[EXTRA] Statistieken | Score's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 18:33:32
Quote Anchor link
Hallo Forumleden,

Ik zou graag de personen die deze week de meeste topic's gestart hebben, in een lijst willen plaatsen.
Zoals dit:
1 ............... Diov ------ 22
2 ............... Anne ------ 15
3 ............... Koen ------ 6

...

Er zouden maar 3 (misschien 5) gebruikers getoond moeten worden.
Ik vraag met af hoe ik dit best doe.

Met een cronjob, elk uur misschien?
-- Waarbij ik elk uur alle topic's tel per gebruiker & dit dan toevoeg bij mijn user tabel ?

Zonder cronjob?
-- Weet dan wel niet zo goed, hoe ik dit doe.

Als jullie ideeën hebben voor mij, laat maar horen
Ik zal ook nog even googlen op Leaderbord

Alvast bedankt
Mvg,
Diov

Edit:
Niet klein probleem, de datum:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/statistieken-scores/89265/1/#641008
Gewijzigd op 17/02/2013 12:34:15 door - Diov -
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 14:20:28
 
Tim S

Tim S

16/02/2013 18:36:22
Quote Anchor link
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar volgens mij is dit gewoon het zelfde als bijvoorbeeld de laatste topics laten zien maar dan met een andere query....?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/02/2013 18:38:17
Quote Anchor link
Hallo Diov,

Dit kan toch gewoon als de pagina geladen wordt? de query zal wel iets ingewikkelder worden.

kun je je tabelnamen en kolomnamen eens posten?
 
Tim S

Tim S

16/02/2013 18:41:33
Quote Anchor link
En als de gebrbuiker een topic plaatst is deze ingelogd en kan je meteen iets in de user tabel zetten.
 
Eddy E

Eddy E

16/02/2013 18:49:16
Quote Anchor link
Om wat voor forum gaat het?
Want dit is makkelijk met 1 query op te lossen.

in phpBB kan je prima topics tellen. Gewoon tellen hoeveel berichten er eerste post zijn in een tijd-gebied.
 
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 18:53:11
Quote Anchor link
Het is eigenlijk meer een meldingenvenster, waarbij mensen ook kunnen op reageren.

Tabel: Topics
-- id -- starter_id -- topic_name -- ...

Enzoverder.

Starterd_id is het id van de gebruiker die het topic starte.

Nu zou ik graag alle topics tellen voor elke gebruiker.
En dat is mijn vraag.
 
Eddy E

Eddy E

16/02/2013 19:05:15
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT COUNT(topic_id) AS aantal, t.starter_id, t.topic_name, t.topic_id, u.user_name
FROM topics AS T
LEFT JOIN users AS u
ON (t.starter_id = u.user_id)
WHERE t.topic_date BETWEEN DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 1 MONTH) AND NOW()
GROUP BY topic_id


Zoiets. Weet niet of het gelijk werkt (waarschijnlijk niet...)
 
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 19:30:10
Quote Anchor link
@Eddy, bedankt.
Hiermee ben ik al heel veel vooruitgeschoven.

Je was alleen een Limit vergeten. En heb dit nu zonder cronjob gedaan.
De code heb ik wel niet in zijn geheel uitgevoerd
Gewijzigd op 16/02/2013 19:54:44 door - Diov -
 
Eddy E

Eddy E

17/02/2013 08:46:17
Quote Anchor link
Ja, en een ORDER BY en nog wel een aantal dingen. Welke query heb je nu?
Cronjobs zijn hier echt niet voor nodig.

Toevoeging op 17/02/2013 08:46:23:

Ja, en een ORDER BY en nog wel een aantal dingen. Welke query heb je nu?
Cronjobs zijn hier echt niet voor nodig.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 09:58:58
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SELECT
    u.user_id, u.user_name, COUNT(t.starter_id) AS aantal
FROM
    users u
LEFT JOIN
    topics t
    ON u.user_id = t.starter_id
GROUP BY
    u.user_id, u.user_name
ORDER BY
    aantal DESC

Dit geeft je een overzicht van alle gebruikers met het aantal topics, ook de gebruikers met 0 topics
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 12:20:24
Quote Anchor link
Hallo Ger, mijn query lijkt heel sterk op die van jouw.
Nu heb ik 1 (klein) probleem.

Ik selecteer de records van 1 week geleden tot en met vandaag.
Maar ik zou ze eigenlijk per week willen hebben.

Dus eigenlijk:
van maandag Tot Zondag.

Dus als we dinsdag voorbeeld zijn.
Dan moet hij alle records nemen van die week.

Hoe doe ik dit het best?
Ik sla de datum op als datetime.

Mvg,
Diov
Gewijzigd op 17/02/2013 12:20:54 door - Diov -
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 12:34:16
Quote Anchor link
Voeg deze WHERE clause toe aan de query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE DATE(t.topic_date) >= CURDATE() - INTERVAL WEEKDAY(CURDATE()) DAY
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 13:22:21
Quote Anchor link
Hoi Ger,

Er is nog altijd een fout als ik je WHERE toevoeg.
Is dit misschien omdat ik het op de verkeerde plaats zet?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$sql_get_statiestieken_per_gebruiker
= "SELECT u.username, p.promogever_id, p.datum COUNT(p.promonemer) As aantal
                FROM leden AS u
                LEFT JOIN promo AS p
                WHERE DATE(p.datum) >= CURDATE() - INTERVAL WEEKDAY(CURDATE()) DAY
                ON u.id = p.promogever_id
                GROUP BY promogever_id
                                                        
                ORDER BY COUNT(promonemer) DESC
                LIMIT 5 "
;
?>
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 14:16:12
Quote Anchor link
Inderdaad de verkeerde plaats, regel 6 en 7 omwisselen
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 17:54:03
Quote Anchor link
@Ger, het werkt.

Alleen snap ik je formule niet helemaal.
Toch bedankt!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 18:14:33
Quote Anchor link
Dan zal ik hem proberen uit te leggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WEEKDAY(CURDATE())

Dit geeft de dag van de week -beginnend op maandag (0) en eindigend op zondag(6)- van de huidige datum.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
CURDATE() - INTERVAL x DAY

Dit trekt x dagen af van de huidige datum, waar in dit geval x wordt ingevuld door het resultaat van de eerste functie. Vandaag is dat dus 6 en is het resultaat van het geheel dus 2013-02-11
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.