[EXTRA] Statistieken | Score's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 18:33:32
Quote Anchor link
Hallo Forumleden,

Ik zou graag de personen die deze week de meeste topic's gestart hebben, in een lijst willen plaatsen.
Zoals dit:
1 ............... Diov ------ 22
2 ............... Anne ------ 15
3 ............... Koen ------ 6

...

Er zouden maar 3 (misschien 5) gebruikers getoond moeten worden.
Ik vraag met af hoe ik dit best doe.

Met een cronjob, elk uur misschien?
-- Waarbij ik elk uur alle topic's tel per gebruiker & dit dan toevoeg bij mijn user tabel ?

Zonder cronjob?
-- Weet dan wel niet zo goed, hoe ik dit doe.

Als jullie ideeën hebben voor mij, laat maar horen
Ik zal ook nog even googlen op Leaderbord

Alvast bedankt
Mvg,
Diov

Edit:
Niet klein probleem, de datum:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/statistieken-scores/89265/1/#641008
Gewijzigd op 17/02/2013 12:34:15 door - Diov -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:36:25
 
Tim S

Tim S

16/02/2013 18:36:22
Quote Anchor link
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar volgens mij is dit gewoon het zelfde als bijvoorbeeld de laatste topics laten zien maar dan met een andere query....?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/02/2013 18:38:17
Quote Anchor link
Hallo Diov,

Dit kan toch gewoon als de pagina geladen wordt? de query zal wel iets ingewikkelder worden.

kun je je tabelnamen en kolomnamen eens posten?
 
Tim S

Tim S

16/02/2013 18:41:33
Quote Anchor link
En als de gebrbuiker een topic plaatst is deze ingelogd en kan je meteen iets in de user tabel zetten.
 
Eddy E

Eddy E

16/02/2013 18:49:16
Quote Anchor link
Om wat voor forum gaat het?
Want dit is makkelijk met 1 query op te lossen.

in phpBB kan je prima topics tellen. Gewoon tellen hoeveel berichten er eerste post zijn in een tijd-gebied.
 
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 18:53:11
Quote Anchor link
Het is eigenlijk meer een meldingenvenster, waarbij mensen ook kunnen op reageren.

Tabel: Topics
-- id -- starter_id -- topic_name -- ...

Enzoverder.

Starterd_id is het id van de gebruiker die het topic starte.

Nu zou ik graag alle topics tellen voor elke gebruiker.
En dat is mijn vraag.
 
Eddy E

Eddy E

16/02/2013 19:05:15
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT COUNT(topic_id) AS aantal, t.starter_id, t.topic_name, t.topic_id, u.user_name
FROM topics AS T
LEFT JOIN users AS u
ON (t.starter_id = u.user_id)
WHERE t.topic_date BETWEEN DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 1 MONTH) AND NOW()
GROUP BY topic_id


Zoiets. Weet niet of het gelijk werkt (waarschijnlijk niet...)
 
 - Diov  -

- Diov -

16/02/2013 19:30:10
Quote Anchor link
@Eddy, bedankt.
Hiermee ben ik al heel veel vooruitgeschoven.

Je was alleen een Limit vergeten. En heb dit nu zonder cronjob gedaan.
De code heb ik wel niet in zijn geheel uitgevoerd
Gewijzigd op 16/02/2013 19:54:44 door - Diov -
 
Eddy E

Eddy E

17/02/2013 08:46:17
Quote Anchor link
Ja, en een ORDER BY en nog wel een aantal dingen. Welke query heb je nu?
Cronjobs zijn hier echt niet voor nodig.

Toevoeging op 17/02/2013 08:46:23:

Ja, en een ORDER BY en nog wel een aantal dingen. Welke query heb je nu?
Cronjobs zijn hier echt niet voor nodig.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 09:58:58
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
SELECT
    u.user_id, u.user_name, COUNT(t.starter_id) AS aantal
FROM
    users u
LEFT JOIN
    topics t
    ON u.user_id = t.starter_id
GROUP BY
    u.user_id, u.user_name
ORDER BY
    aantal DESC

Dit geeft je een overzicht van alle gebruikers met het aantal topics, ook de gebruikers met 0 topics
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 12:20:24
Quote Anchor link
Hallo Ger, mijn query lijkt heel sterk op die van jouw.
Nu heb ik 1 (klein) probleem.

Ik selecteer de records van 1 week geleden tot en met vandaag.
Maar ik zou ze eigenlijk per week willen hebben.

Dus eigenlijk:
van maandag Tot Zondag.

Dus als we dinsdag voorbeeld zijn.
Dan moet hij alle records nemen van die week.

Hoe doe ik dit het best?
Ik sla de datum op als datetime.

Mvg,
Diov
Gewijzigd op 17/02/2013 12:20:54 door - Diov -
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 12:34:16
Quote Anchor link
Voeg deze WHERE clause toe aan de query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WHERE DATE(t.topic_date) >= CURDATE() - INTERVAL WEEKDAY(CURDATE()) DAY
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 13:22:21
Quote Anchor link
Hoi Ger,

Er is nog altijd een fout als ik je WHERE toevoeg.
Is dit misschien omdat ik het op de verkeerde plaats zet?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$sql_get_statiestieken_per_gebruiker
= "SELECT u.username, p.promogever_id, p.datum COUNT(p.promonemer) As aantal
                FROM leden AS u
                LEFT JOIN promo AS p
                WHERE DATE(p.datum) >= CURDATE() - INTERVAL WEEKDAY(CURDATE()) DAY
                ON u.id = p.promogever_id
                GROUP BY promogever_id
                                                        
                ORDER BY COUNT(promonemer) DESC
                LIMIT 5 "
;
?>
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 14:16:12
Quote Anchor link
Inderdaad de verkeerde plaats, regel 6 en 7 omwisselen
 
 - Diov  -

- Diov -

17/02/2013 17:54:03
Quote Anchor link
@Ger, het werkt.

Alleen snap ik je formule niet helemaal.
Toch bedankt!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

17/02/2013 18:14:33
Quote Anchor link
Dan zal ik hem proberen uit te leggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
WEEKDAY(CURDATE())

Dit geeft de dag van de week -beginnend op maandag (0) en eindigend op zondag(6)- van de huidige datum.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
CURDATE() - INTERVAL x DAY

Dit trekt x dagen af van de huidige datum, waar in dit geval x wordt ingevuld door het resultaat van de eerste functie. Vandaag is dat dus 6 en is het resultaat van het geheel dus 2013-02-11
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.