Fancy file manager

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bram Boos

Bram Boos

09/01/2012 20:39:00
Quote Anchor link
Ik ben onderhand al meer dan een half jaar met mijn bedrijfje bezig en ben ondertussen wat dingen aan het uitbreiden. Nu heb ik voor het nieuwe jaar besloten om het complete platform om te gooien naar een framework (Zend of CI). Nu hoort bij een nieuw platform ook een nieuwe lay-out. Op dit moment ben ik bezig met de lay-out voor de Elektronische leer omgeving. Deze omgeving is speciaal gemaakt voor basisschool leerlingen (let dus op de doelgroep bij het beoordelen).

Eigenlijk gaat het alleen om de laatste link (file manager) maar ik geef ook even de andere linkjes om het compleet te maken ;)

De links:

http://bit.ly/yDF16Z - Login
http://bit.ly/zVokd7 - Index
http://bit.ly/AaUej8 - Profiel
http://bit.ly/xmTQvS - File manager

Alvast bedankt!

Aanvulling:

Het zijn alleen maar kale HTML bestanden zonder gebruik van PHP dus verwacht niet dat de links / opslag werkt ;)

P.S. Sleep eens een bestand naar een andere map?
Gewijzigd op 09/01/2012 20:41:59 door Bram Boos
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 22:55:37
 
Aad B

Aad B

09/01/2012 20:53:27
Quote Anchor link
Ziet er lekker speels uit, moet werken voor basisschool leerlingen!! Alleen die pikzwarte default avatars in "profiel" lijken wel spoken, geef die een zachter kleurtje. Zelfs grijs zou al ok zijn.
Gewijzigd op 09/01/2012 20:54:15 door Aad B
 
Bram Boos

Bram Boos

09/01/2012 21:42:13
Quote Anchor link
Aad B op 09/01/2012 20:53:27:
Ziet er lekker speels uit, moet werken voor basisschool leerlingen!! Alleen die pikzwarte default avatars in "profiel" lijken wel spoken, geef die een zachter kleurtje. Zelfs grijs zou al ok zijn.


Bedankt voor de reactie, ik zal die default avatar even aanpassen, niet echt op gelet maar je hebt wel gelijk...
 
Jasper DS

Jasper DS

09/01/2012 21:57:36
Quote Anchor link
Bram, er loopt bij mij iets mis met de achtergrond. Persoonlijk zou ik deze iets minder druk maken.. Het stoort bij mij. De file-manager ziet er goed uit! ;)
 
Bram Boos

Bram Boos

09/01/2012 22:01:21
Quote Anchor link
PHP Jasper op 09/01/2012 21:57:36:
Bram, er loopt bij mij iets mis met de achtergrond. Persoonlijk zou ik deze iets minder druk maken.. Het stoort bij mij. De file-manager ziet er goed uit! ;)


Het wordt uiteindelijk de bedoeling dat de leerlingen zelf hun achtergrond (en een aantal andere grafische dingetje's) kunnen instellen. Ik heb de achtergrond nu op 'no-repeat' ingesteld en een herfst afbeelding gedaan ;)
 
Frank WD

Frank WD

09/01/2012 22:03:27
Quote Anchor link
Ziet er goed uit op zich, heb misschien wel paar puntjes.

- Login pagina heb je rond form een mooi effect mee gegeven. Alleen heb je daar de input velden standaard gelaten. Misschien hier via CSS iets bewerken nog.

- Weet niet of het bewust is gedaan? Maar persoonlijk vind ik de schadeuw links en rechts van het login form niet zo netjes gemaakt. Ik zal er mits je schadeuw wilt gebruiken eerder onder en rechts kiezen.

- Wat Aad zegt over de profiel default plaatje. Die valt nu erg op met het overige layout. (Zag dat je dit probleem al ging aanpassen.)

