Fail: hover-achtergrond in dropdown menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remko Mulder

Remko Mulder

03/06/2010 23:55:06
Quote Anchor link
Wat doe ik verkeerd op http://www.xistnc.nl/eyserbos/oefening.htm?

Door op een menu-item te muizen, verschijnt keurig een submenu. Tot zover prima. De achtergrond die de tekst uit het submenu moet hebben, wordt echter toegekend aan de achtergrond van het onderliggende menu. Dat is uiteraard niet de bedoeling!

Hoe zorg ik ervoor dat het onderliggende menu 'verdwijnt' ten opzichte van een eventueel submenu?

Edit: het toevoegen van een z-index werkt voor alle browsers behalve IE, dus zoek ik een andere oplossing...
Gewijzigd op 04/06/2010 00:35:11 door Remko Mulder
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:20:23
 
Remko Mulder

Remko Mulder

13/06/2010 10:48:08
Quote Anchor link
Hmmm, weinig animo?

Ondertussen heb ik een oplossing gevonden voor IE. Door een bestaande pagina met werkend verticaal dropdownmenu van internet te plukken en die regel voor regel te strippen, bleek dat het 'm zit in een document-declaratie-regel boven de <html>-declaratie. In combinatie met de z-index lukt het nu om de achtergrond van de dropdown in alle browsers de gewenste kleur te geven.
 
Dennis meijer

dennis meijer

13/06/2010 10:49:38
Quote Anchor link
ik denk dat je beter even je code erbij kunt posten.?

hier kunnen we namelijk helemaal niks mee.
 
Ivo K

Ivo K

13/06/2010 10:51:36
Quote Anchor link
Het probleem lijkt mij dat je wanneer je het submenu opent het gewone menu laat staan en daardoor de hover bij het gewone menu opgaat zodra je over het submenu gaat. Hoe dat zich in de code uitdrukt weet ik zo gauw niet, maar je code even posten gaat sneller dan de bron bekijken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.