velden toch invul.. Hieronder een stuk van de code van een ander script die het perfect doet.. Maar deze code kan ik niet gebruiken..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$userid = $db->getOne('select max(user_id)+1 from !', array( 'phpbb_users' ) );

$sql = "INSERT INTO ! ( user_id, username, user_password, user_email, user_regdate ) VALUES ( ?, ?, ?, ?,? )";

$db->query( $sql, array( 'phpbb_users', $userid, $username, $pwd, $email, time() ) );


Dank bij voorbaat,
Olivier
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:23:26
 
Olivier

Olivier

26/07/2006 20:05:00
Quote Anchor link
Niemand die me kan verderhelpen?
Mijn excuses als dit ongeduldig overkomt.
 
Olivier

Olivier

28/07/2006 11:39:00
Quote Anchor link
Helemaal niemand die hier enige ervaring mee heeft?
 
Patrick G

patrick G

18/01/2007 12:21:00
Quote Anchor link
Misschien helpt dit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$user_id
= mysql_fetch_assoc(mysql_query("select max(user_id)+1 AS user_id FROM phpbb_users"));
?>
 
Jacco Engel

Jacco Engel

18/01/2007 12:34:00
Quote Anchor link
Je kunt ook je gebruikers laten registreren met het formulier van phpBB en de bestreffden data in je eigen site verwerken

Dat lijkt me de makkelijkste optie
 
- SanThe -

- SanThe -

18/01/2007 12:42:00
Quote Anchor link
Topic is wel een half jaar oud........
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.