- Het verslepen van file's is wel nice gemaakt.
Gewijzigd op 09/01/2012 22:03:56 door Frank WD
 
Eddy B

Eddy B

09/01/2012 22:07:06
Quote Anchor link
- je achtergrond is erg storend en trekt de aandacht weg van de website
- probeer eens met een grid te werken in javascript, persoonlijk vind ik dat lekkerder werken
- probeer eens een glow, inner glow of gradient ergens toe te passen, het maakt het wat meer web 3.0

verder vind ik het best netjes :)
 
Bram Boos

Bram Boos

09/01/2012 23:21:59
Quote Anchor link
Ik heb wat aanpassingen gedaan:

* Forms een nette opmaak gegeven
* Meer web 3.0 (glow op de inputs)
* Profiel plaatje veranderd
* De JS errors eruit gehaald
 
Eddy B

Eddy B

09/01/2012 23:27:49
Quote Anchor link
Dat is al wat beter. :)
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

10/01/2012 11:03:47
Quote Anchor link
Bram het ziet er heel leuk uit...

maar bij mij doet de afbeelding rechtsboven je login scherm het niet..

en verder vind ik het heel leuk over komen voor basisschool leerlingen...
 
Bram Boos

Bram Boos

10/01/2012 12:12:53
Quote Anchor link
Marco PHPJunkie op 10/01/2012 11:03:47:
Bram het ziet er heel leuk uit...

maar bij mij doet de afbeelding rechtsboven je login scherm het niet..

en verder vind ik het heel leuk over komen voor basisschool leerlingen...


Bedankt! Plaatje op het loginscherm is gefixed...
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

10/01/2012 13:06:00
Quote Anchor link
ps. zouden bij de File manager als je een bestand verplaatst (nice btw) naar een andere map blijft de rest gewoon staan...

Zouden die niet moeten opschuiven om de lege ruimte die ontstaan is op te vullen...
bv:
Je heb een stuk of 30 bestanden staan en je zet er 10 in een andere map dan blijf je met een aantal gaten zitten ?
Gewijzigd op 10/01/2012 13:06:39 door Marco PHPJunky
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

10/01/2012 13:16:38
Quote Anchor link
Netjes, complimenten. Maar zoals iedereen mij kent het kan altijd beter, dus wat verbeter puntjes:

- Bij de zoekbalk (bestanden pagina) als ik erop klik en weer het veld leeg achter laat komt er niet meer te staan: 'zoeken in de bestanden...'

- Misschien een tip die veel tijd in beslag neemt, maar wel nuttig is (spreek ook voor mijzelf). Misschien is het handig om de mogelijkheid toe te voegen dat de gebruiker/scholier de letter grote aan kan passen. (zie voorbeeld rechts boven ns.nl) Reden hiervoor is kinderen met lees en taal problemen. Ik ben zelf dyslectisch en heb moeite met kleine lettertypes, zo als veel andere dyslectici. Kinderen klikken graag zonder na te denken. Door tekst groter te maken is de drempel minder hoog om het te gebruiken en leest het voor deze kinderen fijner. Er zijn nog steeds kinderen die nooit het niveau lezen afsluiten.

- De header is leuk, maar de rechter kant is wit en saai. Misschien leuk om daar wat speels mee te doen.

- Ik mis een footer met een Help. Help is belangrijk voor kinderen. Dan kunnen ze naar school mailen of hulp vragen voor de website zelf.

- Pagina files en pagina profile staat een verschil in de navigatie 'groepen' en 'mijn groep'.

- Er is navigatie op de login pagina die volgens mij overbodig is.

Het ziet er goed uit!

Edit:

klopt dit trouwens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<option value="0" SELECTED> Kies een school </option>
<option value="1">Teach IT Software</option>
<option value="3">DemoSchool</option>
Gewijzigd op 10/01/2012 13:19:39 door Bas IJzelendoorn
 
Bram Boos

Bram Boos

10/01/2012 17:08:43
Quote Anchor link
Quote:
Netjes, complimenten. Maar zoals iedereen mij kent het kan altijd beter, dus wat verbeter puntjes:

Dankje!
Quote:
- Bij de zoekbalk (bestanden pagina) als ik erop klik en weer het veld leeg achter laat komt er niet meer te staan: 'zoeken in de bestanden...'

