Facebook marketing bijbaan

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kjell H

Kjell H

18/09/2014 17:45:51
Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben gevraagd om voor een groot tuincentrum de facebookmarketing te gaan doen. Het gaat er voornamelijk om, om zoveel mogelijk likes te genereren.
Ze willen me gaan betalen als een externe dienstverlener dus ik wordt niet in dienst genomen. Nu is mijn vraag; wat is de meest gangbare betaalmethode? Betaald krijgen per Like of betaling d.m.v. nacalculatie, dus per uur?
En wat zou dan een goede prijs zijn?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

11/05/2021 15:00:21

Ivo P

Ivo P

18/09/2014 21:37:17
Anchor link
als ik het tuincentrum was, zou ik je voor bestede tijd betalen. Mogelijk per uur.
of op basis van "project".
Waarbij dat laatste natuurlijk vrij lastig te beschrijven is.
Want wanneer heb jij je project dan afgerond.

Als "bonus" zou je iets met het aantal likes kunnen doen.
Ikzelf zou zeker niet per like gaan afrekenen. Er is namelijk een risico dat als ik jou laten we zeggen €1 per like betaal, er ineens 60.000 likes binnenkomen.
al is het aantal likes natuurlijk wel te gebruiken als een soort stimulans, maar dan zou ik het doen met "bij meer dan X likes in Y tijd, krijg je 100 euro extra".

En daarbij: ik vraag me af hoe een like zich laat waarderen.
Leuk als een foto van het tuincentrum waarbij een toevallig voorbij komende Justin Bieber of facebook 300.000 likes van gillende meiden wereldwijd oplevert. Maar wat heb je daar als lokale ondernemer precies aan.

Dan zou ik meer waarde hechten aan 30 likes van buurtbewoners

Jessica Tilligte

Jessica Tilligte

24/02/2015 12:33:21
Anchor link
Ivo P op 18/09/2014 21:37:17:
Ikzelf zou zeker niet per like gaan afrekenen. Er is namelijk een risico dat als ik jou laten we zeggen €1 per like betaal, er ineens 60.000 likes binnenkomen.

Dat zou sowieso onacceptabel zijn :) per like 1 euro vragen en 2000 likes inkopen voor 5 euro... Veels te gemakkelijk om te manipuleren. Ik zou gewoon een uurtarief hanteren en vastleggen welke werkzaamheden er uitgevoerd zijn. Plaatsen en verspreiden van de pagina, API etc...

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

29/07/2020 08:27:18
Anchor link
Spam kick, slotje

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.