Facebook like button naar facebook pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erwin H

Erwin H

10/03/2014 18:33:57
Quote Anchor link
Voor de meer "social media vaardigen" onder ons. Ik heb een site (zeg www.blabla.com) en een facebook pagina voor die site (www.facebook.com/blabla). Nu wil ik een like button op mijn site hebben, maar dat als mensen erop klikken dat mijn facebook pagina een like erbij krijgt. Het lijkt me dat ik gewoon de facebook url in de like button kan stoppen en dus niet mijn site url, maar ik kan eigenlijk geen bevestiging vinden dat dat dan inderdaad de juiste likes oplevert. Iemand die dat kan bevestigen, ontkennen, logenstraffen of ontmoedigen?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:51:21
 
Peter  Flos

Peter Flos

10/03/2014 18:39:39
Quote Anchor link
Daarvoor is een Facebook API
 
Erwin H

Erwin H

10/03/2014 18:41:02
Quote Anchor link
Die kende ik al en dan kom ik dus hier: https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-button/
En daar gaat precies mijn vraag over. Tenzij er nog een andere optie is waar ik niet naar heb gekeken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2014 18:41:20
Quote Anchor link
Voor zover ik weet zitten beiden los van elkaar. Ik heb ooit op een forum hier kort navraag over gedaan, en mijn gedachtes werden bevestigd.

Ik heb al de AppID van mijn FB page in die van de Likebox gestopt, maar helaas... er kon toen niet geliked worden. Maargoed, misschien werkt dat nu wel, dus probeer de AppID van je page in je likebox te stoppen.
Who knows.
 
Erwin H

Erwin H

10/03/2014 18:44:13
Quote Anchor link
Wat jij zegt is dus dat je mensen in feite alleen via een link naar je facebook pagina kan sturen? En dat ze daar dan kunnen liken.

Toevoeging op 10/03/2014 18:47:53:

Like box lijkt het wel te zijn, ik ga daar even verder mee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2014 18:48:09
Quote Anchor link
Het liken in de likebox staat los van het liken van de FB-pages.
 
Erwin H

Erwin H

10/03/2014 19:40:06
Quote Anchor link
Hoe bedoel je dat? Als ik op de facebook pagina kijk staat er dit:
Quote:
The Like Box is a special version of the Like Button designed only for Facebook Pages. It allows admins to promote their Pages and embed a simple feed of content from a Page into other sites.

Ik begrijp dat als dat de like box content (inclusief likes) vanuit een facebook pagina in een website kan integreren. Wat ik dus wil (hoewel alleen de like overigens). Bij het aanmaken van de like box wordt er ook specifiek gevraagd om de facebook url, niet mijn website url.
 
Reshad F

Reshad F

10/03/2014 21:02:42
Quote Anchor link
Het is inderdaad zo dat de Facebook like box wel de likes doorgeeft. probeer het maar uit wanneer je deze in je website implementeert zie je al huppeldepup en 232k anderen vinden blabla leuk.

Dit gaat dan ook over de pagina liken en niet de website

De normale LIKE is enkel voor jou website dus dat staat los van Facebook. mensen liken jou website die gebouwd is door jou.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2014 21:06:25
Quote Anchor link
Ik vind het apart. Want mijn spoorwegsite telt onderaan zelf maar 49 likes nu, terwijl de FacebookPage daarvan meerdere likes telt? Waar ligt die koppeling dan?
Gewijzigd op 10/03/2014 21:09:22 door - Ariën -
 
Erwin H

Erwin H

10/03/2014 23:28:50
Quote Anchor link
Reshad F op 10/03/2014 21:02:42:
wanneer je deze in je website implementeert zie je al huppeldepup en 232k anderen vinden blabla leuk.

Haha, dat mocht ik willen :-)
Maar inderdaad, op mijn locale site erin gezet en dan zie ik inderdaad het aantal likes van de facebook pagina. De like button die er bij staat ga ik dan even vanuit dat die dan dus een like genereert voor die facebook pagina.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/03/2014 00:13:56
Quote Anchor link
Huh, dan ben ik benieuwd waar die koppeling zit tussen de site waar de likebox op staat, en de FB-pagina.
 
Erwin H

Erwin H

11/03/2014 08:47:48
Quote Anchor link
Die link zit in de likebox:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="fb-like-box"
  data-href="http://www.facebook.com/blabla"
  data-colorscheme="light"
  data-show-faces="false"
  data-header="true"
  data-stream="false"
  data-show-border="true"
></div>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/03/2014 09:20:37
Quote Anchor link
Die linkt nu naar mijn eigen site i.p.v. de FB-page. Dus als ik dit aanpas toont hij de likes van mijn FB-pagina op mijn eigen site?

Edit: Jep, dat klopt :-)
Gewijzigd op 11/03/2014 10:04:44 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.