Zal ik aanpassen
Quote:
- Misschien een tip die veel tijd in beslag neemt, maar wel nuttig is (spreek ook voor mijzelf). Misschien is het handig om de mogelijkheid toe te voegen dat de gebruiker/scholier de letter grote aan kan passen. (zie voorbeeld rechts boven ns.nl) Reden hiervoor is kinderen met lees en taal problemen. Ik ben zelf dyslectisch en heb moeite met kleine lettertypes, zo als veel andere dyslectici. Kinderen klikken graag zonder na te denken. Door tekst groter te maken is de drempel minder hoog om het te gebruiken en leest het voor deze kinderen fijner. Er zijn nog steeds kinderen die nooit het niveau lezen afsluiten.

Goed punt, de oude versie bevatte ook al zo'n functie maar daarvoor moesten ze eerst naar instellingen. Volgensmij is hiervoor wel een plugin.
Quote:
- De header is leuk, maar de rechter kant is wit en saai. Misschien leuk om daar wat speels mee te doen.

Eerst stond daar inloginformatie maar dat heb ik weggehaald, misschien leuk om er een schrift neer te zetten met een praatwolkje wat steeds veranderd (nieuwe notificaties, e.d.). Daarmee maak je de naam van het systeem ook duidelijk.
Quote:
- Ik mis een footer met een Help. Help is belangrijk voor kinderen. Dan kunnen ze naar school mailen of hulp vragen voor de website zelf.

In eerste instantie worden vragen gesteld aan de leerkracht, mocht die er niet uikomen dan mogen hun een ticket openen. Op de dag dat de school het systeem gaat gebruiken zal ik ook diverse 'workshops' geven over de werking en zullen de leerkrachten ook een uitleg krijgen.
Quote:
- Pagina files en pagina profile staat een verschil in de navigatie 'groepen' en 'mijn groep'.

- Er is navigatie op de login pagina die volgens mij overbodig is.

Dit klopt, het zijn gewoon losse HTML bestanden. Als ik ga scripten dan komt dit in aparte bestanden te staan om werk te besparen.

Quote:
Het ziet er goed uit!

Edit:

klopt dit trouwens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<option value="0" SELECTED> Kies een school </option>
<option value="1">Teach IT Software</option>
<option value="3">DemoSchool</option>


Solved!

Nogmaals bedankt voor je tips, een aantal zal ik zeker door gaan voeren!

Edit:

Ik heb de file manager iets aangepast, als je nu rechtermuisklik doet dan krijg je een menu'tje. Als je rechtermuisklik op een bestand doet en je doet dan naam wijzigen dan werkt dat ook al, en verwijderen trouwens ook ;)
Gewijzigd op 10/01/2012 17:11:42 door Bram Boos
 
Bram Boos

Bram Boos

11/01/2012 20:37:18
Quote Anchor link
Ondertussen ben ik alle delen naar view documentjes (framework) aan het overzetten
Reviews zijn nog steeds welkom. :)

Ik houd jullie op de hoogte...
 
Jens erd

Jens erd

11/01/2012 20:59:11
Quote Anchor link
Rechtermuisknop werkt niet in Firefox. Het standaard kopiëren/plakken opent op exact dezelfde plek als dat jij je openen/naam wijzigen/verwijderen div hebt geplaatst. pas als ik op Alt druk gaat het goed.

(probeer het zelf even, lastig uit te leggen..)
 
Bram Boos

Bram Boos

11/01/2012 22:26:33
Quote Anchor link
Jens erd op 11/01/2012 20:59:11:
Rechtermuisknop werkt niet in Firefox. Het standaard kopiëren/plakken opent op exact dezelfde plek als dat jij je openen/naam wijzigen/verwijderen div hebt geplaatst. pas als ik op Alt druk gaat het goed.

(probeer het zelf even, lastig uit te leggen..)


Ik heb daar geen problemen mee gehad, kun je mij vertellen welke versie je gebruikt van FireFox en wat voor besturinssysteem?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.