Fatal error: Allowed memory size of ... bytes exhausted

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marcus geleyn

marcus geleyn

06/12/2011 19:00:13
Quote Anchor link
Beste mensen,
Nu heb ik eindelijk een scriptje gevonden dat werkt en waar ik gisteren op dit forum nog wat avies gekregen heb, en nu zit er een fout in die teveel RAM geheugen gebruikt.
Ik heb contact opgenomen met de beheerder van de server en die zegt dat ik de fout uit het script moet halen.
Kan iemand mij zeggen wat er met veel te veel RAM-geheugen gaat lopen? Eerlijk aub. Dank U en groeten, Marcus.

(Voor de volledigheid: onderstaand script wordt aangeroepen vanuit een ander script met een dropdownlist om de te verwijderen map en inhoud te kiezen).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
 function rrmdir($dir) {
 $dir="JavaPowUpload/Extra/FileProcessingScripts/PHP/UploadedFiles/" . $fname;
   if (is_dir($dir)) {
     $objects = scandir($dir);
     foreach ($objects as $object) {
       if ($object != "." && $object != "..") {
         if (filetype($dir."/".$object) == "dir") rrmdir($dir."/".$object); else unlink($dir."/".$object);
       }
     }

     reset($objects);
     rmdir($dir);
   }
 }

//aanroepen
rrmdir($map_naam);
?>


Toevoeging op 06/12/2011 19:01:58:

De volledige foutcode nog vergeten!
Fatal error: Allowed memory size of 50331648 bytes exhausted (tried to allocate 523800 bytes) in/home/alduid/public_html/sarahgeleyn/werkmap/DelDir.php on line 8
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 02:28:28
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

06/12/2011 19:10:04
Quote Anchor link
Hoeveel staat er in die map die je probeerd te verwijderen... ?
wat voor bestanden staan erin ?
Gewijzigd op 06/12/2011 19:10:29 door Marco PHPJunky
 
Marcus geleyn

marcus geleyn

06/12/2011 19:24:20
Quote Anchor link
Nu staan er twee mappen. Eén met twee foto's in van om en bij de 530000 Bytes en een map met een kleine afbeeldingen om te testen (2250 Bytes).

Daarvoor stond er wel een zware map met grote foto's en toen heb ik ook voor het eerst die foutmelding gekregen, maar die is ondertussen handmatig verwijdert met een ftp programma.

Toevoeging op 06/12/2011 19:25:04:

Het zijn allemaal .jpeg bestanden

Toevoeging op 06/12/2011 19:27:53:

Er schiet mij nog iets te binnen: mogelijk gebruikte ik de eerste keer (met die grote map) een ander scriptje en daar zat een fout in die een oneindige loop creeërde. Ook van een forum gehaald, schande hé. Zou er daardoor misschien iets niet meer recht te zetten zijn?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.