Externe smtp server gebruiken om eigen server te beschermen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Furio Scripting

Furio Scripting

09/04/2014 15:44:51
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik wil graag zo een 100 emails per dag versturen (90% zal geen spam zijn) maar omdat ik niet zelf de emailadressen beheer weet ik nooit 100% zeker of de emails toestemming hebben gegeven om een emailtje te ontvangen. Om mijn eigen server te beschermen lijkt het mij slim om een externe smtp service te gebruiken, zoals: https://mandrill.com/pricing/

Nu wil ik enkel voor 1 website deze smtp gegevens gebruiken zodat alle emails via hun server verloopt en mijn eigen server dus niets met de emails te maken krijgt waardoor ik niet op een blacklist terecht kan komen voor het eventueel versturen van spam mail.

Als ik dus een externe smtp service gebruik ben ik dan ook 100% beveiligd wat betreft het teruglinken van de spam mail naar mijn server en is het uberhaubt mogelijk om voor slechts 1 website deze smtp gegevens te gebruiken of verstuurt dan mijn hele server altijd via die smtp gegevens? Via php.ini kan ik namelijk de port en server instellen per domein neem ik aan.

Ik hoor graag wat advies over dit idee.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:55:35
 
TJVB tvb

TJVB tvb

09/04/2014 16:13:23
Quote Anchor link
Dat is afhankelijk van hoe je de mail verstuurd. Als je bijvoorbeeld Swiftmailer gebruikt met smtp dan kun je dat rustig per website instellen.
Zie: http://swiftmailer.org/docs/sending.html

Los van via welke server het gaat blijf je wel verantwoordelijk voor de verzonden mail.
Gewijzigd op 09/04/2014 16:14:22 door TJVB tvb
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2014 16:16:41
Quote Anchor link
Via-via zal afzender [email protected] toch leiden naar example.com op jouw server. Dat kun je met het omleiden van SMTP-verkeer niet oplossen.

Is afzender [email protected] helemaal niet terug te vinden (via A-record of MX-record), dan creëer je zelf een ander probleem: dan is de mail van deze afzender sowieso hoogstwaarschijnlijk spam.

Verder zit je nog met een andere complicatie en helaas juist bij spam: in de mail van [email protected] staan directe deeplinks naar example.com (op jouw server) en worden afbeeldingen gebruikt van example.com (op jouw server). Zo krijg je via een omweg ook een "vingerafdruk" waarbij mogelijk opvallend vaak jouw server wordt gebruikt/misbruikt.

Als je het wilt dichttimmeren, dan zou ik een aparte mailserver inrichten voor dit e-mailverkeer. Daarop zet je dan de mailservers voor mail.example.com van klant Example.com, mail.example.net van klant Example.net, enzovoort.

Omdat het misschien wat onaardiger klinkt dan het is bedoeld, wil ik je overigens meteen ook complimenteren: goed dat je er überhaupt over nadenkt! Veel providers doen dat niet en laten klanten maar wat aanrommelen op dezelfde shared server.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

09/04/2014 19:41:53
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties!

Als ik er met een externe SMTP server niet voor kan zorgen dat ik niet verantwoordelijk ben voor de mail die andere gebruikers versturen kan ik denk het beste een aparte VPS aanschaffen en daar de website op draaien en het mailverkeer, mocht de vps dan toch geblacklist worden door eventuele spam dan zijn mijn huidige klanten igg niet de dupe.

Dit bedoelde je toch Ward, met dichtimmeren?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2014 19:44:34
Quote Anchor link
Yep, dat bedoelde ik inderdaad.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/04/2014 21:05:01
Quote Anchor link
Je kan ook een hele boel in de configuratie van de mailserver zelf dichtimmeren.
Bv door een login af te dwingen en door alleen via bij de mailserver bekende mailadressen relaying toe te staan.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

09/04/2014 21:42:31
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 09/04/2014 21:05:01:
Je kan ook een hele boel in de configuratie van de mailserver zelf dichtimmeren.
Bv door een login af te dwingen en door alleen via bij de mailserver bekende mailadressen relaying toe te staan.


Beste Ger,

Een login voordat zij een email mogen versturen bedoel je? En moet ik dan handmatig alle emailadressen waar een email naar verzonden mag worden toevoegen aan de mailserver? Elke klant betaald mij om uitnodiging emails te versturen aan hun klanten, stel bol.com wordt klant en wilt al hun huidige klanten een uitnodiging sturen dan moet ik dus duizenden emails toevoegen?

Misschien begrijp ik het verkeerd maar dit lijkt me alles behalve een oplossing.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/04/2014 21:50:30
Quote Anchor link
Wat ik bedoel is dat je een mailserver zo kunt inrichten:
- verstuurders moeten via een aanwezig mailaccount op de mailserver versturen
- verstuurders moeten via een SMTP login versturen
- dan kan je nog uitzonderingen maken voor bepaalde IP adressen

Dan kan je ook nog het aantal geadresseeren beperken, en het aantal mails wat per connectie verzonden wordt.
Gewijzigd op 09/04/2014 22:05:58 door Ger van Steenderen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.